یک وبگاه آمریکایی از راه اندازی سفرهای سیاحتی و گردشگری از سرزمین های اشغالی به جزیره «سقطری»، در جنوب شرقی یمن توسط امارات خبر داد.

سرویس جهان مشرق - وبگاه آمریکایی «میدل ایست مانیتور» در گزارشی فاش کرد که امارات اقدام به راه اندازی پروازهایی برای گردشگران اسرائیلی از اسرائیل به جزیره «سقطری»، در جنوب شرقی یمن و در اقیانوس هند کرده است.

این وبگاه آمریکایی گفته است که اماراتی ها به پروازهای مستقیم و تورهای گردشگری خود به جزیره سقطری یمن، بدون اجازه مقامات مسئول یمنی ادامه می دهند.

میدل ایست مانیتور به نقل از منابع محلی در این جزیره نوشت: «صدها گردشگر و توریست خارجی طی روزها و هفته های گذشته با ویزای ابوظبی به مجمع الجزایر سقطری وارد شده‌اند. در این ارتباط تصاویری از گردشگران و توریست‌های خارجی از جزیره سقطری در فضای مجازی منتشر شده و بسیای از کاربران این رسانه های اجتماعی تأکید کرده اند که اغلب این گردشگران و توریست‌ها اسرائیلی بوده‌اند.

افزون بر آن، گزارش ها و تصویری طی ماه گذشته منتشر شده که گروهی از گردشگران و توریست‌های اسرائیلی را در کنار یک افسر امنیتی اماراتی و معاونین او در جزیره سقطری نشان می‌دهد.

خبر سفر گردشگران اسرائیلی به جزیره سقطری یمن در حالی منتشر می شود که «شورای انتقالی جنوب یمن» وابسته به امارات که در حال حاضر کنترل جزیره را در دست دارد، ورود شهروندان یمنی از خاک یمن به سقطری را به بهانه همه گیری ویروس کرونا ممنوع کرده است.

سفر گردشگران اسرائیلی به جزیره سقطری چند ماه بعد از امضای قرارداد عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته صورت می گیرد.

در این راستا، شرکت هواپیمایی «الاتحاد» ابوظبی اولین شرکت اماراتی بود که پروازهای مستقیم بین تل آویو و امارات را بر قرار کرد و اولین گروه از گردشگران اسرائیلی نوامبر ماه گذشته توسط این هواپیمایی وارد دبی شدند.

شواهد و قراینی وجود دارد که نشان می دهد، اماراتی ها در صدد ملحق کردن مجمع الجزایر سقطری یمن با استفاده از زور و اشغال آن و به دلیل موقعیت راهبردی این جزیره به خاک امارات هستند.

در این خصوص، مقامات مسئول یمنی فاش کردند که استان سقطری یمن هم اکنون به طور کامل در تصرف امارات است و ابوظبی از سال ها قبل برای تسلط کامل بر این جزیره برنامه ریزی کرده است و حضور گردشگران خارجی در این جزیره در جنوب شرقی یمن جدیدترین نمونه اشغالگری اماراتی ها در سقطری است، به نحوی که هم اکنون گردشگران با ویزای ابوظبی وارد این جزیره یمنی می شوند.

پیش تر، بارها و به مناسبت های مختلف مسئولان یمنی، امارات  را به تلاش برای تقسیم یمن و تسلط بر جنوب آن به دلیل وجود منابع زیر زمینی و ثروت های ملی در این بخش از یمن و به دست گرفتن کنترل بنادر راهبردی این کشور به ویژه بندر «عدن» متهم کرده بودند.

شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات از ژوئن سال گذشته میلادی و پس از نبردهای خونین با نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن و مورد حمایت عربستان سعودی مجمع الجزایر سقطری در دریای عرب را تصرف کرده و از آن تاریخ کنترل آن را در دست دارند.

برچسب‌ها