کد خبر 1218131
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

ناصر قوامی نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم از شورای نگهبان خواسته تا یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کند.

سرویس سیاست مشرق - کمتر از ۲۴ ساعت پس از پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان علیه یکدیگر شمشیر کشیده‌اند. به نظر می‌رسد بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان برای حذف رقبای لاریجانی آستین‌ها را بالا زده و با هر ترفند سیاسی سعی می‌کنند جبهه اصلاحات را در حمایت حداکثری از نامزد نیابتی متحد کنند.

این دسته اعتقاد دارند لاریجانی یک گزینه لب مرزی در بیان مطالبات اصلاح طلبانه است و می‌توان بروی او سرمایه‌گذاری کرد. محمد عطریان فر دراین‌باره به وب‌سایت فرارو گفته است: نگاه دوستان اصلاح‌طلب به شخصیت محترمی همچون آقای لاریجانی، نگاه مثبتی است و نسبت به ایشان علاقه‌مندی‌هایی هم وجود دارد.

البته این دسته از اصلاح‌طلبان برای رسیدن به نقطه هم‌ارز شدن با لاریجانی راه دشواری پیش رودارند، زیرا جمع‌بندی جبهه اصلاحات آن است که تجربه روحانی بسیار تلخ و گزنده بوده و نمی‌توان روی یک نامزد غیرهمسو دوباره سرمایه‌گذاری کرد.

این کنش و واکنش‌های سیاسی میان جبهه اصلاحات تنها به دوگانه لاریجانی و جهانگیری منتهی نمی‌شود، بخشی از اصلاح‌طلبان برای رسیدن به نامزد مطلوب خود به‌صورت مستقیم سایر نامزدهای این جبهه را مورد تاخت‌وتاز قرار داده‌اند.

 این گروه سعی می‌کنند با حذف نامزدهای اصلاح‌طلب فضای جبهه اصلاحات را تمیزه کرده و رقبای را یک‌به‌یک از صحنه خارج کنند.

ناصر قوامی نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم با حمله به محسن رهامی یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات گفته است: من فکر نمی‌کنم مردم آقای رهامی را بشناسند. او اصلاً شخصیت مطرحی نیست و هویت اجتماعی خاصی ندارد که بتواند رأی بیاورد. او هیچ‌وقت در جامعه منشأ اثر نبوده است و تردید نکنید درصورتی‌که تأیید صلاحیت شود، هیچ‌کس از او استقبال نمی‌کند. علاوه بر این مسیر انتخاباتی خود را وابسته به جریان اصلاحات نمی‌داند اما از نام اصلاح‌طلبی بهره می‌برد. [۱]

قوامی ادامه داده است که نگران است رهامی توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شود! تاپیش از این اصلاح‌طلبان خود را منتقد عملکرد این نهاد ناظر دانسته و در شعارهای انتخاباتی خود به دنبال برگزاری یک انتخابات آزاد بودند، اما وقتی پای منافع جناحی در میان باشد؛ با شعار اصلاحات علیه اصلاحات به صحنه آمده و برای رد صلاحیت هم‌کیشان خود به شورای نگهبان پیشنهاد حذف نامزد می‌دهند.

[۱] https://www.namehnews.com/fa/tiny/news-۶۱۸۸۶۵