کد خبر 1210675
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

به گزارش مشرق، علی دارابی در صفحه اینستاگرام خود یادداشتی با عنوان "انتخابات و دلخوری مردم" منتشر کرد و نوشت: مردم در انتخابات مختلف با هر انگیزه ای شرکت می کنند تا شاهد پیشرفت و آبادانی کشور و فرصت بهتر برای زندگی و تحقق عدالت باشند.

کارآمدی، خدمت، رفاه، صلح، امنیت، سازندگی، وفاق ملی، تنش زدایی، همه و همه شعارها و اهداف بس زیبا و ارزنده ای است که وظیفه ذاتی و اولیه دولت ها محسوب میشود.

با این همه پس چرا دولت ها پس از ٨ سال خدمت، مردم بی صبرانه روز شمار پایان دولت را خواهانند و هر انتخابات به نوعی سایش و کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد ملی جامعه را بدنبال دارد؟

چرا اکثر دولت ها قادر به تحقق شعارها و برنامه هایی که در ایام انتخابات داده اند و بابت آن از مردم رای گرفته اند نمی شوند؟

موانع، چالش ها و محدودیت های کار کدام است؟

قانون، سلیقه، نبود شفافیت، موازی کاری، تداخل کارها، تقابل ها و صف بندی هایی که بر سر راه موفقیت هستند کدامند و سهم آنها چقدر است؟

چرا آمد و شد دولت ها بجای آنکه موجب افزایش اعتماد عمومی و مشارکت بیشتر شود برعکس می شود ؟

این وضعیت در حالی است که دولت ها از عملکرد خودشان کاملا راضی و برعکس مردم ناراضی !؟

مهم ترین مساله که موجب این شکاف میشود "فاصله میان مردم و دولت ها" است. مردم مشکلات معیشتی، اقتصادی دارند. موانع تولید بس زیاد است. تورم، گرانی، امنیت، آرامش، آسایش، کاهش دخالت دولت در زندگی و کسب و کار مردم، روی اعصاب عامه راه نرفتن، آزادی، دموکراسی، شایسته سالاری و مقابله با رانت، فساد و تبعیض هستند.

اگر بناست اعتماد عمومی جلب شود مردم باید بخوبی و وضوح مشاهده کنند نتایج آرای آنها در حکمرانی مدخلیت دارد. راه نزدیک تر کردن مردم با صندوق های رای از این مسیر می گذرد.