کد خبر 1196781
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

کارشناس مسائل سیاسی گفت:متأسفانه برخی افراد در داخل کشور به سیاه‌نمایی دشمنان دامن می‌زنند و مجری پروژه‌های جنگ روانی دشمن هستند و دانسته به‌عنوان هیزم جنگ روانی دشمن، گرمابخش طراحی‌هایی آنها می‌شوند.

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی، با اشاره به علت سیاه‌نمایی‌های دشمنان نظام و انقلاب از وضعیت موجود در کشور اظهار داشت: معمولا سیاه‌نمایی از وضعیت موجود در کشور به چند روش اتفاق می‌افتد. روش نخست اینکه تصاویری رویایی از قبل انقلاب و یا وضعیت فعلی غرب را نشان داده و آن را با برخی از معضلات اجتماعی موجود در کشور در کنار هم قرار می دهند و مقایسه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کوشکی: دولت و سیاسیون نمی‌توانند کمکی به «جریان تواصی» کنند

وی افزود: روش دوم، با بزرگنمایی بیش از حد عیب‌ها و نواقص موجود در کشور و نشان دادن تصویر یک زندگی بدون مشکل و غرق در رفاه سال‌های قبل از انقلاب و یا در اروپا و آمریکای فعلی انجام می‌شود. این روش را عمدتاً در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند شاهد هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: روش سوم اینکه، نقد وضعیت موجود برای بسیاری از فعالان سیاسی خصوصاً جریان موسوم به اصلاحات بهانه‌ای شده تا بیشتر خود را مطرح ‌کنند و خود را منجی و آلترناتیو وضع فعلی نشان دهند؛ این یک ترفند چند بار آزموده شده‌ای است که جواب هم می‌دهد و این تنها بخاطر کمبود سواد رسانه‌ای مردم در کشور است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد هم که در داخل کشور به این سیاه‌نمایی‌ها دامن می‌زنند، مجری پروژه‌های جنگ روانی دشمن هستند و دانسته به‌عنوان هیزم جنگ روانی دشمن، گرمابخش طراحی‌هایی آنها می‌شوند تا پروژه ناامید کردن مردم ایران کاملا اجرایی شود. 

کوشکی افزود: با توجه به این وضعیت لازم است، فضای رسانه‌ای کشور از وضع کنونی بیرون بیایند. شاید کمتر کشوری باشد که تا این میزان از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران اطلاعاتی ناقص و غلط می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه فضای مجازی کشور کاملاً رها شده است و طیفی که قصد سیاه نمایی دارند؛ حجم عظیمی از اطلاعات غلط، فریب و جنگ روانی را به ذهن و روح مردم و نسل جوان ما تزریق می‌کنند، ساماندهی فضای مجازی و حقیقی، یک اولویت است و بدون آن، اصلا نمی‌توانیم برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای مان را پیش ببریم.

منبع: میزان