حزب الله تاکنون در خصوص شهادت رزمنده خود موضع نگرفته و همین سکوت صهیونیست ها را در وضعیت آشفته ای قرار داده تا جایی که هراس از انتقام باعث شده نیروهای تحت فرمان تیپ گولانی را به الجلیل فراری دهند.

به گزارش مشرق، پس از حملات موشکی دوشنبه شب (سی ام تیرماه) صهیونیست ها به پایتخت سوریه که منجر به شهادت یکی از رزمندگان جبهه مقاومت شد، ارتش رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ احتمالی حزب الله در آماده باش کامل قرار گرفته است.

به گفته یک منبع میدانی، ترس از واکنش جبهه مقاومت حزب الله باعث شده تعداد گشت زنی خودروهای نظامی صهیونیست ها از سه شنبه هفته گذشته (سی و یکم تیرماه) در نوار مرزی مشترک به صورت محسوس افزایش یابد.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته، در روزهای گذشته شماری از خودروهای نظامی صهیونیست ها نیز از مناطق مرزی به سمت مثلث شهرک های اشغالی (میروم هاگولان، آلونی هبشان و اورطال) در جولان اشغالی در تردد بوده‌اند.

این منبع میدانی که تحولات را در مناطق مرزی مشترک با جولان اشغالی از نزدیک دنبال می کند، افزود: هدف صهیونیست ها از این جابه جایی های گسترده، انتقال تجهیزات نظامی و نیروهای ویژه گردان ۱۳ به سمت مناطق امن تر است.

وی با بیان این که نیروهای ویژه گردان ۱۳ زیر نظر تیپ ویژه گولانی هستند، تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی بافراری دادن نیروهای گردان ۱۳ به منطقه الجلیل تلاش می کند آنان را از آسیب در امان نگه دارد چرا که از انتقام در هراس است و این در حالی است که حزب الله تاکنون موضع رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است که صهیونیست ها تا این حد دچار اضطراب و سردرگمی شده اند.

مناطق مرزی جولان اشغالی با سوریه

تحرکات صهیونیست ها برای فرار از واکنش جبهه مقاومت و به حداقل رساندن تلفات و خسارت ها فقط به عقب کشاندن نیروها خلاصه نشده است و پهپادهای جاسوسی آنان در روزهای گذشته به صورت مستمر در مناطق مرزی مشترک با شمال استان قنیطره سوریه به پرواز درآمده اند.

به گزارش مشرق، ماموریت پهپادهای جاسوسی صهیونیست ها رصد و شناسایی نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در نواری مرزی است اما این تلاش ها با آمادگی تمامی یگان ها از جمله پدافند هوایی ارتش سوریه به نتیجه ای نرسیده است.

یکی از این تلاش های ناکام پنج شنبه شب (دوم مردادماه) بود که پهپاد جاسوسی در نزدیکی خط مرزی شمال استان قنیطره برای انجام عملیات شناسایی در پرواز بود که سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه این پهپاد را رصد و با واکنش به موقع مجبور کرد به سمت عمق جنوبی جولان اشغالی عقب نشینی کند.

پاسخ پدافند هوایی ارتش سوریه در شمال استان قنیطره که به وضوح در شهرک «الحضر» شنیده شد، به تعدادی از خانه ها و خودروهای صهیونیست ها در منطقه «مجدل شمس» جولان اشغالی خسارت وارد کرد.

به گفته منابه میدانی، واکنش قاطع پدافند هوایی ارتش سوریه، صهیونیست ها را به وحشت انداخت و باعث شد آنان به نیروهای خود در منطقه «مجدل شمس» و نقاط حومه و شهرک «نیفی آتیف» آماده باش کامل اعلام کنند.

تحولات میدانی در نزدیکی مرزهای مشترک با جولان اشغالی به اینجا ختم نشد و جمعه شب (سوم مرداد ماه) ساعت ۲۳:۰۰ به وقت دمشق، یک بالگرد رژیم صهیونیستی دو موشک ضد زره را به سمت شمال استان قنیطره سوریه شلیک کرد.

حمله بالگرد صهیونیست ها به مقر ارتش سوریه در محور شهرک «الحضر»

صهیونیست ها در جریان این حمله که از جولان اشغالی صورت گرفت، مقر نیروهای ارتش سوریه را در منطقه عین التینه (تل صیحات) در محور شهرک الحضر هدف قرار دادند؛ ۲ تن از نیروهای سوری در این حمله زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، بالگرد صهیونیست ها پس از این حمله به مقر اصلی خود در جولان اشغالی بازنگشت و در عمق مناطق اشغالی فرود آمد؛ مقر بالگردها در جولان اشغالی دو سال قبل توسط رزمندگان جبهه مقاومت هدف قرار گرفت و اقدام جمعه شب رژیم صهیونیستی از ترس حمله دوباره به این مقر انجام شد.

به گفته منابع میدانی، رژیم صهیونیستی پس از حمله جمعه شب به شمال استان قنیطره، آسمان خود را به طور کامل مسدود کرد و آماده باش نیروهای خود را در جولان اشغالی به بالاترین حد ممکن افزایش داد.

پس از حمله بالگرد رژیم صهیونیستی برخی رسانه های محور غربی - عبری - عربی اعلام کردند مقر اطلاعات ارتش سوریه هدف قرار گرفته شده است اما یک منبع میدانی این خبر را تکذیب و از اساس دروغ دانست و گفت تمامی نیروهای امنیتی در حال انجام ماموریت های روزانه خود هستند.

روند تحولات میدانی و تحرکات در نزدیکی منطقه جولان اشغالی نشان می دهد ارتش رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که انتقام جبهه مقاومت حزب الله قطعی است و به همین دلیل در موضع ضعف و آشفتگی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، صهیونیست ها در حالی با واقعیت های میدانی مواجه شده اند و با سراسیمگی به دنبال به حداقل رساندن خسارت های احتمالی هستند که در هفته ها و روزهای گذشته در محافل رسانه ای مشغول رجزخوانی و لاف زدن بودند و حالا باید منتظر ماند جبهه مقاومت حزب الله عملیات را در همین مقطع انجام می دهد یا انتقام را با توجه به این که تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در جریان است برای جلوگیری از متحد شدن صهیونیست ها به روزهای آینده موکول می کند.

برچسب‌ها