کد خبر 1065431
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشرشده به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته و از کشورهای دنیا خواسته است از ایران فاصله بگیرند.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته و از کشورها خواسته خودشان را از ایران دور کنند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با «سی‌بی‌ان‌نیوز» درباره اینکه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد انجام چه اقداماتی علیه ایران دارد گفت: «کاری که می‌خواهیم انجام دهیم گرد هم آوردن کشورهای سراسر دنیا است.»

بیشتر بخوانید:

پمپئو: نمی‌توانیم در برابر ایران صبر کنیم

وی در ادامه به بیانیه وزارت خارجه فرانسه برای مخالفت با اقدام ایران در قرار دادن ماهواره نظامی نور در مدار زمین اشاره کرد و گفت: «فرانسوی‌ها پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کردند. آنها هم می‌دانند کاری که ایران انجام داد تا چه اندازه خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است.»

وی در ادامه گفت: «اطمینان داریم کشورهای بیشتری قادر به درک چیزهایی خواهند شد که رئیس‌جمهور ترامپ بعد از روی کار آمدن آنها را درک کرد.»

وی اضافه کرد: «آنها درک خواهند کرد که توافق هسته‌ای ایران یک توافق دیوانه‌وار بود و لازم است همه ما از آن فاصله بگیریم. لازم است دنیا خودش را از ایران جدا کند. جامعه ملل باید گرد هم بیاید و رژیم ایران را متقاعد کند فعالیت‌هایی را که باعث شده آنها این همه سال بزرگترین حامی تروریسم لقب بگیرند متوقف کند.

منبع: فارس