کد خبر 1063337
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶

نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که رزمندگان یمنی با دفع دو پیشروی وسیع مزدوران سعودی در استان‌های مأرب و الجوف آنها را متحمل تلفات سنگین جانی و مادی کردند.

به گزارش مشرق، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که دو پیشروی وسیع نیروهای ائتلاف سعودی را یکی به سمت شهر «مجزر» در استان «مأرب» و یکی به سمت شهر «خب و الشعف» در استان «الجوف» ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

شبه نظامیان یمنی، ائتلاف سعودی را به ترک میادین نبرد تهدید کردند

سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان دفع پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی که حتی از پشتیبانی هوایی برخوردار بودند  تعدادی از خودروهای زرهی آنها را منهدم و ده‌ها کشته و زخمی در صفوف آنها برجای گذاشتند».

او تصریح کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته جنگنده های ائتلاف سعودی در ۳۳ نوبت یمن را بمباران کردند که ۲۱ نوبت آنها علیه شهرهای مجزر و صرواح در مأرب انجام شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «شهر خب و الشعف در استان الجوف، شهر الملاحیط در استان صعده مشرف به منطقه جیزان عربستان و منطقه الفرع در صعده مشرف به نجران به نوبت ۳،۶ و ۳ بار بمباران شد».

ائتلاف سعودی از ۲۱ فروردین اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای و یک‌طرفه در یمن کرد اما به حملات خود علیه مناطق مختلف یمن ادامه داده است.

منبع: فارس