کد خبر 1032833
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

این بهت و بن بست، در شبکه های مجازی به ویژه توئیتر و اینستاگرام، بیشتر خود را نشان داد و حتی با حماقت محض مماس شد!

به گزارش مشرق، محمدرضا کائینی فعال رسانه ای در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: یکی از پدیده های رخ نموده در ماجرای ترور سردار سلیمانی، آسیب پذیری آشکار رسانه های جبهه انگلیسی/عربی/عبری است.

وقایع روزهای اخیر نشان داد به رغم آنکه این بنگاهها بر خوان نامحدود "مال" و "مهارت" نشسته اند، اما در برابر فهم و اراده مخالف و حتی متفاوتِ مخاطب، ناگزیر خنثی و تا حدودی از جانبداری و تلقین قضاوت های خود دور می شوند!

این مافیا در آغازین ساعات ترور، ترجیح داد تا فقط قهرمان داستان را سیاه و به غیر حرفه ای ترین شکل ممکن، فحش نثار او کند، اما از زمانی که متوجه زمین سِفت داوری مخاطب شد، تا حدودی خود را جمع کرد و هنگامی که رستاخیز تهران را دید، ترجیح داد از "عرّ و بوق" خود بکاهد و یکسره به تلویزیون تهران وصل شود! به نظر می رسد که این جماعت سطحی، بیش از حد غافلگیر شده و بر سر این دوراهی مانده اند که: بالاخره ایران را در قاب اعتراضات آبان ماه ببینند یا تجلیل بی سابقه دی ماه؟ اینها در وبال ساختن و پرداختن یک نظریه منسجم در این فقره، درمانده اند!


این بهت و بن بست، در شبکه های مجازی به ویژه توئیتر و اینستاگرام، بیشتر خود را نشان داد و حتی با حماقت محض مماس شد! متولیان اینستا در آغاز ترجیح دادند به "بدویتِ پنهان" خود بازگردند و یکی یکی پست های تجلیل از سلیمانی را حذف کنند! اندکی بعد دریافتند که احتمالا این کار، چند سال به درازا خواهد انجامید، چرا که هیچ تیم و حتی رباتی وجود ندارد که بتواند این حجم از پست را سانسور کند!

هم از این روی تصمیم گرفتند تا به پیج های موثر و پرمخاطب حمله ور شوند! غافل از اینکه این پیج ها خود دهها هزار فالور دارند که عکس سردار را سرِ دست گرفته اند و کارِ پست های مخدوف را پیش می برند و زور گَزمه های اینستا، به نیست کردن این همه نمی رسد! لذا تا همین ساعت، در این سیکل معیوب و بن بست آشکار مانده اند!


واقعه ترور سردار نشان داد که این مافیا به رغم تمام مهارت خود در افسون گری، تا چه حد سست و باسمه ای است و آنگاه که قافیه اش به تنگ می آید، فراوان به جفنگ می رسد! و مهمتر از همه اینکه اگر اخلاصی و توکلی در کار باشد، خداوند خود آن را، بر سر هر کوی و برزن علنی خواهد کرد.انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون.


✔پ ن: تصویر فوق آمده، مشتی از خروارِ نمایش آزادی بیانِ اینستا، در حذف پست اورژانس تهران برای ترور سردار سلیمانی است!