انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است

اسناد جدیدی از پرونده مرگ نیکا شاکرمی نشان می‌دهد نسرین شاکرمی در آخرین مکالمات خود با دخترش نیکا گمانه‌هایی درمورد احتمال خودکشی نیکا داشته است.

به گزارش مشرق، ناگهان گفتند اسنادی محرمانه به دستمان رسیده و صحنه‌های جدید و عجیبی از ادعاهای بدون سند را تصویرسازی کردند.

سرویس جهانی رسانه انگلیسی وارد شد و برای ایجاد فضایی ملتهب تمام پتانسیل و اعتبارش را وسط گذاشت.

عمر خبر بی‌بی‌سی جهانی در مورد مرحومه نیکا شاکرمی، اما بیش از ۱۰ ساعت نبود و خبر به دلیل تناقضات آشکار خیلی زود با حواشی جدی روبرو شد.

عمق اشتباهات بی‌بی‌سی جهانی به قدری زیاد بود که اصلاحیه و توضیحات پسینی به سرعت چاشنی انتشار اولیه شد تا طعم تلخ خطاها را جبران کند.

از اقرار به بازسازی بودن اسناد تا آوردن کارشناس و خبرنگار برای توجیه و توضیح اشکالات، همه و همه نشان داد که کمیت گزارش بی‌بی‌سی جهانی می‌لنگد.

اوضاع اصلا به نفع بی‌بی‌سی جهانی که فرزند فارسی‌زبانش را هم به میدان آورده بود، نبود.

مخاطبان و افکار عمومی ایران به قدری روی جزئیات خبر و اسناد دقیق شدند و به اصطلاح گاف‌هایش را گرفتند که این بار بی‌بی‌سی فارسی وارد شد و تأکید کرد که اسناد بازسازی شده است.

بی‌بی‌سی یک توضیح دیگر هم داشت. آن‌ها مدعی بودند اسناد را پیش از انتشار برای مقام‌های ایرانی ارسال کرده‌اند، اما جوابی نگرفته‌اند.

هیچ سندی ارسال نشده است!

خبرنگار میزان بلافاصله، ادعای ارسال اسناد برای مقام‌های قضایی یا امنیتی ایران را پیگیری کرد. در ابتدا این ادعا که سندی برای طرف ایرانی در این پرونده ارسال شده باشد با قاطعیت رد شد. اما تحقیقات از مراجع مختلف ادامه یافت، تا اینکه یکی از افراد مسئول در یکی از نهادهای مهم درگیر در پرونده، نکته جالب توجهی را به میزان گفت: «رسانه انگلیسی ادعا می‌کند اسناد را در اختیار مقامات ایرانی قرار داده و جوابی دریافت نکرده است، اما در ادامه که گاف‌های اسناد منتشر می‌شود و فشار روی این رسانه افزایش می‌یابد عنوان می‌کند اسناد با هدف به خطر نیوفتادن افرادی که آن را به دست بی‌بی‌سی رسانده‌اند بازسازی شده است.»

این مسئول مربوطه ادامه می‌دهد: «اگر اصل اسناد برای مقامات ایرانی ارسال شده که بی بی سی در واقع در اقدامی غیرحرفه‌ای منبع یا منابعش در ایران را فروخته، اما اگر اسناد بازسازی شده برای طرف ایرانی ارسال شده که قاعدتا اسناد بدون نام و نشان امکان و ارزش بررسی ندارند. هر چند باید تأکید کرد بر اساس بررسی‌های دقیق انجام شده این رسانه انگلیسی هیچ سندی (چه اصل و چه بازسازی شده) را برای ایران ارسال نکرده که مورد صحت‌سنجی قرار گیرد. بی‌بی‌سی باید توضیح مشخص بدهد این اسناد برای چه کسی یا نهادی ارسال شده است تا بتوان به طور دقیق در مورد علت بررسی نشدن آن‌ها توضیح داد.»

بی‌بی‌سی باز هم دست به دامن منابع نزدیک شد.

یکی از اصول خبری بی‌بی‌سی در درج خبر؛ استناد به شاهدان عینی، منابع نزدیک و یا عناوینی از این دست است.

پس از انتشار گزارش اخیر بی‌بی‌سی انگلیسی درباره مرگ نیکا شاکرمی، خبرگزاری میزان با استناد به اسناد پرونده، پاسخ متقن و مستندی را به مفاد این گزارش داد.

دستور پاسخ به مطالب خبرگزاری میزان به بی‌بی‌سی فارسی واگذار شد.

اما رسانه فارسی‌زبان مالیات‌دهندگان انگلیسی از پاسخ به بسیاری از مفاد گزارش مورد اشاره سر باز زد، اما در مورد یک عکس سخن گفت. عکس محتویات کیف نیکا شاکرمی و طرح این ادعا که ایرپاد و موبایل سفید موجود در عکس برای نیکا نبوده است.

به قول بی‌بی‌سی فارسی، یک منبع نزدیک به خانواده شاکرمی این ادعا را مطرح کرده است.

این رسانه در حالی از منبع نزدیک خود در مورد عکس خبرگزاری میزان سوال پرسیده بود که فراموش کرد از او بپرسد حالا که می‌خواهیم تعلق ایرپاد و گوشی سفید رنگ به نیکا را تکذیب کنیم در مورد دیگر وسایل چه بگوییم؟

یا اینکه بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از مرگ نیکا وقتی وسایل او را به خانواده تحویل دادند آیا در صورتجلسه عنوان کردید که ایرپاد و گوشی سفید رنگ متعلق به نیکا نیست؟

چرا قبلا در مورد این موضوع مهم که در کیف نیکا وسایلی غیر از وسایل شخصی‌اش بوده توضیحی ندادید و مطلبی در رسانه‌ها مطرح نکردید؟

نیکا در چه شرایط روحی و خانوادگی تصمیم به خودکشی تلخ گرفته است؟ / انتشار سندی جدید که نشان می‌دهد، مادر نیکا حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش میزده!

نیکا در چه شرایط روحی و خانوادگی تصمیم به خودکشی تلخ گرفته است؟ / انتشار سندی جدید که نشان می‌دهد، مادر نیکا حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش میزده!

رسانه انگلیسی وارد بازی عجیبی شده است. گزارشی منتشر و ادعایی مطرح کرده و حالا برای دفاع از حیثیت آسیب دیده‌اش باید به شکل‌های مختلف از مفاد گزارش دفاع کند.

دفاعی که برای او پنجره‌های جدیدی از بی اعتباری را باز می‌کند و هر بار اثبات می‌کند آن‌ها بدون تحقیق و راستی آزمایی وارد معرکه‌ای سخت و چالش برانگیز شده‌اند.

دعوای نسرین، آیدا و آتش

اما حالا شاید وقت آن باشد تا به این نکته اشاره شود که این پرونده چند ضلع مهم دارد.

یک ضلع متشکل از نسرین و آیدا شاکرمی یعنی مادر و خواهر مرحومه نیکاست که طی ماه‌های اخیر وارد جنگ علنی با آتش (خاله نیکا) شده‌اند.

آتش خودش یک ضلع مجزاست که حتی مجری منوتوی تعطیل شده هم علیه‌اش توئیت می‌زند و او را مورد هجمه قرار می‌دهد.

اسامی اشاره شده هر کدام یک داستان مجزا دارند.

آتش خاله نیکاست که نیکا چند وقتی با او زندگی می‌کرده است. اما زندگی در کنار آتش هم برای نیکا همراه با آرامش نبوده و نیکا مجبور می‌شده شب‌هایی را تا صبح دور از خانه خاله‌اش سپری کند.

نیکا، زمانی که آتش مهمان داشته حق حضور در خانه او را نداشته و این شب‌ها یا باید به خوابگاه آیدا خواهرش می‌رفته، یا خانه دوستانش یا احتمالا در پشت بام همان ساختمانی که در شب خودکشی آن جا بوده است.

گزینه دیگری هم نبوده یا اینکه حداقل گزارش متقنی در خصوص آن وجود ندارد.

تا اینجا نیکا برای گذران شب‌های خود چهار محل را انتخاب می‌کرده که هیچ کدام از آن‌ها، منزل مادرش نبوده است.

حالا وقت آن است خانم‌های شاکرمی که طی یکی دو روز گذشته هم زد و خوردهای خانوادگی جدی با هم داشتند، برای افکار عمومی توضیح دهند که نیکا یا همان جوجوی خاله، چرا در آن شب جایی برای اسکان نداشته و آن‌ها چرا از همان شب اقدامات خود برای پیدا کردن نیکا را آغاز نکرده‌اند؟

جنازه نیکا بنا به گفته همسایه‌ها سی‌ام شهریور ماه در حیاط خانه‌ای پیدا شده است، اما مادر او چرا تا چهارم مهر ماه برای پیدا کردن دخترش هیچ اقدام و پیگیری نکرده بوده است؟

از این موضوع هم که بگذریم، باز یک سوال دیگر رخ نمایی می‌کند. چرا خانم نسرین شاکرمی که به همراه برادرش در تاریخ ۴ مهرماه ۱۴۰۱ نامه دادسرا را دریافت کرده بود تا ساعت ۱۷:۳۰ روز هفتم مهرماه به پلیس آگاهی مراجعه نکرد؟ آیا این وضعیت یک مادر نگران است؟

مادر نیکا علاوه بر پیام «تقصیر هیچ کس نبود» یک دقیقه بعد هم پیام دیگری از نیکا دریافت می‌کند که تاکنون در مورد آن با هیچ کس صحبت نکرده است.

خانم نسرین شاکرمی برای افکار عمومی توضیح دهد، چرا بعد از دریافت پیام «تقصیر هیچکس نبود» و پیام مهمتر «مقصری وجود نداشت» که در ساعت ۴ و ۵۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه بامداد سی‌ام شهریور ماه دریافت کرد فقط به پیام «ممنونم جوج مراقب خودت باش» بسنده کرد و تا ساعت ۱۹ و ۸ دقیقه و ۲۲ ثانیه سی‌ویکم شهریور ماه دیگر پیگیر دخترش نشد؟

در پیام‌های ارسالی خانم شاکرمی برای مرحومه نیکا یک نکته دیگر هم به چشم می‌آید که حکایت از آگاهی خانواده از وضعیت روحی‌اش داشته است؛ نسرین شاکرمی در پیام ساعت ۱۹ و ۹ دقیقه ۳۱ شهریور به نیکا می‌گوید: «زندگی خودتو تباه نکن»

و سپس در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه و ۲۲ ثانیه ۳۱ شهریور خطاب به نیکا می‌نویسد: «یک‌ماه بستری بشی تو بیمارستان خیلی بهت کمک میشه»

خانم شاکرمی از چه چیزی خبر داشته که در پیامک ارسالی به نیکا می‌نویسد: «برگرد پیش مامان، هیچکس به اندازه من نمی‌تونه کمکت کنه. زندگی خودتو تباه نکن»؟!

خانم شاکرمی البته تاکنون در مورد جزئیات صحبت‌های آخرش با نیکا برای افکار عمومی متاثر از مرگ او توضیحی ارائه نداده است.

اینکه چه گفت‌وگویی بین «نیکا و او» یا «او و نیکا با واسطه مادر دوست نیکا» رخ داده و پیام‌های اشاره شده چرا به نیکا ارسال شده‌اند، مطالبی است که خانم شاکرمی از آن آگاه است.

خبرگزاری میزان البته به هیچ وجه قصد ورود به مسائل خانوادگی خانواده شاکرمی را نداشته و ندارد، اما آنچه این خانواده در ماجرای مرگ نیکا مطرح می‌کنند نه تنها همه واقعیت نیست بلکه خلاف مسلم اتفاقات رخ داده است.

پیام‌های اشاره شده بین نیکا و مادرش در این گزارش، در مرحله تحقیقات پرونده و با دستور مقام قضایی از اپراتورهای تلفن همراه دریافت شده و جزو مستندات پرونده است تا قاضی متوجه شود نیکا آن شب در چه شرایطی بوده است.

حالا وقت آن است که خانم نسرین شاکرمی در مورد این پیامک‌ها توضیح دهد و کمی هم در مورد علت اختلافات شدید با آتش بگوید تا افکار عمومی بتوانند قضاوت کنند نیکا در چه شرایط روحی و خانوادگی تصمیم به خودکشی تلخ گرفته است!

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • TR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    وقتی گوشی دست یکی دیگه باشه ، هر پیامکی میشه نوشت و فرستاد ، نمیشه ؟!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      اگه خود نیکا پیام نمیفرستاد چرا مادر نکبتش به پیام ها اینطور پاسخ داده جناب پوارو ؟؟؟ اگه نیکا دختر شاد و بدون مشکلات افسردگی بود چرا مادرش از همچین پیام هایی که به قول تو توسط دیگران ارسال شده تعجب نکرده و تعجبش رو در پیام ها ابراز نکرده ؟؟
    • سلمان فارسی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      46 5
      فعلا بزرگ ترین تناقض محل فوق طرفه که جنازه طرف در فلان خیابان رها شده ولی یه دفعه کیلیومترها اون طرف تر خانه کسی پیدا شده. این چه طور ممکنه!!!!!!! مگر این که جنازه زنده بشه برو کیلومترها اون طرف تر و فوت کنه. بعدشم تا اونجایی که یادم میاد بعد 5 روز خانواده شاکرمی به فکر بچشون می افتن که باید سراغ پلیس و .. بروند؟؟؟ چرا این طوری بوده چرا از روز اول به فکرش نبودند؟ (البته این قسمت رو شک دارم درست یادم مونده یا نه ممکنه مربوط به شخص دیگری باشه. اگه اشتباست این حرف من رو درست کنید). البته خدا لعنت کنه تک تک کسایی رو آبروی کسی براشون مهم نیست و همین طوری پشت سرش حرف درست می کنند و می زنند.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      17 16
      اگرخودکشی نباشد وجنایتی رخ داده باشد یک پای قضیه به وضوح خاله خانم نیکاست
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 2
      چرا نمیشه!
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      67 16
      میشه کمتراز هرزه ها،مطلب بزارید.حالمون بهم خورد.
    • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      23 5
      اگر به این مدل پیام ها عادت نداشت بعد از دیدن این نوع پیام حتما زنگ میزد بهش یا بلافاصله با پلیس تماس می‌گرفت. این نشون میده که به این نوع ادبیات از طرف دخترش آشنایی داشته خانم مارپل
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      53 14
      یک هرزه در خانواده ای مزخرف و فاسد رشد کرده بود و خدا خواست تا با مردنش بار گناهان کمتری برای خود داشته باشد!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      19 7
      تمام خانواده نیکا شاکرمی از پشت پرده خودکشی دخترشون خبر دارن ولی خب ایناهم مثل خانواده کیان پیر فلک دوست دارن با احساسات نجیب مردم ایران بازی کنن
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      7 4
      وقتی گوشی پیداشده چراباخانواده ش نماس نگرفتن که این اتفاق افتاده؟!
    • عباسعلی FR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 15
      در جواب 14:28 نکبت مادر است
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      قبول نمیکردید
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      9 2
      جهان در آستانه جنگ اتمیه وایسادید قبر مرده میشکافید. ول کنید این مزخرفاتو
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 1
      ترکیه تو فعلا به جنایتت علیه فلسطین و دست به یکی کردنت با رژیم غاصب صهیونیستی برس!
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 5
      این نیکا چه دختر بدبختی بوده با این مادر و خاله احمقش ... بیچاره از دست همین دو تا دیوانه خودکشی کرده
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 2
      در خانواده ای که یک دختر کم سن و سال به خاله خود پفیوز بگوید چه انتظاری از این خانواده می شود داشت ؟ تربیت خانوادگی کجا رفته ؟
    • کارگر IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 1
      در فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق Murder on the Orient Express 2017 نوشته آگاتا کریستی ابتدا تصور میشود هر یک از حضار قاتل است .
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 22
      16:01 باشه میگم دیگه از جناب عالی خبر نزارن...
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    25 12
    خدا خانم نیکا را رحمتش کنه ولی انهایی که از اب گل الود خیلی میخواستن ماهی چاق و چله بگیرن خدا نگذره ازشون
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      30 23
      خاک بر سر مادرش و خاله اش .که این دختر و دستمایه خودشون و بیگانگان کردن و مرگ دختر معصوم رو به تجاوز ربط دادن .خدا ازشون نگذره هنوز که هنوزه بازم سکوت کردن.عین پدر و مادر مهسا امینی
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    13 9
    اگر در دانشگاه ها به جای چرندیات همه دانشجویان قانون اساسی را می خواندند وبا تمام اصول آشنا می شدند اون موقع هیچ مسئولی نمی تونست غلط زیادی کندونابع قانون بود وهمه از بالا تا پایین زیر نظر قانون بودند وقانون حاکمیت داشت
    • عباسعلی FR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 1
      دانشگاه محل آموزش و تولید قانون است
    • عباسعلی FR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 1
      دانشگاه محل آموزش
  • تاج IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    18 19
    دنیای سیاست وبازی قدرت خیلی بی رحم کسی که صاحب قدرت برای حفظش دست به هرکاری میزنه ولی جدیدا خیلی همه چیزوحشتناک شده باحکومت اسلامی اصلا همخوانی نداره
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      12 16
      لعنت خدا برسیاست بازان جاه طلب اصلاحات کثیف خبیث زیرآبی رو سندساز ،با دروغ وسندسازی هیچ غلطی نمی تونید بکنید .فتنه های آخر الزمان به زیان خود فتنه گران خواهد بود ودر آتش فتنه شان خواهند سوخت .فتنه هایشان آشکار و به عذاب الیم دچار خواهند شد .
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 1
      اونی که میخواد یک قدرت و به زمین بزنه چی اون دست به هر کاری نمیزنه؟ به نظرتون دشمنان جمهوری اسلامی برای زمین زدنش کاملا صادقانه و انسان دوستانه وارد میشن و اصلا تهمت و افترا و دروغ تو کارشون نیست؟چند بار باید انگلیس ما رو نیش بزنه تا به خودمون بیاییم؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    14 19
    لعنت خدا بر کسی که باعث شده دوباره عکس این مرحومه تیتر اول سایتها و فضای مجازی شود، خدایش بیآمرزد، آیا اگر ناموس خودتان هم بود عکسش را با این وضعیت به نمایش می گذاشتید؟ قطعا خداوند گریبان گیر شما خواهد بود.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      18 9
      وخداوند گریبانگیر مادر وخاله ی فتنه گرش ،این مادر وخاله با توجه به اعتیاد جوجو چرااز فضای متشنج آن زمان سوء استفاده کردند واصلا چرا بعداز مرگ این قدر دیر پیگیر شدند
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 0
      ولعنت خدا بر بانیان وباعثان
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      57 8
      لعنت بر این دختر نوجوان وحشی
    • منامه IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 12
      یه عکس بی کله چه ارزشی داره؟ مطمئنا این عکس مال خودش نیس
  • ایران IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    25 13
    لعنت بر اول تا اخر انگلیسی ها خبیث
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 12
      چرا به انگلیس فحش میدی
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      6 1
      مرگ بر انگل لیس صغیر
  • Sr IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    69 23
    همچنین این دختر اینقدر مهم و بزرگ نیست که اینقدر بزرگش کردین اون رسانه های پست فطرت معاند واسه خودشون می‌کند که چشم طمع به خاک ایران دارند که کور خواندند ایرانیا باهوشند
    • وطن‌ IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 4
      شعر نگو
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      1 23
      مهمن
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 20
      حتما تو مهمی! اینجا هم حسودی! میخوای از دنیا برو تا مهم شی
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 1
      اینا به خدا کاری به اون دختر بیچاره و مشکلاتش کاری ندارند دلشون هم نسوخته، اینا دنبال یک سوژه هستند تا ازش بتوانند برای زدن ایران و خر سواری از مغز های تعطیل بهره بگیرند، وگرنه تا الان هزاران دختر بچه توی غزه توسط جلادان صهیونیسم ذبح شدن کک این بی بی سی جهانی هم نگزید ، چرا در مورد تجاوز به زنان بیمارستان رفح که همه هم تایید کردن اینا حقوق زنانشون گل نکرده ،
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 1
      برا بی بی سی مهم، لازم باشه از مرگ هزار تا دختر مثل این استفاده میکنن برا زمین زدن جمهوری اسلامی و تجزیه ایران اما کور خوندن،ماموران خودشون راحت تجاوز میکنن فکر میکنن ماموران امنیتی ما هم مثل مامورای خودشونن
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 1
    😂😂😂
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    14 13
    بیچاره عجوزه اصلاحات اذرمنصوریچقدرجیغ کشید وپاره کردخودشوبرای هیچ آخرشم کنف شد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    13 21
    دخترک بیچاره در یک خانواده به شدت روانی و عوضی بزرگ شده بوده خوب معلومه که به خودکشی فکر میکرده
  • ایرانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    26 19
    بیش از این همش نزنید!!!! هر چی بیشتر سعی می‌کنید درستش کنید بدتر میشه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      3 2
      برخی از روی عمد و برخی از روی جهل برای نظام هزینه می تراشن ، اگه دفاع نشه می گن سکوت علامت رضاست پس خبریه، اگه دفاع کنن می گن بیش از این همش نزنید بدتر میشه ، چه کنن بهتره؟🤷‍♂️
    • CA ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 1
      شما ها دیگه چقدر شوتید که با این همه عکس و فیلم و سند هنوز میگید حکومت کشته!!!!!!!!!!!! البته کسی که نامه رسمی بدون مهر و امضا و شماره رو باور می کنه عقل نداره.
  • سعید IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 3
    یک فیلم دیدم نیکا داشت روسری خودش رو آتش میزد
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      10 4
      می شه این جور استدلال کرد طرف از سازمانهای جاسوسی سیا وموساد شناسایی وسوژه مورد عملیات خصمانه برای اهداف تخریب قرارگرفته
  • اسمعیل IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 3
    با سلام وصلوات بر محمّد و آل محمّد. وبا سلام بر افسران واقعی جنگ نرم و جهاد تبیین برای خشنودی خدا و خلق خدا. هزاران آفرین بر روشنگران و حقیقتجویان رسانه ی وزین میزان و همکاران ایشان . درود. درود. درود.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    13 1
    بیچاره چقدر تهدید جانی شده؟؟!!!
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 2
    چیزی به مردمم میگید!!!؟؟
  • ساسان IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 7
    روز قبلش تو اعتراضات بوده
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 0
      در خبرهایی که در خبرگزاری های ایران خوندم گفتن که به قول شما در اعتراضات (که وقتی به اموال مردم آسیب بزنی و آدم بکشی میشه آشوب) بوده اما مگه جنگ مسلحانه انجام میداده یا رهبر یه گروه سازماندهی شده مهمی بوده بخوان بکشنش؟! یه دختر ۱۷ ساله که به خاطر جو زده شدن توسط فضای مجازی رفته تو تظاهرات مثل خیلی ها که چون به کسی آسیب نزده بودن آزاد شدن دستگیر هم میشد فوقش آزاد میشد چرا آخه فکر میکنید نیروهای امنیتی انقدر اسکولن که یه دختر و پسر نوجون و بکشن، اون که اسکل بی بی سی و اینترنشنال هستن و کسانی که خبرهای اونا رو بدون فکر قبول میکنن
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    بسه دیگه
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 1
    لعنت
  • محمد US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 5
    توی زمانه ای که از کوچه بغلی نرسیدی در حونه له فاصله ۱۰۰ متر پیامک کشف حجاب برات میاد سخت نیست پیدا گردن سر طناب
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      2 0
      خودتی ....
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 1
    خودشکی بود سکته بود بیمار بود کار خارجیها بود بله که اینطوره
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 3
    اونقدر ذلیل و بیشرف
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    مشرق بس دیگه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 0
    بس دیگه
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    مرگ دست خداست، پراید و بقیه وسیله هستند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    به چه قیمتی؟ به چه قیمتی؟
  • امیر IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 0
    عمو ول کن این حرفهارو .
  • BE ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 4
    خودکشی کرد.
  • من IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    والا ما تا حالا ندیدم این همه خرابی ب بار اوردن و یکیش ثابت شه
  • امین IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 4
    هرچقدر بیشتر بخواید درست کنید بدتر میکنید
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    10 3
    دست از سر این هرزه ها بردارید و به داد بورس برسید .
    • ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      خو نفهم این بورس که بورس که میگی
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 2
    ایمان نباشه دیگه هرکاری میکند.
  • ارش IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 2
    واقعا جالبه دختری که افکار وعملکردشا اکثرا دیدن باعث چه رخدادهای بدی تو ایران شد وانگل ایس چه ماهی ازاین اب گل الود گرفت اکثر کسانی که نه خانواده درستی دارن نه فرهنگ ریشه داری دنبال پیراهن عثمان افتادن باهزار غرض ومرض
  • حمید IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    واقعا رسانه اعلام میکنه ؟
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ذهنیت سازی بستر تعییرات
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 2
    بابا به ما چه ربطی داره آخه. روزی بالای هزار نفر فوت میکنن و چند نفر هم خودکشی.خدا رحمتشون کنه. خودشون قبلا آمار میدادن روزی دهها نفر خودکشی میکنن تو ایران بعد پارسال میگفتن مگه میشه اینهمه خودکشی کنن. پس جدی نگیرید
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 1
      این‌طور سخن گفتن درست نیست. یک روز نوبت ما هم میشه و از این دنیا خواهیم رفت. بنی آدم اعضای یکدیگرند...
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 7
    باور نمیکنیم! میفهمی ک!
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      9 1
      می‌فهمیم که دروغ میگید. می‌فهمی که؟!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟
  • Hossein SE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 0
    شما هنوز درگیر سند برای خودکشی اون خدا بیامرز هستید ؟ بابا دست بر دارید.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 2
    اینکه هی اصرار کنی و پست بذاری نشان میده کار اشتباه بوده
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 2
    دست از سر مرده ش هم برنمیدارند ؟
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 2
    بیشتر تو لجن
  • حسین منصور حلاج IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 3
    حقیقت روشنه احتیاجی به هیچ گمانه زنی وتفسیری نیست.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 4
    درسته بی بی سی سند بی قاعده و نامتعارفی ارائه کرده ای ولی این عکسهای میزان هم چیزی در رد ادعای بی بی سی ارائه نمیکنه. اینکه وکیل پرونده درخواست موبایل و کیف میده یعنی رد ادعای بی بی سی؟!
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    خاله و مادرش توجیه میکنند کتمان حقایق دیگر عادی شده
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 1
    دقت کردید کسی که میخواد دروغ بگه هی شعلشو بیشتر میکنه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    میدونی عقل چه خاصیتی داره؟
  • مهدی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    30 2
    بیچاره مملکت ما که فوت یه دختر بعد دو سال رو هی همش میزنن البته اگه بدبخت بیچاره دیگه ای بود محلش نمیذاشتن ولی خب این ...
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    9 1
    میگم این مدارک و مقالات تحقیقی رو لطفا بدید به سفرای جمهوری اسلامی در این کشورهای اروپایی تا در پاسخ به خزعبلات و درغ های بی بی سی و امثالهم چاپ کنند در روزنامه های پرتیراژشون. مگه این حق برای پاسخگویی وجود نداره؟ والله اینقدر این رایزنان فرهنگی و غیره بی بخار و تنبل هستند چنیدین سال در یکی از این کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس بودم. روزنامه ها رو هر روز می خوندم. یکی دو تا از این روزنامه ها خیلی مخالف و بدگوی ج ا ایران بودند. گاه مقالاتی می نوشتند که کفر آدم درمیومد که چرا رایزنان سفارت چیزی یا متنی یا نوشته ای به این روزنامه ها نمیدن تا جواب اینها باشه. اینا که بیخ گوشمون بودن اون بود وضعشون وای به حال اینایی که در اروپا هستند. باور کن یادشون هم نیست! خیلی کار داری جمهوری اسلامی ایران، خیلی خیلی.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 3
    معتاد بوده دختره ؟؟؟؟؟
  • میشائیل IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    ای بی وجدان خدا نشناس
  • میترا بانو IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    6 4
    وقتی یه دختر17ساله فریب میخوره و میاد تو خیابون و به قول شما خودکشی میکنه،،مقصر مادرش نیست?
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 2
    بایدبمردم بگیم درقرآن خدافرمودھرکس خودش رابظلم وعدوان بکشدبزودی اورابسوی آتش میبریم
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    رفته
  • سینا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 2
    یک دختر فراری از خونه که هیچ اثرو تأثیری از نقش پدر در این خونه دیده نمی‌شود ومعلوم نیست خاله و مادر این مرحومه مظلوم چکاره اند.شما دنبال این هستید که این مظلومهٔ مرحومه معلوم الحال (کسیکه که به دنبال مرگ میگشته)از لیدرهای زن ، زندگی آزادی بوده است یا نه. برای رضای خدا از دنیای این نوجوان خارج شوید.
  • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    3 2
    الان باید یقه اون بی وطن های به اصطلاح لیدر حزب خاص رو گرفت چرا بدون مستندات واقعی و اطلاع از فیک بودن گزارش ،سینه چاک و یقه دریده افتادن وسط و هیزم ریختن به آتش گزارش ،واقعا قوه قضائیه میخواد به راحتی از جلوی این وطن فروشی بگذره
  • Aadam IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    از این دست دختر و پسر تو جامعه متأسفانه زیاد شده
  • اصغر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    1 0
    انقد گلابی
  • ایمان IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    16 1
    یه دختر مرده اینهمه جار و جنال راه انداختن هر روز تو شهر های مختلف صدها پسر و دختر میمیرن و هیچکی به روی خودش نمیاره
  • zagros IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    چوگان همە را بشکستند و گوی پیش شما انداختند هرطور و هرجا خواستید بزنید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 1
    ولمون کنید! به ما چه یکی خودکشی کرده. خدا رحمتش کند. خودکشی گناه غیرقابل بخششه.
  • سامی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 4
    چندتا پزشک از کشوری دیگه بیارین دوباره کالبد شکافی کنه
  • سعید IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    2 14
    این پیامی که در متنش به مادر نیکا توهین شده و اونو نکبت خطاب کرده باید به نویسنده اش بگم بی وجود مادرش چه خطایی کرده که اینطور بی احترامی میکنی ؟ ننگ بر تو
  • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 3
    بس کنید دیگه خجالت بکشید دست از سر مرده مردم بردارید شرف دین و انسانیت را بردید. شما با این حرفها چه فرقی با اون اجنبی های از خدا بی خبر دارید
  • رض IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    خاله اش دقیقا چه جور مهمونهایی داشته
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    ولش کن این بحث ها را
  • حامد IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    اين دختر افسردگي شديدي داشت كه يك علتش يتيمي و بي كس بودنش بوده. بسته بسته سيگار مي كشيد و شب ها در بيرون مي خوابيد. خاله و مادر بايد جواب بدن كه چرا نتونستن از اين دختر مواظبت كنند. اما براي اين كه خودشون زير سوال نرن سعي كردن به نحوي به اغتشاشات ربط بدن كه از چنين افرادبي مسئوليت و بي خاصيتي بعيد نبود.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    ول کنید اینو خدابیامرزدش
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 3
    این روزنامه که مال سپاهه، نظرات واقعی رو نشر نمیده، هرچی دلشون بخواد مینویسند جعل میکنند چاپ میکنند، اجبار به اعتراف میکنند، ملت قدرت تحلیل این حوادث را دارند، جناب اژه ای زور زیادی نزن که جایگاهی در میان ملت ندارید
  • مهدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 2
    سند سازی جلع مدارک و تصاویر از صفات بارز شماست ، شماهایی که همه جور خبر می سازید برای تطهیر خودتون همه جور کاری از ساخت مدرک تا اعترافات اجباری انجام میدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس