به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیده بان تحرکات کِریا در مطلبی به فعالیت یک گروه مخفی واتس آپی متشکل از میلیاردرهای یهودی برای شکل دادن به افکار عمومی در ایالات متحده اشاره کرد و نوشت:

یدیعوت آخارونوت به نقل از واشنگتن پست گزارش داده است که یک گروه مخفی واتس اپی از میلیاردرهای یهودی برای شکل دادن به افکار عمومی در ایالات متحده فعال هستند.

براین اساس حدود صد میلیاردر و تاجر یهودی عضو یک "گروه مخفی واتس اپ" بودند که پس از ۷ اکتبر با هدف شکل دادن به افکار عمومی آمریکا به نفع جنگ در نوار غزه تأسیس شد. ازجمله افراد این گروه: مایکل دل، مدیر عامل شرکت Dell، لن بلاواتنیک، موسس شرکت تنقلات، بیل اکمن، دانیل لوبتزکی و یک میلیاردر قبرسی هستند.
برای مثال، هنگامی که اعتراضات در دانشگاه کلمبیا آغاز شد، اعضای این گروه ظاهراً اریک آدامز، شهردار نیویورک را متقاعد کردند که مداخله کند و پلیس محلی را برای متفرق کردن معترضانی که در محوطه دانشگاه سنگر گرفته بودند، بفرستد. همچنین گزارش شد که حدود یک هفته پس از دستور وی به پلیس برای اقدام در محوطه دانشگاه، اعضای گروه با آدامز در زوم صحبت کردند و در مورد اهدای کمک های سیاسی به او بحث کردند و علاوه بر این برنامه ریزی کردند که چگونه رئیس کلمبیا و هیئت امنای دانشگاه برای متفرق کردن معترضان رو تحت فشار قرار دهند تا اقدام کنند.

میلیاردرهای یهودی به‌دنبال شکل دادن افکار عمومی مردم آمریکا


یکی از اعضای گروه واتس اپ به واشنگتن پست گفته که در آن ماه ۲۱۰۰ دلار به آدامز کمک کرد - بالاترین مبلغ مجاز تحت یک کمک مالی قانونی. سایر اعضا پیشنهاد کردند که بازرسان خصوصی را با پول خودشان استخدام کنند تا به اداره پلیس نیویورک کمک کنند تا با اعتراضاتی که در مؤسسات دانشگاهی شهر رخ داد، مقابله کند. با توجه به رکورد چت واتس اپ، یکی از اعضای گروه گزارش داد که آدامز با این پیشنهاد موافقت کرده است. با این حال، اداره پلیس نیویورک گفت که در گذشته و یا در حال حاضر از بازرسان خصوصی برای مقابله با اعتراضات در شهر استفاده نکرده است.

«واشنگتن پست» مدعی شد که نفوذ اعضای این گروه به «بالاترین سطوح در دولت اسرائیل، دنیای تجارت آمریکا و دانشگاه‌های نخبه ایالات متحده» رسیده است تا زمانی که حدود ۱۰۰ عضو داشت، بیش از ۱۲ میلیاردر در فهرست سالانه مجله "فوربس" علاوه بر غول های ارتباطات، امور مالی و املاک و مستغلات دراندعضولوده‌اند
اعضای گروه همچنین خواستار نمایش "فیلم ترسناک"تولیدی اسرائیل در پردیس ها شده اند و این نمایش چند روز بعد انجام شده است. جوزف سیت، غول املاک، یکی از میلیاردرهای این گروه، نوشت که مقامات اسرائیل می خواهند از اعضای گروه به خاطر طرح این ایده تشکر کنند.

بر اساس تحقیقات، اعضای این گروه از وزیر بنی گانتز، نخست وزیر سابق نفتالین بنت و سفیر اسرائیل در ایالات متحده، مایک هرتزوگ توضیحات دریافت میکردند، مدیر عامل سابق استارباکس، در این گروه نوشت که او واقعاً از حمایت های بنت قدردانی می کند. سفیر هرتزوگ، به نوبه خود، برگزاری جلسه توجیهی را تأیید کرد، اما خاطرنشان کرد که این تنها "یکی از ده ها" جلسه توجیهی بود که در آن ماه ارائه کرد، زیرا "جوامع در ایالات متحده می خواستند درباره آنچه در میدان اسرائیل اتفاق می افتد اطلاعات بیشتری کسب کنند.

طبق تحقیقات، این گروه واتس آپی توسط یکی از کارکنان به نمایندگی از میلیاردر یهودی بری استرنلیخت تأسیس شد که خود مستقیماً به این گروه ملحق نشده بود و به طور غیرمستقیم از طریق آن دستیار با اعضای آن در ارتباط بود. در اطلاعیه ای از ۱۲ اکتبر، تنها چند روز پس از ۷اکتبر، دستیار استرنلیخت به اعضای این گروه گفت که هدف آن "تغییر روایت" به نفع اسرائیل است، به ویژه از طریق علنی کردن "جنایت های مرتکب شده توسط حماس به آمریکایی ها."
پیام‌های گروه واتس‌اپ دریچه‌ای را فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توان دید که چگونه شخصیت‌های مهم از پول و قدرت خود برای شکل دادن به برداشت آمریکایی از جنگ غزه، علاوه بر اقدامات رهبران در سیاست، استفاده می‌کنند. جوزف سیت، سرمایه دار املاک و مستغلات، در این گروه نوشت که راه برای هر ایده ای که داریم باز است.

گابای، میلیاردر اسرائیلی-قبرسی، در بیانیه‌ای گفت که به این گروه پیوسته است زیرا می‌خواهد حمایت خود را در شرایط سخت و دردناک به اشتراک بگذارد، به قربانیان قتل عام کمک کند و تلاش کند اطلاعات گمراه‌کننده و نادرست را اصلاح کند.

سفارت اسرائیل در آمریکا اعلام کرده است که، سفیر هرتزوگ و کارکنان سفارت به اطلاع رسانی رهبران و جوامع در ایالات متحده و نمایش فیلم برای مخاطبان مختلف ادامه خواهند داد تا آمریکایی‌ها را در معرض جنایات حماس قرار دهند.

در عین حال، این منبع با جزئیات از ماهیت تحقیقات واشنگتن پست انتقاد کرد و گفت: این مقاله نگران کننده ای است که برای ایجاد این تصور که سازماندهی طرفدار اسرائیل نامشروع است و در عین حال کمپین مشروعیت زدایی از اسرائیل را نادیده می گیرد، طراحی شده است. افزایش شدید یهودی ستیزی در جهان به طور کلی و در ایالات متحده به طور خاص تلاش عمدی برای نشان دادن فعالیت های شهروندی به عنوان یک اقدام غیرقانونی، مستحق پاسخ تند کسانی است که مخالف یهودی ستیزی در ایالات متحده هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 1
    دروغ های صهیونیست‌ها در ابتدای ۷اکتبر موجب شد تا اعتبار اخبار رسانه های غربی و صهیونیستی آسیب ببیند . وقتی به دروغ فلسطینی ها را متهم به سربریدن و کشتار در کنسرت موسیقی می کردند فکر نمی کردند این دروغ ها شاید عده ای را فریب بدهد ولی در آخر به ضرر خودشان تمام خواهد شد . خدا را شکر که صهیونیست ها با دست خود گور خود را کندند
  • DE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 13
    میلیاردرهای آمریکا صهیونیست هستند یهود نیستند مثل اسلام ملک سلمان عربستان که لایحتمل او نیز صهیونیست است
  • تت IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 6
    چرا گروههای فلسطینی برای ترور این آدمها اقدام نمیکنن ... خودمونیم این فلسطینیها خیلی شلن
  • DE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    یهود دین نیست قومیت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس