تصرفات اخیر روسیه از مناطق آزاد شده اوکراین در ۲۰۲۳ بیشتر است

تحلیلگران می‌گویند، فشارهای بیشتر ارتش روسیه برای پیشروی در مناطق راهبردی مهم منجر به پراکنده شدن نیروهای اوکراین در مناطق جغرافیایی گسترده شده است .

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته، با وجود محدود بودن تصرفات روسیه در میدان جنگ اوکراین طی هفته‌های گذشته، تحلیلگران می‌گویند همین اندازه نیز موجب پراکنده شده ارتش اوکراین در یک منطقه جغرافیایی گسترده شده است.

جنگ اوکراین در فوریه سال میلادی جاری به سومین سال خود وارد شد و تلاش‌های بین‌المللی برای توافق صلح میان طرفین از طریق مذاکرات نیز بی‌نتیجه مانده است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه طی هفته‌های اخیر اعلام کرد که نیروهای این کشور پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را تصرف کرده‌اند.

در این مطلب که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شده، آمده است: روسیه در امتداد خط مقدم ۶۰۰ مایلی در اوکراین، نقاط متعددی را هدف قرار داده و مواضع بیشتری را در مقابل ارتش اوکراین که در انتظار از راه رسیدن نظامیان و تسلیحات بیشتر است، از آن خود کرده است.

تصرفات اخیر روسیه از مناطق آزادسازی شده اوکراین در ۲۰۲۳ بیشتر است

جبهه خارکیف

در روزهای اخیر، حمله روسیه به منطقه خارکیف اوکراین موجب آوارگی هزاران نفر شده است. برخی کسانی که از این منطقه گریخته‌اند، می‌گویند که این حمله از حمله پیشین نیز گسترده‌تر بوده و ارتش روسیه همچنین با پیش‌روی به سمت جنوب نیز تصرفات بیشتری داشته است.

تحلیلگران با وجود محدود بودن تصرفات روسیه بر اهمیت آن تاکید کرده‌اند، چراکه این امر موجب پراکنده شدن ارتش اوکراین در یک منطقه جغرافیایی گسترده می‌شود.

«مکس برگمان» مدیر برنامه اروپا، روسیه و اورسیا در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در این باره می‌گوید: «آن‌ها به دنبال آسیب‌پذیر ساختن طرف اوکراینی هستند و از هر طرف فشار می‌آورند.»

تصرفات اخیر روسیه از مناطق آزادسازی شده اوکراین در ۲۰۲۳ بیشتر است

نقاط مهم پیشروی‌های روسیه در خارکیف

در ادامه این مطلب آمده است: بزرگی مناطقی که روسیه در هفته‌های اخیر تصرف کرده، تقریبا یک سوم بیشتر از مناطقی است که اوکراین طی ضدحملات بی‌رمق خود در سال ۲۰۲۳ بازپس گرفته بود.

تحلیلگران می‌گویند، این فشارها از سوی روسیه می‌تواند به نبود سربازگیری و اعزام نیروهای جدید به جبهه‌ها در اوکراین نیز مرتبط باشد؛ بسیاری از کسانی که به خدمت اجباری سربازی فراخوانده شده‌اند، هنوز آموزش ندیده‌اند. تحلیلگران همچنین به تاخیر هفته‌ماهه واشنگتن در تایید کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین اشاره کردند. ذخایر گلوله‌های توپ و دیگر مهمات دوربرد رو به کاهش است و از اقدامات دفاعی اوکراین ممانعت می‌کند.

در بخش پایانی این گزارش مطرح شد: «گیان جنتایل» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و از مورخان ارشد اندیشکده آمریکایی «رند» در این باره می‌گوید، این حمله جدید از سوی روسیه (به خارکیف) به معنای آن است که اوکراین باید نیروهایش را پراکنده کند، به ویژه به سمت شمال و این امر مانع تلاش‌های اوکراین برای انجام دادن یک حمله می‌شود.

تصرفات اخیر روسیه از مناطق آزادسازی شده اوکراین در ۲۰۲۳ بیشتر است

(سمت راست) مناطق تصرف‌شده توسط روسیه از آوریل ۲۰۲۴، (سمت چپ) مناطق آزادسازی‌شده توسط اوکراین طی ضدحملات ۲۰۲۳

با نفوذ عمیق‌تر روسیه در خاک اوکراین، غیرنظامیانی که در مناطق خط مقدم سکونت دارند، با این تصمیم بدیهی روبه‌رو هستند که یا خانه‌هایشان را ترک کنند یا تحت اشغال روسیه زندگی کنند. ساکنانی که سنشان بیشتر است و پیشروی روسیه در روستاها و شهرهای کوچکی مانند وُچانسک را از سر گذرانده‌اند، این بار با تشدید حملات توپخانه‌ای روسیه تصمیم به فرار گرفته‌اند.

«والنتینا ایلیِنکو» ساکن هفتادوسه‌ساله این مناطق درباره ارتش روسیه به واشنگتن‌پست گفت: «فکر می‌کنید به این روستاها نیاز دارند؟ دیگر چیزی باقی نمانده است. آن‌ها قصد دارند ادامه بدهند. تمام ما را برای برنامه‌های بعدی‌شان بیرون می‌کنند.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 4
    لعنت به روسیه خونخوار
    • عمیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      احسنت لعنت بر متجاوز اسیر کش
    • عمیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      2 0
      درود بر تو 💙💛
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      اکراین مورد حمایت آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و غربی ها ست و این کشورها محور شرارت و جنایت علیه بشریت هستند . مردم اکراین فریب غربی های کثیف را خوردند و انقلاب نارنجی که از اقدام جرج سوروس صهیونیست بود شکل گرفت و این جنگ ناشی از عملیات روانی غرب شکل گرفته است . همین نقشه ای که جاسوس های نفوذی دوم خردادی موسوی با رنگ سبز بر علیه ملت ایران در نظر داشتند ولی ناموفق بودند
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 2
      لعنت به ناتو و مزدورانش به خصوص زلنسکی که مردم اوکراین رو فدای خواست آمریکا کرد،ملت اوکراین فدای منافع غرب و ناتو.....
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 1
      مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همج... باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همج... باز آدمکشش!! 🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 2
    درود بر ارتش آزادی بخش روسیه ، با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما در نبرد با امپریالیسم خونخوار جهانی!! 🌹🇷🇺🌹🇷🇺🌹🇷🇺🌹🇷🇺
  • عمیر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    زنده باد نیروی مسلح اوکراین
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      زنده باد ارتش آزادی بخش روسیه ، زودتر همهٔ این مزدورهای اوکراینی کوکائینی نازی همجنس باز آدمکش رو تبدیل به استیک خوک کنین، ممنون!! 🇷🇺🌹🇷🇺🌹🇷🇺🌹
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      اشتباه منفی دادم
  • عمیر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    میگن ارباب از کاخش بیرون اومده دوباره رفته تو سوراخ موش خخخخخ
  • عمیر IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    تمام اشغالگرای روسی رو به جهنم سیاه میفرستیم
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    حیا نمی کنید از کشور گشایی روسی که قفقاز رو از ایران جدا کرد خوشحالید ؟ شما چه فرقی با منافقینی دارید رفتن کنار صدام
  • بختیاری IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    لعنت به غرب وحشی،لعنت به دلقک احمق اوکراینی،این دستپخت کدخدای تروریست و انگل یس خبیث برای مردم بدبخت و فریب خورده اوکراین هست. کلا نقشه غرب برای غالب کردن زلنسکی دلقک به مردم اوکراین جالب بود.اول با رسانه بزرگش کردن و بعد هم شد آلت دست غرب برای کشتن ملت خود در راه نقشه های اربابان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس