با افزایش سفر، یکی از موارد مهمی که مسافران باید درمورد آن بدانند بیمه ‌های مسافرتی است. این شکل از بیمه به پوشش طیف کاملی از عدم قطعیت‌ها و سناریوهایی کمک می‌کند که می‌توانند بودجه سفر را از بین ببرند. اکثر کشورها هنگام درخواست ویزا به بیمه مسافرتی خارجی نیاز دارند؛ بااین‌حال، انتخاب بیمه نامه مناسب که تمام خطرات سفر را پوشش می‌دهد، مهم است. چراکه اگر سفر شما در کشور دیگر طبق برنامه پیش نرود، ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی برای‌ شما به‌همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب، تصمیم داریم به ضرورت تهیه بیمه نامه مسافرتی قبل از سفر به کشورهای خارجی بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

آیا نیاز است پیش از سفر به کشورهای خارجی بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟

مناطق تحت پوشش بیمه ‌های مسافرتی برای سفرهای خارجی

به‌طورکلی، این نوع بیمه نامه‌ها به دو دسته بیمه نامه مسافرتی شینگن و بیمه نامه مسافرتی کشورهای غیرشینگن تقسیم‌بندی می‌شوند. درحقیقت، براساس محدوده جغرافیایی، پوشش و نوع بیمه ‌ها برای سفرهای خارجی متفاوت خواهد بود. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که ممکن است براساس مناطق جغرافیایی، شرایط بیمه نامه و جزییات تحت پوشش کمی متفاوت باشد. مناطق تحت پوشش این نوع بیمه ‌ها عبارت‌اند از:

  • تمامی کشورهای جهان
  • سراسر دنیا به‌غیر از کشورهای آمریکا و کانادا
  • کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن
  • کشورهای حوزه خلیج‌فارس
  • قاره آفریقا و خاورمیانه
  • ترکیه
  • عراق و سوریه
  • عربستان سعودی

نکات خرید بیمه‌ های مسافرتی

به‌طورکلی بیمه نامه مسافرتی، یکی از جنبه‌های مهم سفرهای بین‌المللی به‌شمار می‌رود. به‌همین‌دلیل، بسیار مهم است که بدانید در کشوری که قصد بازدید از آن را دارید، طبق قانون، تهیه بیمه الزامی بوده یا خیر؟ بااین‌حال، حتی اگر این موضوع اجباری هم نباشد، گرفتن این نوع بیمه همیشه یک حرکت هوشمندانه است. چراکه وقتی همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، می‌تواند مفید باشد. در ادامه، نکات مهمی را با شما در میان می‌گذاریم که بهتر است هنگام تهیه بیمه ‌های مسافرتی در نظر داشته باشید.

  • فراموش نکنید که شماره بیمه نامه مسافرتی و شماره تلفن تماس اضطراری شرکت بیمه‌گر را در هنگام سفر همراه داشته باشید.
  • اگر مشکلی پیش آمد، تلاش کنید اسناد و مدارک لازم برای همه‌ چیزهایی که برای حمایت از ادعای خود نیاز دارید، نگه دارید.
  • همیشه قبل از گرفتن بیمه نامه به بیمه‌گر خود درمورد سابقه بیماری‌ها و مشکلات سلامتی خود بگویید؛ در غیر این صورت، ممکن است تحت پوشش درمانی قرار نگیرید.
  • وسایل گم‌شده یا سرقت‌شده را ظرف 24 ساعت پس از گم‌شدن به پلیس محلی گزارش دهید. اگر این امکان‌پذیر نیست، به مسئول تور یا هتل بگویید کجا گم‌شده است.

وقتی صحبت از سفرهای بین‌المللی به‌میان می‌آید، برخی از کشورها مسافران را ملزم می‌کنند که قبل از ورود به مرزهای خود، بیمه مسافرتی داشته باشند. به‌عنوان مثال، کشورهایی مانند کوبا، مکزیک و ترکیه مسافران را مجبور به داشتن این نوع بیمه نامه برای دریافت ویزا می‌کنند. توجه ‌به این نکته ضروری است که شرایط خاص بیمه ‌های مسافرتی ممکن است بسته به کشور و نوع ویزا متفاوت باشد. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید با سفارت یا کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن را دارید در تماس باشید.

آیا نیاز است پیش از سفر به کشورهای خارجی بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟

چرا بسیاری از کشورها بیمه‌ های مسافرتی را اجباری کرده‌اند؟

در این بخش، به برخی از دلایلی که کشورها بیمه‌های مسافرتی را اجباری می‌کنند، خواهیم پرداخت.

امنیت مالی برای مسافران

یکی از دلایل اصلی این کار، محافظت مالی از مسافران در برابر حوادث غیرمنتظره است. بیمه‌ های مسافرتی، لغو سفر، وسایل گم‌شده یا دزدیده‌شده و هزینه‌های پزشکی اورژانسی را پوشش می‌دهند. هنگام سفر به یک کشور خارجی، داشتن یک پشتیبان مطمئن درصورت بروز مشکل برای گردشگران بسیار اهمیت دارد.

جلوگیری از متحمل‌شدن ضرر مالی به کشور میزبان

دلیل دیگر را می‌توان محافظت از کشور میزبان در نظر گرفت. به عبارت ساده‌تر، در گذشته اگر مسافری مریض می‌شد یا صدمه می‌دید، کشور میزبان معمولا هزینه‌های پزشکی را متقبل می‌شد. اکنون با بیمه ‌های مسافرتی، هزینه‌های درمانی به‌عهده شرکت بیمه‌ خواهد بود.

همه‌گیری COVID-19 به‌عنوان زنگ بیدارباش

در چند سال اخیر، همه‌گیری جهانی این بیماری باعث شد تا ایجاد اقدامات ایمنی بیش از قبل موردتوجه قرار گیرد؛ ازهمین‌رو، داشتن بیمه نامه مسافرتی با پوشش‌های خاص باعث شده تا هزینه‌های بیماری‌های همه‌گیر همچون کرونا نیز پوشش داده شوند.

تأثیر بیمه‌ های مسافرتی بر تأیید درخواست ویزا

اگر از خود می‌پرسید که آیا داشتن بیمه نامه مسافرتی بر تأیید یا ردشدن ویزای شما تأثیر می‌گذارد، پاسخ مثبت است. در برخی موارد، حتی به‌عنوان یک قاعده در لیست پیش‌نیازهای دریافت ویزا ذکر شده است. درحقیقت، به این دلیل است که مأمور صدور ویزا از این موضوع مطمئن شود که شما می‌توانید هزینه‌های درمانی را درصورت وقوع حادثه، پوشش دهید؛ علاوه‌براین، آگاهی شما را از خطرات احتمالی مرتبط با سفر و تلاش شما برای کاهش این خطرات نشان می‌دهد؛ همچنین داشتن بیمه نامه مسافرتی نیز می‌تواند روند درخواست ویزا را راحت‌تر کند. چراکه این موضوع آمادگی و مسئولیت شما را به‌عنوان یک متقاضی دریافت ویزا نشان می‌دهد و احتمالا تأثیر خوبی بر افسر ویزا خواهد داشت.

آیا نیاز است پیش از سفر به کشورهای خارجی بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟

از کجا بیمه نامه مسافرتی فوری بخریم؟

به‌طورکلی، هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به خارج از کشور بهتر است یک بیمه نامه‌ای را انتخاب کنید که پوشش جامعی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از سراسر ایران و در سریع‌ترین زمان به‌صورت آنلاین از سایت فلای تودی بیمه نامه مسافرتی با پوشش موردنظرتان را تهیه کنید. برای این منظور، ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شده و گزینه بیمه مسافرتی را انتخاب کنید. در بخش جستجو، نام کشور مقصد، مدت سفر و تعداد مسافران را به‌همراه محدوده سنی آن‌ها وارد کرده تا انواع پیشنهادهای بیمه‌ای برای شما نمایش داده شود. در مرحله بعد، با کلیک بر روی گزینه انتخاب و خرید، می‌توانید جزییات کاملی از پوشش بیمه را مشاهده کنید. با فلای تودی به‌راحتی در هر زمان و مکان، سفر خود را بیمه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس