کد خبر 82810
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

رستوران های امارات با پیش بینی رشد 30درصدی در 4سال آینده به 780میلیون دلار در 4سال اینده دست یابند و ...

به گزارش مشرق یک کارشناس صنعت در امارات گفت : رستوران های امارات با پیش بینی رشد 30درصدی در 4سال آینده به 780میلیون دلار در 4سال آینده دست یابند و بازار رستوران ها در امارات طی 4سال اینده تحت سلطه و زیر مجموعه برندهای فست فود معروف آمریکا قرار خواهند گرفت.

به گفته استفان برگ بنیانگذار رستوران قبیله در ابوظبی،،رستوران ها و فست فودهای معروف و با برند معتبر در امارات در سال، 600میلیون دلار تولید می کنند،رقمی که قرار است تا سال 2015 به 780 میلیون دلار برسد.طبق یک نظرسنجی رستوران قبیله 47درصد از موادغذای و نوشیدنی را در بازارهای دوبی ارائه می کند.

رستوران های وطنی بین 8 تا 17 درصد را تشکیل می دهند.این رستوران دار می گویدکه آمریکایی ها در تولید غذا خوب و ماهر هستند و امتیاز بسیار مناسبی را در این زمینه دارند.رستورانهای زنجیره ای آمریکا به علت کاهش سودشان در بازارهای داخلی، تصمیم دارند که در طول دهه آینده بیش از 250 رسانه را در خاورمیانه راه اندازی کند.


هم اکنون بسیاری از رستوران های با برند امریکایی به واسطه تغییر قابل ملاحظه ای که در نوع منوهای ارائه شده شان دارند،رشد قابل ملاحظه ای را در منطقه داشته اند.از سوی دیگر نیز در حالیکه بعضی از رستوران های غربی به تازگی تصمیم به شروع کار در خاورمیانه گرفته اند،اوضاع منطقه و جنبش های بهار عربی اوضاع را برای افتتاح و راه انزی آنها دشوار و آشفته کرده است.


رستوران فرایدیز یکی از رستوران هایی است که فعالیت خود را در دوبی از سال 1996 آغاز کرده است و هم اکنون دارای بیش از 30 رستوران در منطقه است.مدیر و بنیان گذار این رستوران گفته است که تا 5 سال دیگر 30 رستوران دیگر را در منطقه راه اندازی خواهد کرد.


رستوران دیگر،داردن است.این رستوران در آمریکا بزرگترین اپراتور را دارد،رستوران "ردلابستر" را برای اولین بار در ماه جولای در مرکز خرید دوبی افتتاح کرد و قرار است تا سال 2012 ،دو
 رستوران دیگرنیز در دوبی افتتاح کند.البته این رستوران در سال گذشته متعهد شد که تا سال 2015، ،60رستوران را با نام های رد لابستر(خرچنگ قرمز)،اولایو گاردن(باغ زیتون) و خانی استیک گاو شاخ دراز(لانگ هورن استیک هاوس) را در منطقه افتتاح کند.


علاوه بر رستوران فرایدیز و داردن،رستوران "برگر"با 120 شعبه در سراسر آمریکا،اولین شعبه بین المللی خود را در سال بعد در کویت افتتاح خواهد کرد.مدیر این رستوران نیز تعهد کرده است که تا سال اینده 37 شعبه در خاور میانه راه اندازی کند و منوهایی متفاوت با منوهای معمول را به مشتری عرضه کند.


به عقیده برگ،رشد تعداد رستوران ها در منطقه،انواع غذاها و نوشیدنی را به سایر مناطق سرریز خواهد کرد.در طی سال های 2000تا2007 برندهای معتبری از سراسر دنیا مثل استرالیا،شرق دور و آفریقا به این منطقه آمدند.وی در آخر گفت که شاید تشبیه این روند به خطوط لوله به هم پیوسته مناسب باشد.


او گفت که این روزها سر ما بسیار شلوغ است و پاسخ گوی نیاز مشتریانی هستیم که در جستجوی انواع غذاهای آمریکایی،هندی،ایرانی و اماراتی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • yaser ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    طعم یا طمع؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس