کد خبر 795875
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
منوچهر متکی

منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق کشورمان امروز (سه‌شنبه) با حضور در کاخ امپراتور ژاپن نشان عالی «خورشید تابان» را از امپراتور و نخست‌وزیر این کشور دریافت کرد.

 به گزارش مشرق، منوچهر متکی وزیر خارجه پیشین پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی با حضور در کاخ امپراتور ژاپن نشان عالی «خورشید تابان» (The Grand Cordon of the order of the Rising Sun) را طی آیین خاصی از امپراتور و نخست‌وزیر این کشور دریافت کرد.

براساس سفارت ژاپن در تهران، متکی به عنوان سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سهم بسزایی در ارتقای دوستی و تقویت روابط دوجانبه بین ایران و ژاپن داشته است.

براساس این گزارش، متکی در دورانی که عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ بوده در تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های گوناگون مشارکت داشته‌ است.

براساس اعلام سفارت ژاپن در تهران، متکی در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ و در زمانی که وزیر خارجه ایران بود، سه بار از ژاپن بازدید کرده و تلاش‌های بسیاری برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در سطوح بالا انجام داده است.

منوچهر متکی با دعوت رسمی شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن پس از اجلاس علمای مقاومت در بیروت، راهی توکیو شد تا در این آیین حضور پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سروش IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    3 1
    خدا حفظش کنه مردی ایست اندیشمند و سیاست مدار حیف که در دوران وزارت با ایشان خوب تا نکردند یاد برکناری ایشون میوفتم خجالت میکشم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس