پرچم روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هدف از اختصاص چند میلیارد دلار توسط آمریکا، فرانسه و آلمان برای بازسازی الرقه، سرپوش گذاشتن بر آثار ناشی از جنایتهای ائتلاف آمریکایی در این شهر است.

 به گزارش مشرق به نقل از «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به هدف اصلی آمریکا، آلمان و فرانسه از اختصاص فوری میلیاردها دلار جهت بازسازی الرقه سوریه، ابراز نگرانی کرد.  

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: جای تعجب دارد که چگونه پس از ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به ملت سوریه، اکنون این کشورها به فکر بازسازی الرقه افتاده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: الرقه به تازگی از حملات ائتلاف آمریکایی رهایی یافت و نفس تازه ای کشید، با این حال شاهد آن هستیم که مقامات عالیرتبه فرانسه، آمریکا و آلمان از ارائه کمک های فوری چندین میلیارد دلاری برای بازسازی این استان خبر می دهند. ما قاعدتا از این اقدام استقبال می کنیم اما سوالات جدی در خصوص نیت و هدف اصلی آمریکا و غرب در قبال این مسأله، مطرح است.

کوناشینکوف در ادامه گفت: روسیه طی سالهای گذشته بارها و بارها از آمریکا و غرب درخواست کرد تا در ارائه کمک های بشردوستانه به مردم آسیب دیده سوریه همکاری کنند. در همین زمینه حتی  لیستی از شهرهای سوری که به شدت نیازمند این کمک ها بودند، تهیه شد. در هر بار تنها یک جواب از سوی واشنگتن، برلین، پاریس و لندن شنیده شد و آن، این بود که: ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

وی در همین راستا افزود: اکنون سوال اینجاست که چه اتفاق جدیدی افتاده است که آمریکا و غرب به دنبال ارائه کمک های چندین میلیارد دلاری به الرقه هستند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه یادآور شد: تنها تفسیری که می توان برای این اقدام آمریکا و غرب یافت، این است که آنها به دنبال آن هستند تا آثار مخرب ناشی از حملات وحشیانه جنگنده های ائتلاف آمریکایی به الرقه را از بین ببرند و بر آن سرپوش بگذارند. آنها همچنین می خواهند دفن هزاران تَن از مردم بی گناه سوریه که در حملات ائتلاف به الرقه کشته شدند، آشکار نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس