کد خبر 780205
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
ژن محبوب

نظریه ژن خوب که توسط پسر عارف مطرح شد و نشان از رانت بازی در جریان اصلاحات است حالا با ورود فرزند رئیس دولت اصلاحات به صحنه سیاست در این جریان پذیرفته شد.

سرویس سیاست مشرق - پس از آنکه پسر محمدرضا عارف خود را ژن خوب معرفی کرد و جنجال‌ زیادی در فضای سیاسی کشور به‌وجود آورد، بسیاری نسبت به این ایده آقازاده محوری انتقاد کردند اما به نظر می‌رسد که این موضوع در این جریان نهادینه شده و عده‌ای ژن خوب را پذیرفته‌اند و از آن دفاع می‌کنند.

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در این باره نوشت:

«بنا بر برخی حساسیت‌ها، خبر دو انتخاب در حزب اتحاد ملت که طبق روال عادی احزاب در شورای مرکزی و با رای گیری از اعضا تعیین تکلیف شد، در شبکه‌های مجازی به جنجال کشیده شد. با اعلام خبر انتخاب سید عمادالدین خاتمی‌به معاونت سیاسی حزب اتحاد ملت، بسیاری از کسانی که در گذشته و با ورود او به شورای مرکزی نسبت به او واکنش نشان می‌دادند و وی را بی تجربه می‌خواندند، حالا بار دیگر انتقادهای خود را ابراز کردند. از سوی دیگر برخی جریانات سیاسی بنا به عقبه سیاسی سید عماد الدین خاتمی‌ واکنش‌هایی نه چندان جالب نشان دادند و برخی دیگر از کنشگران سیاسی و کاربران در شبکه‌های مجازی ضمن دفاع، ورود رسمی‌تر وی را به عرصه سیاست به فال نیک گرفتند و در مقابل عبارت تازه خلق شده واکنش‌های سیاسی یعنی ژن خوب، از هشتگ ژن محبوب استفاده کردند.»

عماد الدین خاتمی فرزند رئیس دولت اصلاحات است که حالا برخی از اصلاح‌طلبان برای حمایت از ورود وی به صحنه سیاست او را ژن محبوب می‌نامد اما به هر حال این مسئله چیزی از انتقاداتی که در این جریان در رانت بازی بوجود آمده کم نمی کند؛ بلکه نشان می دهد که این مسئله تا چه عمقی در اصلاحات نفوذ کرده است.

در جریان اصلاحات مواردی از رانت و پول در لیست بندی‌های انتخاباتی دیده شد و مورد انتقاد جدی نیرویهای این جریان قرار گرفت. حالا نیز حضور آقازاده‌های اصلاح طلب در مجاری قدرت این جریان باعث انتقادات جدیدی شده که اصلاح طلبان سعی کردند با قلب مفهوم و ساخت اصطلاحاتی چون «ژن محبوب» کمی از فشار انتقادات در این حوزه بکاهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    7 27
    شماهم از ژن اختلاس رونمایی کنید
    • IT ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      35 2
      ژن اختلاس الان چند تا کفن پوسانده لطفا نامردانه فرا فکنی نکنید در تمام دولتها مختلس وجود دارد مهم برخورد است
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      23 1
      باشه بعداز رسیدن گلابی های برجام.
  • رضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    18 3
    اسهال طلبان .خخخخ. حزب هم دارند؟ خخخخخ.
  • US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    29 4
    تمام ژنها بأهم چه خوب وچه بد وچه ژن اصلاح طلب وچه ژن اصول گرا همه با هم مشغول سر كار گذاشتن ملت هستند لطفا دعوا نكنيد بر سر اين سفره باد أورده با هم بخوريد وبه ريش ملت هم بخنديد ديگه حال ملت از شما ها بهم مى خوره همه را مسخره خودتان كرده ايد
    • US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      16 5
      ای قربون دهنت .ما نه از اینوری خیر دیدیم نه از اونوری. فقط اینوری اونوری رو می کوبه صبح اونوری اینوری رو می کوبه. ای کمر جفت شون بشکنند به جای فکر کردن برای حل مشکلات مردم به فکر این هستند که سوتی از هم بگیرند.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    10 1
    اینقدر با تسامح و خود را به کوچه علی چپ زدن برگزارش کردین که این بی همه چیزها کار رو به اونجا رسوندن که خیلی بی پروا و علنی دارن تو سایتها و رسانه هاشون به مقدسات تشیع اهانت میکنن و دم از برقراری رابطه دوستانه با آمریکا و اسراییل و آزادی حجاب و هزار فسق و فجور دیگه میزنن . اینم روزگاریه که برای مملکت رقم زدن همه داریم می بینیم
  • فهیم IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    7 0
    بزار تا می تونن رونمایی کنند. مردم خیلی فهیم تر از این موارد هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس