علی اصغر جعفری

رئیس سازمان هنری و رسانه‌ای امور سینمایی و دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس از تولیدات مختلف در حوزه سینما و تلویزیون این سازمان خبر داد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نشست رسانه‌ای سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با حضور علی‌اصغر جعفری رییس سازمان هنری و رسانه‌ای امور سینمایی و دفاع مقدس و اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد. جعفری در ابتدا گفت: دفاع مقدس ما تجلی ایثار و فداکاری است و امید به پیروزی در برابر امریکا و اسراییل در منطقه است. اگر پیروزی ملت عراق را در برابر داعش می‌بینیم ناشی از استقامت ملت ما است که یک الگو را در جهان نشان داد.

علی اصغر جعفری با اشاره به اهمیت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سرآغاز خودباوری و اعتماد به نفس در یک جامعه است و با توجه به شروع هفته دفاع مقدس این سازمان برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است. وی ادامه داد: در حوزه هنرهای نمایشی از ۳۰ عنوان کتاب نمایشنامه با محوریت دفاع مقدس در تیراژ ۷۵  هزار نسخه برای شهرستان‌ها رونمایی و همچنین نشر هنر دفاع مقدس نیز در این هفته آغاز به کار می‌کند.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تاکید کرد: رونمایی از کتاب پدیدارشناسی تئاتر دفاع مقدس، برگزاری نشست تخصصی آیین دفاع مقدس و تجلیل از ۲ نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به کارگردانی ایوب آقاخانی و «نامه آخر» به کارگردانی علی برجی تجلیل از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است. البته در نظر داریم که در هر فصل از نمایش‌های دفاع مقدس و عوامل آن قدردانی کنیم.

وی در ادامه به اشاره به برنامه‌های این سازمان در بخش فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن، توضیح داد: در هفته دفاع مقدس، فراخوان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» به دبیری انسیه شاه حسینی با رویکرد مدافعان حرم و مجاهدان حرم در دو بخش اصلی فیلم و فیلمنامه منتشر و سامانه مربوط به این جشنواره راه اندازی می‌شود.

جعفری گفت: مستندی به مناسبت اربعین شهید حججی با نام «نگاه» در حال تولید است که به زودی آماده پخش می‌شود، همچنین نماهنگ آیات انقلاب و کلیپ فرزندان روح الله نیز در این ایام از تلویزیون پخش می‌شود. وی همچنین از پخش تله فیلم «چالش‌های مادربزرگ» به کارگردانی محمد دیندار و «قلک‌های شکسته» به کارگردانی جواد قلی زاده از تلویزیون خبر داد.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه به تازگی تفاهمنامه‌ای با شبکه سحر برای تولید مجموعه مستند از «خرمشهر تا سارایوو» منعقد کرده است، بیان کرد: دومین جشنواره ملی «فانوس» با موضوع حفظ آثار و نشر دفاع مقدس نیز به زودی برگزار می‌شود، همچنین تفاهمنامه‌ای میان سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و صدا و سیما برای تولید مجموعه انیمشینی در ۱۸۰ قسمت ۱۵ دقیقه منعقد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سینما، نشست تخصصی گفتمان سینمایی برگزار می‌شود، همچنین برای حمایت از تولید سه فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس به تفاهم رسیده ایم که «یونس»، «کاتالیزور» و «شگرا» سه فیلم سینمایی مورد نظر است.

جعفری گفت: با بنیاد سینمایی فارابی برای تولید یک فیلم سینمایی با موضوع شهید حسن باقری به تفاهم کامل رسیده ایم. وی با اشاره به فعالیت‌های بخش هنرهای تجسمی، تاکید کرد: ۶۶ عنوان نمایشگاه عکس و پوستر با نام «گنج جنگ» در ۳۱ استان کشور افتتاح می‌شود. همچنین در حوزه برنامه‌های تلویزیونی و مشارکت با صدا و سیما برنامه «تکه‌ای از آسمان» از شبکه آموزش در هفته دفاع مقدس در ۵۲ قسمت به تهیه‌کنندگی سعید بشیری پخش می‌شود.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس توضیح داد: آغاز پخش برنامه «روبروی ماه» با موضوع کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری از شبکه آموزش از دیگر برنامه‌های این هفته است. همچنین در نظر داریم ۲ فیلم «اشنوگل» به کارگردانی هادی حاجتمند و فیلم «۹ و پنج دقیقه» به کارگردانی مسعود نجف‌پور بوشهری با مموضوع حماسه شهید یاسینی را به زودی اکران کنیم.

وی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‌توان به آغاز به کار جشنواره سرود نیروهای مسلح با نام «ترنم فتح» در روز ۳۰ شهریور، اجرای مشترک گروه موزیک نیروهای مسلح، رونمایی از آلبوم موسیقی «چاوش بیداران»، برگزاری چهارمین نشست تخصصی گفتار موسیقی، تبدیل ۱۵۰ ساعت فیلم‌های سوپر۸ «۴۰ شاهد» و پخش ۱۰ مستند ۲۰ دقیقه‌ای از این مجموعه اشاره کرد.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: در حوزه فضای مجازی اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال «مدافعان حرم و مدافعان وطن» کار خود را آغاز می‌کند، همچنین رونمایی از دو بازی استراتژیک با ۱۵۰ ساعت بازی مستمر برای گیمرهای حرفه‌ای، رونمایی از آثار ۱۲۰ ثانیه‌ای دفاع مقدس که شامل  نقاط عطف فیلم‌های دفاع مقدس است، رونمایی از نرم افزار کاربردی دفاع مقدس، رونمایی از سامانه برخط پایش حوزه سینما و دفاع مقدس را در دستور کار خود داریم.

وی درباره اولویت‌های موضوعی این سازمان برای حمایت از آثار سینمایی توضیح داد: براساس تدبیر سرلشگر محمد باقری، موضوع مدافعان وطن اولویت اول ما برای تولید فیلم سینمایی است. البته نباید بخشی از مجاهدت‌های کشورهای اسلامی را نیز فراموش کرد.

این مدیر سینمایی در پایان با تاکید براینکه فیلم دفاع مقدس باید در گیشه هم فاتح باشد، گفت: یکی از مشکلات حوزه فیلم بحث اکران است که ما برای حل این معضل از ظرفیت های سالن‌های نیروهای مسلح در سراسر کشور برای اکران فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس استفاده می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس