کد خبر 776346
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
جمیز ماتیس نمایه

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر به وجود گزینه‌های نظامی مختلف علیه کره شمالی اشاره کرده ولی حاضر به ارائه توضیح بیشتری نشده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه بار دیگر به گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی اشاره کرد که ممکن است سئول با یک ضد حمله وحشیانه از سوی پیونگ یانگ روبرو شود. ولی وزیر دفاع آمریکا از اشاره به نوع گزینه‌های نظامی و اینکه آیا آمریکا از سلاح‌های کشنده استفاده خواهد کرد یا نه، خودداری نموده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرده بود که شورای امنیت سازمان ملل فاقد گزینه های لازم برای مهار و توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی است و ممکن است ایالات متحده این مساله را به پنتاگون ارجاع دهد.

سئول در تیررس توپخانه کره شمالی قرار دارد. برخی تحلیلگران نظامی بر این باورند که کره شمالی مقادیر چشمگیری از زرادخانه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اختیار دارد.

ماتیس در پاسخ به این سئوال که آیا گزینه‌های نظامی وجود دارد که آمریکا بتواند در قبال کره شمالی اتخاذ کند ولی سئول را در معرض خطر بزرگی قرار ندهد، گفت: بله وجود دارد ولی به طور تفصیلی به جزییات اشاره نخواهم کرد.

گزینه های نظامی که ترامپ علیه کره شمالی در اختیار دارد شامل اقدامات غیر کشنده مثل محاصره دریایی با هدف اعمال تحریم‌های شدید تا حملات سایبری و استقرار تسلیحات جدید در کره جنوبی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس