بسکتبال

فدراسیون بسکتبال نه تنها برنامه مشخصی برای رشته جدید المپیکی ندارد، ​ بلکه فرصت‌های موجود را هم با بی توجهی از دست می‌دهد.

به گزارش مشرق، بسکتبال سه نفره از سال قبل به رشته‌های المپیکی اضافه شد و ظرفیت‌های تازه‌ای را در این رشته ایجاد کرد. فدراسیون بسکتبال در زمان اعلام این خبر از برنامه‌های خود برای توجه بیشتر به بسکتبال سه نفره خبر داد، در حالی که طی ماه‌های گذشته هیچ نشانه‌ای از فعالیت در این رشته دیده نشد. جالب اینجاست که عباس مرشدی رئیس کمیته بسکتبال سه نفره هم طبق شنیده‌ها دیگر با فدراسیون همکاری ندارد و هنوز نام جدیدی به عنوان رئیس این کمیته مطرح نشده است.


در این میان تیم‌های بسکتبال سه نفره آقایان و بانوان در فهرست بازی‌های آسیایی داخل سالن ترکمنستان حضور داشتند و این مسابقات فرصتی برای شروع فعالیت جدی‌تر بسکتبال ایران در رشته سه نفره بود؛ اما فدراسیون بسکتبال این فرصت را هم با اشتباهی ساده از دست داد.

بازیکنانی که برای تیم سه نفره پسران از ایران معرفی شده بودند، با فهرست تیم پتروشیمی بندرامام برای جام باشگاه‌های آسیا یکی بودند و تغییر اسامی نیز امکانپذیر نبود. شنیده می‌شود فدراسیون بسکتبال ابتدا با توجه به یکی بودن فهرست‌ها از مسابقات داخل سالن انصراف داده بود؛ اما بعد از خشم وزارت ورزش از بی تدبیری در اعلام اسامی، بار دیگر برای تغییر نام بازیکنان تلاش کرد.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال در این میان ابتدا از فهرست شش نفره ابتدایی صحبت کرد که دو بازیکن خارج از پتروشیمی هم در آن قرار داشتند و همچنین زمان اعلام اسامی سه نفره را زودتر از نامه جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد. این در حالی است که گفته می‌شود فدراسیون بسکتبال از ابتدا اسامی چهار بازیکن را برای مسابقات آسیایی داخل سالن اعلام کرده بود و همچنین زمانبندی جام باشگاه‌های آسیا از مدت‌ها قبل مشخص بود، حتی اگر نامه رسمی این رقابت‌ها به فدراسیون بسکتبال ارسال نشود؛ طبق برنامه فیبا، رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به مدت سه سال در کشور چین و در همین زمان برگزار می‌شود و اهالی بسکتبال نیز از این موضوع خبر دارند.

سه بازیکن از فهرست اعلامی هم در زمان ارسال اسامی، عضو تیم پتروشیمی بندرامام بودند و هر چند پیش بینی نقل و انتقالات در آن زمان مشخص نبود؛ اما در صورتی که مسئولان برنامه ریزی در فدراسیون به برنامه رقابت‌های بین المللی این رشته واقف بودند، در همان زمان این سه بازیکن در فهرست تیم سه نفره جای نمی‌گرفتند و ترکیبی متشکل از بازیکنان خوب تیم‌های دیگر حاضر در لیگ معرفی می‌شدند.

در هر حال فرصت حضور در بازی‌های آسیایی داخل سالن با سهل انگاری در فدراسیون بسکتبال از دست رفت و انتظار می‌رود فدراسیون با توجه به المپیکی بودن رشته سه نفره، توجه بیشتری در مدت باقیمانده تا المپیک ۲۰۲۰ به این رشته داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس