کد خبر 764182
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
مردم موصل

کمیسیون پارلمانی مهاجران و آوارگان عراق پیش‌بینی کرد که همزمان با آغاز عملیات آزادسازی تلعفر، ۵ هزار نفر از ساکنان این شهر از آن خارج شده‌ باشند.

 به گزارش مشرق، کمیسیون پارلمانی مهاجران و آوارگان عراق، امروز (شنبه) اعلام کرد که انتظار دارد، همزمان با آغاز عملیات‌های هوایی برای آزادسازی «تلعفر»، ۵ هزار شهروند از این شهر خارج شوند و مقدمات لازم برای استقبال از این افراد فراهم شده است.

«رعد الدهلکی» رئیس این کمیسیون گفت: اطلاعات به دست آمده از نیروهای امنیتی نشان می‌دهد که تنها تعداد کمی از شهروندان تلعفر همچنان در شهر باقی مانده‌اند و انتظار می‌رود که حداقل ۵ هزار نفر از ساکنان این شهر از آن خارج شده باشند.

وی افزود: کمیته‌های ویژه در استان نینوی و نیروهای مشترک عراقی، یک اردوگاه ویژه برای استقبال از اهالی تلعفر احداث کرده‌اند و طرح کامل و جامعی برای خروج این افراد از میدان نبرد دارند. طرف‌های بین‌الملل کمک‌کننده از زیر بار وعده‌های خود برای نجات آوارگان عراقی شانه خالی کرده‌اند و مبالغ مطلوب وعده شده را پرداخت نکرده‌اند. مبالغی که می‌توانست به ویژه در بخش بهداشت در اردوگاه‌ها، بسیار موثر  باشد.

الدهلکی از دولت عراق خواست تا ضمن تامین آب شرب برای آوارگان، حمایت مادی از این اردوگاه‌ها را افزایش دهد تا مانع شیوع بیماری‌های مسری نظیر وبا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس