ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه گفته که اگر دست او بود، همان 180 روز قبل، عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تهران و گروه 1+5 را اعلام می‌کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه باز هم علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهارنظر کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال مصاحبه‌ای مفصل با دونالد ترامپ ترتیب داده و از او درباره موضوعات مختلف داخلی و خارجی سوال کرد.

در بخشی از این مصاحبه، روزنامه‌نگار سوال کرد: «شما دو بار است که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام و تایید کردید. ماه سپتامبر(گزارش بعدی دولت آمریکا به کنگره درباره پایبندی ایران به برجام)  در پیش است».

ترامپ با پریدن وسط حرف خبرنگار گفت: «ببینید ما داریم مطالعات و بررسیهای زیادی می‌کنیم. من خیلی متعجب و شگفت زده خواهم شد اگر آنها پایبند بمانند(ایران تا ماه سپتامبر به برجام پایبند بمانند)». 

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «ببینید موضوع آن است که ما با گفتن اینکه آنها(به توافق هسته‌ای) پایبند بودند، بسیار با آنها خوب بودیم. ما با آنها خیلی خوب بودیم. درست است؟ ما به آنها همه مزایای و منافع(توافق) را دادیم. البته ما در حال بررسی و مطالعه همه جزئیات هستیم. من شخصا احترام زیادی برای افرادم(اعضای ارشد دولتم) قائلم اما اگر دست من بود، همان 180 روز قبل عدم پایبند آنها را اعلام می‌کردم(عدم پایبندی ایران به برجام)».

خبرنگار وال استریت ژورنال سوال کرد: «آیا شما انتظار و توقع دارید که دفعه بعد(در گزارش سه ماهه سپتامبر) عدم پایبندی آنها(ایران) اعلام شود».

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب این سوال گفت: «بله من این انتظار و توقع را دارم».

خبرنگار آمریکایی باز هم سوال کرد: «در گزارش سپتامبر؟»

ترامپ در جواب گفت: «من فکر می‌کنم که آنها پایبند نخواهند بود. من فکر می‌کنم آنها دارند از این کشور(آمریکا) سود می‌برند. آنها از رئیس‌جمهوری به نام باراک اوباما بهره برداری کردند؛ کسی که اصلا نمی‌دانست که چه کار غلطی داشته انجام می‌داد. من این انتظار و توقع را ندارم که آنها(ایران) پایبند بمانند».

خبرنگار آمریکایی سوال کرد: «اگر کارکنان و پرسنل شما با یک توصیه به سمت شما بیایند، آیا شما آن را رد خواهید کرد؟»

ترامپ جواب داد: «بله قطعا قطعا. من برای رکس(تیلرسون) و افرادش خیلی احترام قائلم. روابط خوبی داریم. راحت‌تر آن است که بگوییم آنها(به برجام) پایبند هستند. این کار، خیلی راحت‌تر است اما این یک کار اشتباه است. آنها پایبندی نیستند(ایران به برجام پایبند نیست) در نتیجه ما خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. منظور من این است که ما درباره این موضوع در 90 روز آینده حرف خواهیم زد. اما اگر آنها پایبند بمانند، من شگفت زده خواهم شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هاتف IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 1
    ترامپ خیلی خری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس