فروش سه زیردریایی به رژیم صهیونیستی

آلمان در پی افشای فساد در زمینه قرارداد فروش زیردریایی به رژیم صهیونیستی این قرارداد را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که آلمان به دلیل گزارش مواردی از تخلفات، فروش زیردریایی به اسرائیل را متوقف کرد.

این در حالی است که شورای امنیت ملی آلمان چندی پیش با قراردادی به منظور فروش زیردریایی‌هایی با قابلیت هسته‌ای به اسرائیل موافقت کرده بود. نشریه آلمانی اشپیگل بدون اینکه به منیع اطلاعاتی خود اشاره کند با اعلام این خبر افزود: «این قرارداد به ارزش 1.5 میلیارد دلار شامل خرید 3 فروند زیردریایی کلاس دلفین است.»

یک هفته پس از این اقدام آلمان،پلیس اسرائیل اعلام کرد 6 نفر را از جمله دستیار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر بخاطر شریک بودن در یک پرونده فساد اقتصادی بازداشت کرده است.

یکی از این مظنونین – که همگی در قرارداد خرید چندین زیردریایی هسته‌ای از آلمان دست داشتند – از مقامات سابق وزارت جنگ اسرائیل است. این 6 نفر به عنوان مظنونین به جرم‌های دریافت رشوه، کلاهبرداری، فرار مالیاتی و پولشویی در جریان قرارداد زیردریایی‌های مذکور، مورد بازجویی قرار گرفتند.

اسرائیل هم اکنون 5 فروند از زیردریایی‌هایی از این دست را در اختیار دارد. معاملات تسلیحاتی آلمان با کشورهایی که مواردی از نقض حقوق‌بشر درباره آنها گزارش شده، همواره از مسایل مورد مناقشه در عرصه داخلی آلمان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس