اتلتیکو و رئال مادرید

در طول تاریخ فوتبال اسپانیا بازیکنان زیادی به خاطر اختلافات بین 2 باشگاه شهر مادرید مجبور به تغییر مسیر زندگی ورزشی خود شده‌اند.

سرویس ورزش مشرق -  به بهانه دربی بزرگ شهر مادرید در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نگاهی می‌اندازیم به فهرست بازیکنانی که به خاطر اختلافات مادریدی مجبور به تغییر مسیر زندگی ورزشی خود شدند. برای مردم شهر مادرید به خصوص جنوب این شهر انتقال یک بازیکن از اتلتیکو به مادرید بسیار غیرممکن و فاجعه‌بار است.

چند سال پیش سرخیو آخرو (آگوئرو) فرصت مناسبی داشت تا با یک انتقال نجومی به رئال مادرید ملحق شود اما دو باشگاه مادریدی چنان بر سر این انتقال به جان هم افتادند که در نهایت مدیر برنامه این بازیکن عطای ثروت شمال شهر را به لقای آن بخشید و به همراه موکلش راهی فوتبال انگلیس شد.

آخرو حتی منزل مسکونی خود در شمال شهر مادرید را نیز انتخاب کرده بود و با توجه به آن که در آن زمان داماد رسمی مارادونا بود حتی از اسطوره آرژانتین برای یک ضیافت شام رویایی در منزل مسکونی آینده خود دعوت کرده بود. این اتفاق هرگز رخ نداد و آخرو راهی فوتبال انگلیس شد و به یک دهم ثروت پیش‌بینی شده دست پیدا کرد.

قربانی بعدی اختلاف دو باشگاه اتلتیکو مادرید و رئال مادرید دیگو فورلان بود. این بازیکن برای اتلتیکو همه کار کرد و البته اتلتیکو برای او هیچ قدمی برنداشت. فورلان در حسرت پیوستن به رئال مادرید ماند و در نهایت فوتبال اسپانیا را ترک کرد.

دیگر قربانی بزرگ اختلافات دو باشگاه مادریدی فالکائو نام دارد. این بازیکن در مصاحبه جنجالی با اکیپ فرانسه گفت: آرزو داشتم با پیراهن رئال مادرید از دنیای فوتبال خداحافظی کنم. او البته هرگز به آرزوی خود نرسید و حتی حاضر شد برای دیده شدن و درخشیدن تن به بازی در فوتبال کمرنگ فرانسه بدهد.

اکنون در آستانه دربی مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تئو ارناندس بازیکن جوانی که به ظاهر در مکتب اتلتیکو رشد کرده در آستانه پیوستن به رئال مادرید است. هواداران روخی بلانکو از این اتفاق بسیار دلخور و عصبانی هستند و علاقه دارند او نیز مانند دیگر قربانیان اختلافات مادریدی به جای پیوستن به پرافتخارترین باشگاه جهان راهی فوتبال کشور دیگری شود اما تئو مسیر خود را انتخاب کرده و چند قدم نهایی باقی مانده تا به اردوی قوهای سفید مادرید ملحق شود.

تابلوی ورود ممنوع بین دو باشگاه مادریدی معمولا مقابل جنوبی‌ها رؤیت می‌شود و باشگاه رئال مادرید چنین محدودیتی را نه از سوی خود و نه از سوی هوادارانش اعمال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس