سریال

مجموعه «روزهای بهتر» به تهیه‌کنندگی آقای «احمد زالی» این شب‌ها از شبکه یک سیما در حال پخش است.

به گزارش مشرق،‌ مجموعه تلویزیونی «روزهای بهتر» در 6 قصه توسط کارگردانان مختلف ساخته می‌شود که آخرین قسمت از اپیزود اول با نام «گذر از مه» به کارگردانی آقای «حمیدرضا لوافی»۲۳ فروردین به روی آنتن رفت و پس از آن اپیزود دوم این سریال با نام «چهارگاه» به کارگردانی آقای «بیژن میرباقری» به روی آنتن شبکه یک سیما رفته و اکنون در حال پخش است.

همزمان با پخش این مجموعه تلویزیونی با آقای «احمد زالی» تهیه کننده این سریال مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.
«احمد زالی» درباره شکل گیری داستان و ایده اولیه این مجموعه گفت: «ریموند کارور» نویسنده مشهور، مجموعه داستان‌های کوتاهی دارد که خانم «سارا باقرزاده» نویسنده سریال، با توجه به آن مجموعه خط داستانی را انتخاب کرد و آن را شاخ و برگ داد. باقرزاده از نویسندگان جوان و خوشفکر تلویزیون است که البته قبلاً هم مجموعه اپیزودیک دیگری را برای سیما نوشته بود.
تهیه کننده این مجموعه درباره قالب اپیزودیک «روزهای بهتر» گفت: این سریال درکل ساختاری اپیزودیک دارد و از ابتدا طراحی آن به این منظور بود که شکل جدیدی از سریال سازی را در تلویزیون تجربه کنیم و داستان‌های پنج قسمتی خروجی آن باشد که شنبه تا چهارشنبه به روی آنتن برود و در آخر هفته هم خلاصه آن پخش شود که البته تاکنون با پخش خلاصه آن در آخرهفته موافقت نشده است؛ هدف ما طراحی و ارائه داستان‌های کوتاه نمایشی در پنج یا شش قسمت بود.

احمد زالی درباره تم زنانه و روایت داستان مقاومت زنان درمقابل مشکلات بیان کرد: صرفاً بحث شرایط زندگی و مشکلات نیست، این کار در مدح مقام و جایگاه مادران است؛ ما چهار مادر در چهار موقعیت متفاوت داریم که این زنان انسانی‌ترین احساسات مادری خود را که همان حمایت و نجات فرزندانشان است، به نمایش می‌گذارند و ما شاهد تلاش‌های گسترده این چهار مادر در مشکلات مختلف هستیم.
وی در ادامه درباره انتخاب کارگردانان جداگانه برای هر قصه گفت: طراحی این سریال اهداف دیگری هم داشت و آن معرفی کارگردانان جوانی بود که تا قبل از آن فرصت ساخت سریال را پیدا نکرده بودند. غیر از آقای «بیژن میرباقری» که قبلاً هم تجربه ساخت سریال را در کارنامه خود داشت، دیگر کارگردانان این مجموعه اولین تجربه خود را در کارگردانی سریال در «روزهای بهتر» رقم زدند، درصورتی که تا پیش از آن فقط آثار تک قسمتی مثل تله فیلم ساخته بودند. ما از این طریق توانستیم چند استعداد جدید برای سریال سازی را هم به تلویزیون معرفی کنیم و تنوعی از سلایق مختلف، خروجی این اقدام است.
تهیه کننده این سریال درباره نحوه انتخاب بازیگران افزود: در واقع رویه انتخاب کارگردانان، درباره بازیگران هم اعمال شد و تصمیم به کشف و معرفی استعدادهای جدید جوان در عرصه بازیگری تلویزیون گرفته شد. به‌جز دو اپیزود پخش شده که از بازیگران باتجربه استفاده شده است، در اپیزود سوم قصه‌ای جوانانه روایت می‌شود که با موضوعیت ازدواج است و هر چهار کاراکتر اصلی ما جوانانند که دونفر از آن‌ها چهره تازه‌اند که در این مجموعه معرفی می‌شوند.

احمد زالی در ادامه از لزوم ریسک پذیری سازندگان آثار برای استفاده از جوانان گفت و ادامه داد: یک تهیه کننده باید اهل ریسک در زمینه‌های مختلف باشد و تبعات آن را نیز بپذیرد، ریسک در ذات کار ماست؛ احتیاط لزوماً به معنای موفقیت نیست و ما تجربیات زیادی در عرصه سریال سازی داشته‌ایم که عوامل آن افراد شناخته شده و با تجربه‌ای بوده‌اند ولی خروجی موفقی نداشته‌اند. ارزش کار تولیدکنندگان دراین است که به استعدادهای جدید اعتماد کنند و به آن‌ها اجازه شکوفایی بدهند. باید توجه داشت که گاهی معرفی چهره‌های جدید لازم است چون ممکن است چشم از دیدن چهره‌های تکراری به مرور خسته شود، گاهی یک بازیگر به طور همزمان در چند شبکه دیده می‌شود که این اتفاق خوبی نیست.
وی درباره انتخاب این بازیگران افزود: برخی دفاتر بازیگری را جست وجو کردیم و از تیم کارگردانی هم خواستیم که به کشف بازیگران جدید اقدام کنند و تا جایی که نقش‌ها و فیلمنامه اجازه می‌داد، ما این کار را انجام دادیم که خداروشکر اتفاق خوبی رخ داد و از خروجی کار راضی هستیم.

تهیه کننده روزهای بهتر درباره ادامه تولید این مجموعه گفت: پس از اپیزود چهارگاه، بلافاصله قصه بعدی به کارگردانی آقای «داوود بیدل» روایت خواهد شد که عنوان آن اپیزود هنوز قطعی نشده است و کارگردانان اپیزودهای بعدی هم متعاقباً اعلام خواهند شد. وی درباره پخش قصه‌های بعدی این مجموعه افزود: پس از اپیزود چهارگاه و پخش قصه سوم به کارگردانی داوود بیدل، مدتی وقفه خواهیم داشت و سپس اپیزودهای بعدی را تولید خواهیم کرد که امیدواریم تمام آن‌ها در فصل تابستان به روی آنتن برود.
بازیگران اپیزود چهارگاه خانم‌ها و آقایان مریم سعادت، مریم مقدم، کوروش تهامی، امیررضا دلاوری، الیکا عبدالرزاقی، کاظم هژیرآزاد، نگین معتضدی، غلامرضا اصانلو، علی‌اصغر طبسی و هانیه کریمی‌اند.
مجموعه تلویزیونی «روزهای بهتر» به تهیه‌کنندگی آقای احمد زالی محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که داستان «چهارگاه» از جمعه۲۵ فروردین ماه تا چهارشنبه۳0 فروردین ماه، هر شب از این شبکه پخش خواهد شد.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس