کد خبر 704285
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
مردم یمن

در دومین سالگرد آغاز تجاوز عربستان به یمن، تظاهراتی در پایتخت انگلیس در همبستگی با مردم یمن برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از تلویزیون المسیره، امروز در لندن پایتخت انگلیس برای اعلام همبستگی با ملت یمن تظاهرات برپا شد. 

 این تظاهرات در لندن در همبستگی با ملت مظلوم یمن همزمان با دومین سالگرد آغاز تجاوز عربستان به این کشور برپا شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، مسیر مشخص شده را تا ساختمان شبکه بی بی سی  پیمودند.

تجاوز عربستان به یمن که از ششم فروردین ماه سال 1394 آغاز شده است، وارد سومین سال خود شد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از 7400 نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به طور میانگین هر ماه، 100 نفر در جنگ یمن جان خود را از دست می‌دهند که اکثر این قربانیان بر اثر تجاوز و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به خاک و خون کشیده می شوند.

کشته و زخمی شدن بیش از 700 تن در حمله جنگنده‌های سعودی به یک مراسم ختم در صنعا، جان باختن دست کم 29 تن در بمباران یکی از اردوگاه‌های آوارگان، کشته شدن بیش از30 نفر در حمله هوایی به کارخانه لبنیات نزدیک بندر الحدیده، کشته شدن 60 غیرنظامی در شهر زبیده، جان باختن نزدیک به 70 تن در بازار در روستای مثلث عاهم، حمله به مراسم عروسی استان ذمار که 100 کشته و زخمی بر جا گذاشت، و کشته شدن 25 غیرنظامی در حملات هوایی به یک زندانی در شهر عبس، از جمله پرتلفات ترین حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن به شمار می‌رود.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن در مارس سال 2015 میلادی، واشنگتن و لندن بیش از 5 میلیارد دلار به عربستان سلاح فروخته‌اند که این 10 برابر بیشتر از ارزیابی هزینه‌های وزارت خارجه آمریکا و وزارت توسعه بین‌المللی انگلیس یا آنچه که در بودجه خود به عنوان کمک به یمن در دو سال گذشته اختصاص داده‌اند و ارزش آن به 450 میلیون دلار می‌رسد به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس