هواپیما تحویلی از ایرباس از نوع A۳۳۰_۲۴۳ پهن پیکر دور برد

هواپیمایی که اخیراً از سوی ایرباس تحویل ایران شد ابتدا به‌سفارش شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تولید شده بود، اما پس از کاهش تعداد سفارشات این شرکت به ایرباس پس داده شده بود.

به گزارش مشرق، شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد، شرکت ایران ایر دومین هواپیمای مسافربری خود پس از لغو تحریم‌ها را که یک فروند ایرباس ای330 است تحویل گرفته است.

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت ایران ایر به رویترز گفت ایران ایر قصد دارد از این هواپیماهای برد بلند برای بازگشایی مسیرهایی که قبلاً به‌دلیل زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ 747 تعطیل شده‌اند استفاده کند.

پرورش افزود: «ما در حال همکاری بسیار نزدیک با ایرباس هستیم و هر دو طرف علاقمندند که بر اساس برنامه و بر اساس قراردادی که منعقد کرده‌اند پیش بروند».

انتظار می‌رود هواپیمای ای330 جدید ابتدا در مسیرهای پروازی به اروپا و پروازها به پکن و کوالالامپور به خدمت گرفته شود.

منابع صنعتی گفتند، انتظار می‌رود ایران بر سر قیمتی رقابتی برای خرید هواپیماهای بیشتر از ایرباس مذاکره کرده باشد.

هواپیمایی که اخیراً تحویل ایران داده شده، ابتدا به‌سفارش شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا در آمریکای لاتین تولید شده بود، اما پس از کاهش تعداد سفارشات این شرکت به ایرباس پس داده شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مهرداد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    44 16
    خجالت بکشید. " پسمانده" . واقعاً متاسفم که در حزب بازی غرق شدید.مشرق به ظاهر ولایت مدار بد نیست نگاهی به شبکه های اجتماعی هم بکنید که معاندان نظام در گذشته یکی از امتیازات رژیم شاه نسبت به جمهوری اسلامی را داشتن ناوگان هوایی پیشرفته میدونستن و امروز همشون خفه خون گرفتن.واقعاً شما مشرقی ها طرفدار نظام هستید؟اگر این اتفاق زمان احمدی نژاد افتاده بود هم همینطور تیتر میزدید؟
    • مجتبی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
      5 0
      برای یک ایرانی خجالت آوره که برای سفر به یک کشور که اتفاقا کمی از ایران دورتره به ترکیه ،امارات یا قطر بره و از هواپیمایی اونا استفاده کنه.داشتن هواپیمایی مدرن در کنار قدرت نظامی بازدارنده،اقتصاد پویا و با ثبات، صنعت مدرن برای هر ایرانی یک افتخاره روزگاری نچندان دور در خاورمیانه ایران ایر حرف اول رو میزد اما الان اتحاد،ترکیش ایر،قطر و هواپیمایی دبی مسافران ایرانی رو جابجا میکنن و با شرمندگی در مطبوعات و سایت های داخلی تبلیغ میکنن!!!! الان همه بخش های صنعتی ،ترابری،مسافربری ایران نیاز به بروز رسانی داره این یک حقیقته و باید قبول کنیم هواپیمای نو نیاز کشوره کامیون و قطار مدرن نیاز کشوره دستگاه های تراش،کالیبراسیون مدرن نیاز کشوره خطوط دارو سازی مدرن،خطوط خودروسازی مدرن،و خیلی از تکنولوژی های مدرن باید وارد کشور بشه تا اقتصاد روبجلو حرکت کنه که ثمره اون چیزی جز اشتغال نخواهد بود
    • SASAN IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
      1 0
      افرین خوب گفتی/
  • @ IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    4 0
    وقتی که دولت قبل هواپیمای اوراقی می خرید ما داشتیم پسماند خری می کردیم نه الان
  • ناشناس DE ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    5 0
    باعث خجالت مشرق! كه اينجور خبر مي نويسيد'
  • $ IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    6 1
    دورانی که پسماندهای ایرلاین های ترک و برزیلی را می خریدیم دولت قبل بود نه این دولت
  • کامشاد IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    4 0
    پسمانده؟!؟! این نوع خریدها در دنیا یک عرف هست. ماجرای تور ام یک های یونانیمون که یادتون نرفته. تو رو خدا فضا رو انقدر سیاسی نکنید. یه خورده هم امید. انتظار زیادی نیست . فقط کمی.............
  • جلال IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    4 0
    البته مشرق مقصر نیس و منبع خبر تسنیم هست. اما آیا باید هر خبری را درج کرد؟ این هواپیما الان بیت المال این مملکته. شما به دارائیهاتون میگین پسماند؟!
  • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    0 2
    2 فروند تولید2014 , 2 فروند تولید2015 . قرار بود زمستون94 تحویل بشه زمستون95 رسید !
  • امیر IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    1 1
    با وجود اینکه 20 میلیارد پولی که به ایرباس دادیم را ضرر 100 درصد و محض میدانیم ولی تیتر شما قشنگ نیست. اخلاقی نیست.
  • جواد IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    0 0
    اگه یادتون باشه هما گفته بود 114 ایرباس خواهد خرید . بعد ییهویی شد118 فروند . 4 فروند اضافه احتمالن همین 4 فروند 330 آماده بود که احتمالن بخاطر عجله دولت اضافه شد. البته هما هم از فرصت اضافه کرد بجا تغییر 45 فروند330 به49 فروند , 4 فروند گذاشت رو 380 ها که ییهویی از 8 فروند رسید به 12 فروند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس