کد خبر 699528
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
وزیر کشور رحمانی فضلی

وزیر کشور گفت: جزیره خارگ از استراتژیک‌ترین نقاط کشور است که معاونت امنیتی وزارت کشور طرح امنیت این جزیره را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی بعد از ظهر امروز در نشست با معتمدان و مسئولان خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ از استراتژیک‌ترین نقاط کشور است که معاونت امنیتی وزارت کشور طرح امنیت این جزیره را مورد بررسی قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: طرح جامع شهری خارگ در وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده تا تصمیماتی اخذ شود که به نفع مردم باشد.

وزیر کشور با اشاره به مقاومت و صبوری مردم جزیره خارگ در طول دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در طی هشت سال دفاع مقدس ، قریب به دو هزار و 800 بار این جزیره مورد حمله هوایی توسط عراق قرار گرفت اما یک روز هم جریان صدور نفت از این جزیره قطع نگردید.

وی ادامه داد: مردمی که این گونه در برابر تجاوز دشمن مقاومت کردند شایسته خدمت‌رسانی مطلوب هستند که باید هر چه سریع‌تر مشکلات ‌انها رفع شود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: این مشکلات در دو بخش زیربنایی و ساختاری در کنار یک‌سری مشکلات خدماتی قرار دارد که رفع بخشی از آنها نیازمند بودجه و اعتبار نیست.

وزیر کشور با اعلام این که مشکل مالکیت زمین بومیان خارگ به رئیس جمهوری گزارش می کند، یادآور شد: مردم جزیره خارگ فاقد سند برای زمین‌های اباء و اجدایشان هستند که در صورت اصالت مدارک و اسناد دستی زمین‌های ساکنین خارگ، از نظر عقلی صدور سند مالکیت مشکل امنیتی برای این جزیره ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به جابه‌جایی پایگاه دریایی از جزیره خارگ، زمینه‌های لازم برای مذاکره با فرمانده این نیرو برای تغییرات در کاربری زمین‌های متعلق به ارتش در جزیره خارگ شدنی است.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: اشتغال بومیان خارگ در تشکیلات صنعت نفت مستقر در جزیره خارگ، طرح جامع خدمت‌رسانی به شهروندان خارگ و سهم شهرداری خارگ از عوارض آلایندگی‌ها از وزارت نفت باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس