بعد از شکست پروسه بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در دادگاه ایالتی پنسیلوانیا، حزب سبز آمریکا در صدد است فرایند بازشماری آراء در این ایالت را به دادگاه فدرال بکشاند.

 به گزارش مشرق، علیرغم به ثمر نرسیدن تلاش‌ها برای بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در ایالت «پنسیلوانیا» بعلت کمبود بودجه، حزب سبز (گرین پارتی) اعلام آمادگی کرده است که به مبارزه خود ادامه دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره گزارش کرد، کمپین بازشماری آراء در سه ایالت تعیین کننده آمریکا که توسط حزب سبز به رهبری «جیل استاین» آغاز شده بود، بعد از به ثمر نرسیدن تلاش‌ها برای بازشماری آراء‌در ایالت پنسیلوانیا به واسطه کمبود بودجه، مبارزه خود برای بازشماری آراء را به دادگاه فدرال بکشاند.

«جاناتان ابیدی» مشاور ارشد در زمینه تلاش‌های بازشماری کمپین استاین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اشتباه نکنید، کمپین استاین به مبارزه برای بازشماری آراء ایالتی در پنسیلوانیا ادامه می‌دهد».

استاین ماه گذشته کمپینی را برای بازشماری آراء انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در ایالات میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بعد از مطرح شدن اتهاماتی در خصوص تقلب انتخاباتی آغاز کرد و دستور داده شد که یک میلیون دلار ضمانت برای پیشبرد فرایند بازشماری آراء‌ انتخاباتی پرداخت شود و حزب سبز اعلام کرد که این مبلغ بسیار بالا است.
ابیدی متعهد شد: «روز دوشنبه، کمپین استاین کمپین خود را در پنسیلوانیا تشدید می‌کند و در دادگاه فدرال درخواست کمک اضطراری می‌کند و خواستار بازشماری ایالتی بر اساس قانون اساسی می‌شود».
وی ادامه داد که در چند روز گذشته مشخص شده است که موانع بازبینی آراء در پنسیلوانیا بسیار زیاد است و نظام دادگاه ایالتی به اندازه کافی ابزارالاتی را برای رسیدگی به این مشکل ندارد و ما مجبوریم که از دادگاه فدرال بخواهیم که مداخله کند.

دوشنبه هفته گذشته، پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در ایالت میشیگان با 10 هزار  704 رأی بیشتر رسماً تأیید شد و بازشماری در ویسکانسین نیز در دست انجام است و ترامپ در سه ایالت مذکور با اختلاف بسیار اندک از رقیب خود «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشی گرفت.

در حالی این خبر حاکی از ادامه تلاش حزب سبز برای بازشماری آراء در ایالت پنسیلوانیا است که خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که به دنبال صدور حکم قاضی دادگاهی در پنسیلوانیا مبنی بر پرداخت یک میلیون دلار از سوی حزب سبزها به منظور بازشماری آرا در این ایالت، این حزب از درخواستش برای بازشماری آرا انصراف داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس