پژوهشگر سوری با بیان اینکه نبرد حلب اوضاع ژئوپلیتیک در منطقه و دنیا را تغییر خواهد داد، گفت: حلب گورستان طرح تجزیه سوریه و عرصه اقتدار روز افزون ائتلاف جبهه مقاومت است.

 به گزارش مشرق، «منیف حمدوش»، پژوهشگر و نویسنده سیاسی سوریه نبرد حلب را برای آینده سوریه و همه منطقه سرنوشت ساز خواند.

وی حلب را از قدیمی ترین شهرهای تجاری در دنیا برشمرد و افزود: تاریخ تجارت در حلب به بیش از 2 هزار سال قبل بازمی گردد علاوه بر اینکه حلب از بزرگ ترین شهرهای سوریه و پایتخت تجاری این کشور است که به دلیل مردمان مترقی و فرهنگ آن به شهر نور نیز شهره است.

پژوهشگر سوری با بیان اینکه ارتش سوریه با کمک متحدانش به زودی حلب را از تروریست ها کاملا پاکسازی خواهند کرد، افزود: تروریست های محله های شرقی حلب فرار را بر قرار ترجیح داده و در حال فرار از عرصه نبرد هستند تا پیروزی منحصر به فرد و متفاوت با دستاوردهای پیشین برای سوریه رقم بخورد.

حمیدوش افزود: تحول اخیر در حلب تنها حضور تروریست ها در این استان را تهدید نمی کند بلکه همه مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را ظرف چند ماه به سیطره ارتش سوریه و همپیمانانش درخواهد آورد و نیروهای کُرد حاضر در منطقه را نیز به انتخاب گزینه همزیستی با نظام خواهد کشاند.

پژوهشگر سوری گفت: به دنبال محاصره تروریست ها در محله های شرقی حلب توسط ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن ، فریاد آمریکا به هوا خاست و آنکارا، ریاض، دوحه و تل آویو نیز به وحشت افتادند.

وی با اشاره به تلاش های ناکام گردانندگان تروریسم برای شکستن محاصره تروریست ها در داخل شهر حلب، گفت: شکست تروریست های حلب نابودی نقشه آمریکا برای تجزیه منطقه را رقم می زند، چون آمریکا کلید نقشه خود را در تسلط مزدورانش بر شهر حلب می داند.

پژوهشگر سوری گفت: از همین رو عبد الله المحیسنی، افسر سرویس اطلاعات سعودی و سرکرده جبهه النصره به یکصد هزار نیروی تروریست خود دستور داد که در حلب مانده و تا آخرین نفس بجنگند.

حلب گورستان طرح تجزیه سوریه است

حمیدوش با تاکید بر اینکه نبرد حلب تا شکست کامل نقشه آمریکا و سرکوب همه ایادی مزدور آن ادامه خواهد داشت، افزود: حلب گورستان توطئه اردوغان جنایتکار و خونریز خواهد بود و همان گونه که سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله گفت حلب گورستان طرح تجزیه سوریه خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که نبرد حلب اوضاع ژئوپلیتیک در منطقه و دنیا را تغییر خواهد داد.

پژوهشگر سوری با شبیه خواندن نبرد حلب به نبرد استالینگارد ( یکی از طولانی ترین و مهلک‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم و تمام تاریخ بشر) گفت: بی ترید نبرد حلب خونبارترین و خشن ترین درگیری در تاریخ جنگ سوریه خواهد بود و ارزش ژئوپلیتیک مهمی خواهد داشت.

حمیدوش تصریح کرد: تسلط بر محله های شرقی حلب به وضوح نشانه اقتدار روز افزون ائتلاف سوریه، روسیه، ایران و حزب الله است.

ترکیه نمی توان روند جنگ در سوریه را تغییر بدهد

وی با اشاره به اینکه ترکیه همه تلاش خود را برای تغییر روند تحولات میدانی سوریه به کار خواهد بست، افزود: به گفته ناظران فرصت های پیش روی سوریه در برهه کنونی بسیار اندک است.

پژوهشگر سوری ادامه داد: آنکارا، مثل مسکو و تهران نیست که توانستند با مداخله در سوریه روند جنگ در سوریه را به طور ریشه ای عوض کنند و مانعی در برابر تلاش های منطقه برای نابودی سوریه شدند.

حمیدوش اظهار داشت: نبرد حلب خواهد نوشت که دوره شکست ها گذشته و عصر پیروزی ها فرارسیده است و سر افعی شرارت و تروریسم که همان ملک سلمان خائن است در حلب دفن خوهد شد.

وی تاکید کرد: حلب خاری در چشم صهیونیست هایی است که به نتایج نبرد آن چشم دوخته اند گویی این نبرد در تل آویو جریان دارد و از همین روست که صهیونیست ها خشم خود را از پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش در حلب با حملات هوایی اخیر خود نشان دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    نظر خودشه
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس