اخبار منتشر شده مبنی بر آزادسازی کامل محله «مساکن هنانو» شهر حلب صحت ندارد و ارتش سوریه به کمک نیروهای متحد در حال پیشروی برای آزادسازی کامل این محله هستند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق شهر حلب حاکی از آن است که نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در ادامه پاکسازی محله راهبردی مساکن هنانو این شهر توانستند با عقب راندن تروریست ها، 40 مجتمع مسکونی را آزاد کنند.

یک منبع میدانی اعلام کرد خبر عصر برخی رسانه ها مبنی بر آزادی این منطقه صحت ندارد.

این منبع با بیان این که بیش از 80 درصد این منطقه آزاد شده، گفت: در جنگ‌های شهری احتمال انجام حملات معکوس از طرف مقابل بالاست و برخی مواقع به دلیل بافت شهری باید عقب نشینی موقت کرد.

این منبع میدانی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: تروریست‌ها در منطقه مساکن هنانو فقط کنترل سه خیابان و چند مجتمع را در دست دارند و اگر نیروهای ارتش موفق به عقب راندن آن‌ها از این مناطق شوند می‌توان آزادی این محله را اعلام کرد.

وی با بیان این که نیروهای سوری در محله هنانو در حال تثبیت مواضع آزاد شده هستند، اظهار داشت: صدها تروریست برای جلوگیری از سقوط محله هنانو از سایر محلات شرقی شهر حلب به این محله اعزام شده اند و تعداد ورودی‌های آن‌ها تمامی ندارد.

به گفته‌ی این منبع، تروریست‌ها با تمام قدرت تلاش می کنند در مرحله نخست، از جلوی پیشروی‌ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را بگیرند و در گام بعد مواضع آزاد شده را دوباره تصرف کنند.

وی به مناطق تازه آزاد شده در محله هنانو هم اشاره کرد و گفت: ارتش و نیروهای مقاومت مرکز فرهنگی، داروخانه و مجتمع های اطراف و مسجد عباس را از وجود ترویست ها پاکسازی کردند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درگیری ها در بخش غربی و جنوب غربی منطقه ادامه دارد و خیابان های محمد ولید ملقی و مسجد عثمان از جمله مناطق مهم آزاد نشده محسوب می شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    ارتش باید محورهای دیگر را برای برهم زدن تمرکز تروریستها در حلب فعال کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس