کد خبر 658241
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، اظهار داشت که انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا، می‎تواند به راه‌حل مشترک روسی- آمریکایی برای بحران سوریه بینجامد.

به گزارش مشرق به نقل از «روسیا الیوم»، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، روز سه‌شنبه طی اظهاراتی گفت که انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا شاید فرصتی دوباره برای حل و فصل بحران سوریه دهد.

دی‌میستورا، که در انجمن حزب سوسیالیست دموکرات آلمان در برلین سخن می‌گفت، افزود: بستر مناسب برای حل بحران سیاسی سوریه میان ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه وجود دارد.

نماینده سازمان ملل با بیان این‌که روسیه با سیاستی عقلانی وارد جنگ سوریه شده است، تاکید کرد، با توجه به این‌که مسکو و واشنگتن هر دو با دشمن مشترکی به نام داعش رو‌به‌رو هستند، این امکان وجود دارد که راه‌حل مشترک روسی-  آمریکایی برای بحران سوریه ایجاد شود.

ترامپ پیشتر نیز در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش نیز تأکید کرده بود که بر خلاف دولت «باراک اوباما»، تلاش‌ها را برای مبارزه با تروریست‌ها نه دولت سوریه، متمرکز خواهد کرد. او همچنین همکاری با روسیه درباره حل و فصل بحران سوریه را محتمل خوانده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس