کد خبر 656406
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

دولت چین با بازگشت آلودگی هوا به بخش های شمالی، شمال شرقی و همچنین شهر پکن پایتخت این کشور، اعلام وضعیت هشدار نارنجی کرده است. هشدار نارنجی دومین رده آلودگی هوا در این کشور بعد از وضعیت قرمز محسوب می شود.

به گزارش مشرق، این سومین هفته متوالی است که شمال چین و شهر پکن در آلودگی فرو می رود اما این بار اعلام شده بر شدت آن تا روز شنبه افزوده می شود.

بیشتر از ۳۰۰ شهر چین در روزهای گذشته شاهد آلودگی سنگین هوا بوده اند و نیمی از خاک این کشور در سه هفته گذشته در آلودگی شدید بسر برده است.

مشکل آلودگی یکی از اصلی ترین معضلات شهروندان چینی است و همزمان دولت اعلام کرده است بسیاری از مناطق هشدارها و تدابیر اتخاذ شده را نادیده گرفته اند.

در همین حال از پنجشنبه در شهر پکن به مردم توصیه شد تا حد امکان از منازل و محل های بسته خارج نشوند.

به تمامی آموزشگاه ها در پایتخت این کشور که بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد اعلام شده است فعالیت های بیرون از کلاس را تعطیل کنند.

از سوی دیگر اعلام شده که شماری از ماموران سازمان هواشناسی و نهادهای مختلف برای رسیدگی به پرونده های نقض حراست از محیط زیست و نادیده گرفتن تدابیر دولت برای رفع آلودگی، به شهرها و استان های مختلف بخصوص استان های همجوار پکن اعزام شده اند.

از استان «خه بی» در شمال چین و در مجاورت شهر پکن که بیشترین کارخانه ها و کارگاه های زغالی را در خود جای داده است به عنوان اصلی ترین منبع آلودگی یاد می شود.

در همین حال نظام پزشکی چین اعلام کرده است، با استمرار آلودگی هوا در زمستان امسال که با افزایش قابل توجه نسبت به سال های قبل همراه خواهد بود مردم دچار بیمارهای مزمن بیشتری خواهند شد.

در روزهای اخیر بارها در استان های مختلف از جمله شهر پکن نشست هایی با حضور مسئولان محیط زیست و سازمان هواشناسی برای رفع این معضل برگزار شده اما هنوز راهی برای حل و برطرف کردن این مشکل یافت نشده است و دولت هشدار داده زمستانی آلوده در راه است.

چین به دلیل شرایط آلودگی نامناسب هوا، چهار وضعیت هشدار قرمز، نارنجی، زرد و آبی دارد که قرمز بالاترین سطح آن است.

گزارش ها حاکیست که فقط در سال 2013 حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در چین بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.

برخی گزارش ها نیز بیانگر این موضوع است که چنانچه این روند ادامه یابد سالانه بیش از 300 تا 400 هزار نفر دچار مرگ های زودرس به دلیل استنشاق هوای آلوده در چین خواهند شد.

بنابر ارزیابی ها، سالانه دست کم 750 هزار نفر در چین به علت آلودگی هوا و آب می میرند و طی 10 سال اخیر، آمار سرطان ریه تا 60 درصد افزایش یافته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس