کد خبر 655770
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸

فاصله شهرستان ایلام تا مرز مهران در شرایط عادی 60 دقیقه‌ای پیموده می‌شود که با حضور زوار این مسیر در 5 ساعت طی می‌شود.

به گزارش مشرق،مسیر ارتباطی ایلام - مهران 90 کیلومتر طول دارد که در شرایط عادی این مسیر با یک دستگاه سواری در زمانی حدود یک ساعت پیموده می‌شود.

حجم زوار وارد شده به شهر ایلام و محورهای کم عرض ایلام تا مهران سبب ازدحام جمعیت در محورهای عبوری و رودی به مهران شده که مشکلاتی را برای زوار تردد کننده به وجود می‌آورد.

این ترافیک و حجم خودروهای عبوری با وجود تمهیدات اندیشیده شده توسط ناجا در یکطرفه کرده برخی مقاطع راه‌ها ، حضور پلیس راه و ماموران انتظامی و ... ارائه راهنمایی به زوار برای انتخاب مسیر و ... اما در کل سبب ایستایی زوار شده که خستگی را بر زوار اربعین حسینی تحمیل می‌کند.

مهران؛ مسیری 60 دقیقه‌ای که 5 ساعته طی شد

یکی از زوار در مسیر ایلام - مهران اظهار داشت: بدون هیچ مدرکی از استان اردبیل راه افتاده و قصد دارم وارد خاک عراق شده و به زیارت امام حسین (ع) برم.

وی که خود را حسین عباسی معرفی کرد افزود: مسیر طولانی را طی کرده و از استان اردبیل راهی مهران شده‌ام و اگر امکان عبور برایم فراهم نشود آقا خودش می‌داند به عشق او تا اینجا آمده‌ام.

مهران؛ مسیری 60 دقیقه‌ای که 5 ساعته طی شد

یکی دیگر از زوار اربعین حسینی گفت: ترافیک مسیر ایلام - مهران مشکلاتی را برای زوار پدید آورده که باید مسؤولان امر تمام تلاش خود را معطوف ایجاد بزرگراه در استان ایلام کنند.

محمد دولتی در ایلام اظهار داشت: در مسیر مشکلی از حیث پذیرایی و ایستگاه صلواتی و ... وجود ندارد و تنها مشکل زوار ترافیک مسیر ارتباطی است که باید بر طرف شود.

یکی دیگر از زوار اربعین حسینی گفت: من و خانواده‌ام بدون ویزا پا در این مسیر گذاشته و با عشق امام حسین (ع) آمده‌ایم و انتظار ندارم سربازان و خادمان امام حسین (ع) دست رد بر سینه زائر امام حسین (ع) بزنند چون وی این حقیر را طلبیده و از استان تهران تا ایلام آمده‌ام.

حسین توکلی اظهار داشت: هیچگونه مدرک شناسایی با خود نیاورده و سعی دارم همینطور از مرز مهران خارج شود و به زیارت امام حسین (ع) برم.

مهران؛ مسیری 60 دقیقه‌ای که 5 ساعته طی شد

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: از ورود 3 هزار زائر فاقد گذرنامه و ویزا به کشور عراق ممانعت شده است.

سردار محسن فتحی‌زاده در گفت‌وگویی از زوار خواست به هیچ عنوان بدون گذرنامه و ویزا به مرزهای سه‌گانه کشور عزیمت نکنند، چراکه با ممانعت مرزبانان میهن و کشور عراق مواجه می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: حجم وسیعی از زوار، مرز مهران را برای تردد خود برگزیده‌اند و مسؤولان امر نیز امکانات لازم را برای پذیرایی از آنان مهیا کرده‌اند.

سعید اوحدی در گفت‌وگویی اظهار داشت: زوار به هیچ عنوان بدون داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند چون از ورود آنان به عراق ممانعت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • reza ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    بدون هیچ مدرکی راه افتادی اومدی لب مرز بعد هم میگی امام طلبیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس