مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف است، گفت: اجتماع بزرگ اربعین تجلی مبارزه با جنایت یزیدیان زمان یعنی آمریکا و صهیونیست و ایادی منطقه‌ای آنان است.

به گزارش مشرق به‌ نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی در توصیه خود به زائران اربعین اظهار داشت: راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف است، در این رابطه  حفظ حقیقت اسلام و احترام به عقاید مذاهب اسلام و جلوگیری از اهانت و جسارت به آنان از اصول این موضوع است.

متن کامل توصیه‌های آیت‌الله نوری همدانی به زائران اربعین حسینی به این شرح  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین «علیه‌السلام»

یکی از مناسبت‌های مورد عنایت اسلام، اربعین است که در برخی از روایات، زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن قلمداد شده است.

راهپیمایی عظیم اربعین در جهان بشریت هیچ مثل و مانندی ندارد و مردم با عشق به پیامبر خاتم (ص) و ارادت به خاندان پاک و مطهرش با هر نوع رنگ و نژاد و مذهب در یک نقطه گردهم می‌آیند و همگی به زیارت آن امام همام می‌شتابند.

در طول این مسیر خدمتگزاران در خدمت‌رسانی به این زائران از همدیگر سبقت‌گرفته تا هر چه بهتر در برگزار شدن این امر مهم کمک کرده باشند.

این‌جانب نکاتی را به زائران عزیز اربعین حسینی عرض می‌نمایم:

1-پیام این حرکت بزرگ همان پیام قیام امام حسین (ع) است، یعنی دعوت جهانیان به سوی حقیقت و عدالت و مقابله با ظلم و ستم، اجتماع بزرگ اربعین تجلی مبارزه با جنایت یزیدیان زمان یعنی آمریکا و صهیونیست و ایادی منطقه‌ای آنان است و طرفداری از مظلوم بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی در هر کجای عالم است.

2-راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف بوده، در این رابطه حفظ حقیقت اسلام و احترام به عقاید مذاهب اسلام و جلوگیری از اهانت و جسارت به آنان از اصول این موضوع است.

3-معرفی حقیقت تشیع در مقابل تشیع لندنی و جلوگیری از هر عملی که مورد وهن مذهب باشد از توصیه‌های دیگر است.

4-رفع موانع و ایجاد سهولت برای انجام زیارت اربعین به حداقل رساندن هزینه‌های سفر از سوی دولت‌های محترم ایران و عراق از ضروریات است.

5-جلوگیری از تشریفات و اسراف و تبعیت از قوانین دو کشور و مراعات حال هم‌سفران از توصیه‌های دیگر ما به زائران است.

6-غافل نشدن از امور واجب دینی و انجام به موقع و اول وقت آن مانند نماز جماعت در اول وقت و تسریع در زیارت برای فراهم‌شدن بهره‌گیری همگان از مضجع نورانی امام حسین (ع).

7-در پایان ضمن التماس دعای خیر و آرزوی فرج و سلامتی مولانا صاحب العصر و الزمان (عج) از همه دست‌اندرکاران این حرکت بزرگ به‌ویژه مردم عزیز ایران و عراق به جهت خدمتگزاری و پذیرایی از زائران تشکر می‌کنم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس