کد خبر 654361
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

رهبر کاتولیک‌های جهان طی مصاحبه‌ای از ارائه موضع‌گیری و اظهارنظر شخصی در خصوص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا خودداری کرد.

 به گزارش مشرق، «پاپ فرانسیس »رهبر کاتولیک‌های جهان طی مصاحبه‌ای که دیروز جمعه منتشر شد، از ارائه موضع‌گیری و اظهارنظر شخصی در خصوص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا خودداری کرده و اعلام کرد که ترجیح می‌دهد بر نتایج تصمیمات سیاسی بر فقرا تمرکز کند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد: «من در خصوص مردم و سیاستمداران قضاوت نمی‌کنم و تنها به دنبال درک این موضوع هستم که رفتار و عملکرد آنها چه رنج‌هایی را برای فقرا در پی دارد.»

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: «نگرانی اصلی کنونی من مهاجران و پناهجویان هستند. ما باید دیوارهایی که آنها را از هم جدا می‌کند، درهم بشکنیم.»

اظهارات پاپ فرانسیس در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود چندین بار اصطلاح «مجرم و تجاوزگر» را برای مهاجران مکزیکی بکار برد و از احداث دیواری بلند میان دو کشور خبر داد.

این در حالیست که تحقق اخراج میلیون‌ها مکزیکی غیرقانونی و کشیدن دیوار بین دو کشور به عنوان جنجالی‌ترین وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، هم‌اکنون نگرانی‌هایی را در میان لاتین‌تبارها به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه واتیکان روز چهارشنبه گذشته یعنی روز اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ضمن ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت ترامپ اعلام کرد که دعا می‌کند رئیس‌جمهور منتخب آمریکا راه روشنی را در پیش بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس