کد خبر 651326
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۱۵ تن برنج‌ اروگوئه‌ای شپشکی در یاسوج خبر داد و گفت: انبارهای توزیع این برنج‌ها در کمترین زمان ممکن پلمب شدند.

به گزارش مشرق، امیر جانی‌پور رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در گشت مشترک با مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برنج‌های شپشکی اروگوئه‌ای را کشف کردند که در کمترین زمان ممکن انبارهای توزیع این برنج‌ها پلمب و به عاملان گفته شد حق هیچ گونه توزیع تا زمان تعیین تکلیف نهایی را ندارند.

وی عنوان کرد: محموله‌ای برنج اروگوئه‌ای با هدف تنظیم بازار در ایام محرم و صفر توسط سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از استان بوشهر تامین و در استان توزیع شده که در گشت مشترک بازرسان صنعت، معدن و تجارت و همچنین مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در این برنج‌ها شپشک پیدا شده و اجازه توزیع تا تعیین تکلیف نهایی از طرف دستگاه‌ها متولی از جمله معاونت غذا و داروی علوم پزشکی داده نشده است.

جانی‎پور ابراز کرد: عاملان حق هیچ گونه توزیعی تا انجام آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی را ندارند که معلوم شود این شپشک‌ها طبیعی بوده یا اینکه قابل مصرف نیست و باید به بوشهر برگشت داده شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت برنج‌های اروگوئه‌ای شپشکی کشف شده تا روز یکشنبه 16 آبان ماه تعیین تکلیف می‌شود.

جانی‌پور بدون اشاره به میزان برنج‌های وارد شده به استان کهگیلویه و بویراحمد از بوشهر که احتمال شپشکی بودن وجود دارد گفت: از توزیع 15 تن برنج شپشکی در انبارهای یاسوج جلوگیری شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس