کد خبر 646084
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

روز جمعه (دیروز) محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی در سفری چند ساعته وارد عربستان شد و مورد استقبال ولی‌عهد و جانشین ولی‌عهد این کشور قرار گرفت.

 به گزارش مشرق، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات روز جمعه (دیروز) در سفری چند ساعته به عربستان سفر کرد.

روزنامه «عکاظ»، گزارش داد ولی‌عهد ابوظبی در بدو ورود به عربستان در پایگاه نظامی هوایی «ملک سلمان» مورد استقبال «محمد بن نایف» ولی‌عهد عربستان و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد عربستان قرار گرفته بود.

وی پس از آن با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد، رسانه‌های سعودی که به صورت گسترده به این سفر کوتاه ولی‌عهد ابوظبی پرداخته‌اند تأکید کردند که سران دو کشور به بررسی همکاری راهبردی در همه موضوعات که به امنیت و ثبات منطقه مربوط می‌شود پرداخته‌اند.

امارات مهم ترین شریک منطقه‌ای عربستان به شمار می‌رود که در جنگ ریاض علیه یمن، شاهزاده‌های سعودی را یاری می‌کند.

با توجه به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اختلاف میان امارات و عربستان بعد از بالا رفتن آمار نظامیان کشته شده اماراتی در یمن، رسانه‌های سعودی به صورت گسترده بر این مسأله که سفر بن زاید به عربستان نشان دهنده استحکام روابط دو کشور است پرداخته‌اند.

بر این اساس محمد بن زاید بر عمق همکاری مشترک دو کشور در برابر چالش‌هایی که عربستان و امارات را تهدید می‌کند تأکید کرده و افزوده  دو کشور دیدگاه مشترکی برای ایجاد ثبات، امنیت، مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس