وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در پی حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا به منطقه «حساجک» واقع در شهر «عفرین» حلب ۶ نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی هماهنگی آتش بس در سوریه که در داخل پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه مستقر است از برجاماندن ۱۰ کشته و زخمی در پی بمباران هوایی منطقه «حساجک» واقع در شهر «عفرین» حلب توسط جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا خبر داد.

بنا بر بیانیه این مرکز که در پایگاه رسمی وزارت دفاع روسیه منتشر شده است این بمباران هوایی به نابودی دو ساختمان و برجاماندن ۶ کشته و ۴ زخمی منجر گردید.

این بیانیه افزود که هواپیماهای نیروی هوایی روسیه یا سوریه در این منطقه حضور نداشتند و در ساعت ۳ بامداد روز سه شنبه دو هواپیمای بلژیکی وابسته به ائتلاف تحت هدایت آمریکا در این منطقه رصد شده اند.

مرکز روسی حمیمیم همچنین در این بیانیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ منطقه شامل ۴ منطقه در استان لاذقیه و دو منطقه در استان حماه توافقنامه آشتی امضا کردند و به این ترتیب شمار مناطق ملحق به عملیات آشتی به ۸۱۳ منطقه رسید.

این بیانیه افزود که مذاکرات با گروه های مسلح در منطقه معظمیه الشیح در استان دمشق و نیز استان های حمص، حماه، حلب و القنیطره برای پیوستن به ترک مخاصمه ادامه دارد و تعداد گروه های ملحق به عملیات آشتی بدون تغییر ۶۹ گروه باقی مانده است.

مرکز حمیمیم همچنین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مورد نقض آتش بس در سوریه ثبت شده است که ۲۹ مورد در استان حلب، ۱۷ مورد در استان دمشق، ۴ مورد در استان حماه و یک مورد در استان لاذقیه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس