افراد مسلح موتورسیکلت سوار با استفاده از بمب دست‌ساز حسینیه شیعیان در منطقه لیاقت‌آباد کراچی را هدف قرار دادند که بر اثر آن 1 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، افراد مسلح موتورسیکلت سوار با استفاده از بمب دست‌ساز حسینیه شیعیان در منطقه لیاقت‌آباد کراچی را هدف قرار دادند که بر اثر آن 1 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.

به گزارش پلیس مجرمان، از یک بمب 600 تا 700 گرمی برای حمله به مجلس عزاداری امام‌حسین(ع) در یک حسینیه در کراچی استفاده کردند.

به گزارش داون، هنگام این حمله تروریستی، مجلس زنانه در حسینیه برپا بود به همین علت بیشتر زخمی‌های حادثه را زنان تشکیل می‌دهند.

در ساعات اولیه حمله که شب گذشته اتفاق افتاد تعداد زخمی‌ها 8 نفر گزارش شد اما در حال حاضر تعداد آنها بیش از 15 نفر برآورد می‌شود.

تنها قربانی این انفجار تروریستی نوجوانی 13 ساله به نام فراز بشیر است که چون بیرون از حسینیه بود آسیب بیشتری دید.

تکاوران ارتش و پلیس اطراف حسینیه را محاصره کرده‌ و سعی دارند با جمع‌آوری مدارک عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

پزشکان حال بیشتر زخمی‌های این حادثه از جمله یک مادر و دختر را وخیم گزارش کردند بنابراین احتمال دارد تعداد قربانیان افزیایش پیدا کند.

 به دنبال حمله به حسینیه شیعیان، زنان و مردان بیرون مسجد در اعتراض به عدم امنیت و قولی که مقامات در تامین امنیت در ماه محرم داده بودند، تظاهراتی همراه با شعارهای اعتراض آمیز سر دادند.

از آغاز ماه محرم حسینیه‌های شیعیان در شهر کراچی هدف حملات تروریستی قرار گرفته اما به دلیل تدابیر شدید امنیتی این جنایات تلفاتی به دنبال نداشت.

یک پنجم جمعیت، 180 میلیونی پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که بیشتر در ایام محرم هدف حمله تکفیری‌ها قرار می‌گیرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس