همزمان با سفر وزیر دفاع آلمان به استان کردستان عراق منابع رسانه ای این کشور از کمکهای 100 میلیون دلاری آلمان به کردهای عراقی خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- همزمان با سفر وزیر دفاع آلمان به استان کردستان عراق منابع رسانه ای این کشور از کمکهای 100 میلیون دلاری آلمان به کردهای عراقی خبر داده اند.

کمک تسلیحاتی 100 میلیون دلاری آلمان به کردستان عراق!+عکس

بنابر این گزارش، این کمکها طی یکسال اخیر و در قالب محموله های تسلیحاتی شامل انواع موشک های پدافند هوایی!، موشک های ضد تانک، مهمات سبک، نیمه سنگین و سنگین، انواع خودروهای زرهی، واجدهای خمپاره انداز و توپخانه صورت گرفته است. آلمان مدعی است که این کمکها در راستای حمایت از عراق برای دفاع از خود در مقابل حملات گروه تروریستی تکفیری داعش صورت گرفته اما بدیهی است که داعش مجهز به هواپیما و بالگرد نبوده که نیازی به ارسال موشکهای پدافند هوایی به استان کردستان عراق وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که هم اکنون بیش از 6 هزار نظامی از کشورهای مختلف در کردستان عراق مشغول اموزش شبه نظامیان کرد وابسته به مسعود بارزانی هستد. ناظران این اقدامات را بر خلاف قانون اساسی عراق و در راستای تلاش بارزانی جهت تجزیه این کشور و ایجاد فتنه جدید در منطقه ارزیابی می کنند. آلمان منبع اصلی تامین تسلیحات شیمیایی صدام برای استفاده از آن علیه ساکنین مناطق کردنشین عراق بوده است.

کمک تسلیحاتی 100 میلیون دلاری آلمان به کردستان عراق!+عکس

کمک تسلیحاتی 100 میلیون دلاری آلمان به کردستان عراق!+عکس

کمک تسلیحاتی 100 میلیون دلاری آلمان به کردستان عراق!+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    دین واقعی بارزانی چیه که اجازه دست دادن با نامحرم داره ؟؟؟!!!! آل سعودی ها که رسما جلو دوربین به شرکای غرب پیک به پیک می کنن تهش دراومده اینم درمیاد .
  • مجید ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    خیلی دوست دارند جنگ شود تا نفت را ارزانتر بخرند
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    جدا چرا کمک میکنن؟؟؟مگه پول اضافی دارند؟؟؟؟کردها هم به هیشکی نه نمیگن....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس