کوچک زاده حداد عادل آقاتهرانی

آن‌هایی که در ایام فتنه 88 یقه خود را چاک می‌دادند، درباره نظر رهبر انقلاب به احمدی‌نژاد چه روشنگری‌ای انجام دادند؟ مگر می‌شود در حمایت از فرامین رهبری، «نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» عمل کرد؟

سرویس سیاست مشرق - صراحت امروز رهبر انقلاب در درس خارج فقه و علنی شدن نهی احمدی‌نژاد از تلاش برای رفتارهای تبلیغاتی و حضور در انتخابات ریاست جمهوری؛ شاید در این چند سال اخیر، یکی از مواضع سیاسی‌ای بود که کمتر از رهبر انقلاب به صورت علنی مشاهده شده بود؛ اما این اظهار علنی رهبر انقلاب برای قشر متدین و انقلابی هم جای خوشحالی دارد و هم جای تأسف و ناراحتی.

تأسف و ابراز نارضایتی از خواص جامعه

ماجرای نظر رهبر انقلاب درباره عدم ورود احمدی‌نژاد به انتخابات، نباید برای نخبگان سیاسی مسئله تازه‌ای باشد؛ هر آن کسی که ذره‌ای در عرصه سیاسی و جمهوری اسلامی ایران خدمتی کرده باشد، می‌داند و باید می‌دانست که احمدی‌نژاد بعد از سال 92 به اتمام رسید و قراری بر حضور مجدد وی در عرصه اجرایی نبود، این تمامی نه از سوی رهبری بلکه نتیجه عملکرد این شخص در هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش بود (بنایی بر باز کردن حواشی احمدی‌نژاد و حلقه اطرافش در این مجال نداریم).

تمام شدن احمدی‌نژاد در سال 92، یکی از موضوعاتی بود که نخبگان سیاسی باید می‌دانستند و می‌بایست در همین جهت افکار عمومی را آگاه می‌کردند نه اینکه همگان دست روی دست بگذارند تا کار به جایی برسد که مسئله اول کشور تبدیل به ورود یا عدم ورود احمدی‌نژاد بشود؛ آن هم رئیس‌جمهوری که به اندازه هشت سال فرصت داشت برنامه‌های خود را در کشور پیاده کند و البته در مقاطع حساس و مهمی مردود شد.

باید قبول کنیم امثال ما و آقایانی که تریبونی برای افکار عمومی داشتند، در تبیین پایان احمدی‌نژاد کوتاهی کردیم، هرکسی در سطح و اندازه خودش، از روزنامه‌نگار و مدیرمسئولی که روزنامه و خبرگزاری و نشریه دارد، گرفته تا منبری‌ها، مسئولین و مشاورین نهادهای انقلابی، در این چند سال قصور داشتیم؛ کار به جایی رسید که رهبر انقلاب به‌شخصه وارد این عرصه شد و برای جلوگیری از ورود جامعه به فتنه‌ای دیگر یا دوقطبی کاذب و غیر نافع، خود دست‌به‌کار شدند، البته این اقدام رهبری قطعاً از شئون ولایت ایشان بوده است ولی می‌توانستیم با تلاش و مجاهدت کاری کنیم که رهبری نیازی نداشته باشند به این نحو و برای چنین مسئله‌ای، این‌چنین موضع‌گیری کنند؛ و البته می‌توانیم کم‌کاری‌های خود را به گونه‌ای توجیه کنیم که ما کم کاری نکردیم و رهبری خودشان این‌گونه مصلحت دیدند و ...

عمارها و خواص انقلاب در این دو سه هفته اخیر کجا بودند؟

از کم کاری در سه سال گذشته عبور کنیم؛ به ماه گذشته برگردیم، در هفته اول شهریورماه، رئیس‌جمهور سابق برای مشورت به سراغ رهبر انقلاب می‌روند و رهبری نیز بر اساس وظیفه شرعی و حکومتی، نظر صریح خود را در نهی ورود این شخص به انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنند (نهی بر اساس نظر مشورتی رهبر انقلاب)؛ بنا بر مصلحت‌هایی اجازه نقل خبر در محافل صادر می‌شود؛ خبر سینه‌به‌سینه نقل می‌شود، در کنار نقل خبر، شایعات دیگری مبنی بر اینکه رهبر انقلاب از رفتارهای انتخاباتی احمدی‌نژاد رضایت دارند به گوش می‌رسد، خبر نهی رهبر انقلاب قوت بیشتری دارد و اکثریت جماعت انقلابی به این نتیجه می‌رسد که اصل برگزاری جلسه و نهی رهبری واقعیت دارد ولی باز هم این جماعت درگیر این شبهه هستند که آیا کسی اجازه داشته است محتوای جلسه را علنی کند یا نه؛ به هر جهت محتوای جلسه وارد عرصه رسانه‌ای کشور می‌شود و بعضی از نخبگان سیاسی از جهت کمک و خیرخواهی به احمدی‌نژاد، اعلام می‌کنند که این جلسه واقعیت داشته و حالا احمدی‌نژاد باید در آزمون ولایت‌پذیری نمره خود را نشان دهد، اما سؤال اصلی این است، آیا انقلاب اسلامی در حال حاضر همین دو سه نفر نخبه سیاسی را دارد؟ دیگر نخبگان سیاسی چرا پای کار نیامدند و درباره محتوای این جلسه روشنگری نکردند؟ چه کسی از نخبگان می‌تواند مدعی شود که درباره صحت‌وسقم این جلسه شک داشته و به دلیل همین شک اقدام به روشنگری نکرده است؟

آن‌هایی که تریبون داشتند و در ایام فتنه 88 یقه خود را چاک داند و اعلام می‌کردند ما با ساکت فتنه سر یک میز نمی‌نشینیم، در این مسئله خاص کجا بودند و چه روشنگری‌ای انجام دادند؟ مگر می‌شود در حمایت از فرامین رهبری، "نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض"[1] عمل کرد؟

چرا باید نخبگانی که ولایت مدار بودند در زمانی که نیاز بود آن‌ها وارد خط مقدم شوند، اعلام کردند که رهبری حرف در گوشی ندارد؟ چرا اعلام کردند که رهبری باید علنی سخن بگوید؟ چرا اعلام کردند رهبری باید از بلندگو با مردم سخن بگویند؟ چرا گفتند رهبری باید از دو لب مبارک به ما بگوید که من احمدی‌نژاد را نهی کردم؟ آیا فحص از صحت‌وسقم جلسه اخیر؛ آن‌قدر سخت بود که این عزیزان به صورت جدی پای کار انقلاب اسلامی نیامدند؟

چرا گذاشتیم کار به جایی برسد که رهبری اعلام کنند که اگر مشکل شما بلندگو است، این هم بلندگو؟ باید از این صراحت رهبری و اعلام عمومی خوشحال باشیم یا بر سر خود بزنیم که ما کوتاهی کردیم؟

چرا مقاله نویسان جریان انقلابی درباره این مسئله شفاف، سکوت کردند و در تبیین حقیقت و رفع شبهات، تلاش قابل‌قبول نداشتند، آقایان حزب‌اللهی، اجازه بدهید بگوییم: این عمار.

و اما خوشحالی از نهی علنی رهبر انقلاب

شاید بتوانیم این ادعا را داشته باشیم که مقابله با رهبر انقلاب از سوی جماعت به‌ظاهر حزب‌اللهی از سال 84 شروع شد، آن زمانی که می‌گفتند: "رهبر انقلاب مدیریت می‌شود، اطرافیان رهبر انقلاب، ایشان را وادار به موضع‌گیری می‌کنند، ما باید حرف رهبر انقلاب را از دو لب مبارک بشنویم، رهبر انقلاب هیچ‌گاه کسی را از ورود به انتخابات نهی نمی‌کند، رهبری حق ندارند درباره افراد اعلام موضع کنند و ... ازاین‌دست مصادیق که در این سال‌ها کم نبوده است"، به هر جهت صراحت و علنی شدن جلسه رهبر انقلاب با احمدی‌نژاد نشان داد که گاهی اوقات نیاز نیست که همه‌چیز به صورت علنی مطرح شود و می‌شود به صورت غیرعلنی هم از فرامین و تدابیر رهبری آگاه شد؛ انشاالله که این مسئله درسی باشید برای اهل فهم و بصیرت.

توصیه‌ای به دوستان انقلابی و متدین

مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود در درس خارج با اشاره به نهی احمدی‌نژاد از ورود به میدان انتخابات، فرمودند: "با ملاحظه حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر در این مقوله وارد شدید، این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود. دوقطبی در کشور مضر است به حال کشور."[2]

رهبر انقلاب دوقطبی برای این کشور را مضر دانستند، آن هم دوقطبی‌های سیاسی و انتخاباتی که در زمان انتخابات به تعمیق گسست‌های اجتماعی و قومی کمک مستقیم می‌کند، رهبری به همان اندازه که با دوقطبی هاشمی – احمدی‌نژاد در سال 88 مخالف بودند، به همان اندازه دوقطبی سازش – ایستادگی را در سال 92 مضر می‌دانند، همان‌طور که ورود احمدی‌نژاد باعث ایجاد دوقطبی مضر در سال 96 می‌شود، دوقطبی‌های دیگر مثل دوقطبی برجام – ضد برجام، دوقطبی دولت غرب‌زده – دولت کریمه، دوقطبی دولت آمریکایی – دولت اسلامی، دوقطبی دولت کدخدا – دولت امام زمان (عج) هم قاعدتاً برای این کشور مضر است.

جریان انقلابی و متدین اگر حس می‌کند که باید برای انقلاب کاری کند، می‌تواند بدون برچسب زدن به دیگران و جریان رقیب، به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند و مردم بر اساس سلایق و تلاش گروه‌ها و جریان‌ها، پای صندوق رأی نشان می‌دهند که به کدام جریان رغبت بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند کدام خط فکری در عرصه اجرایی کشور، خدمت کند.

علی‌اکبر غلامی


[1] - سوره مبارکه النساء آیه ۱۵۰

[2] - http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 96
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ""احمدی‌نژاد بعد از سال 92 به اتمام رسید و قراری بر حضور مجدد وی در عرصه اجرایی نبود،"" از جناب نویسنده پوزش میخواهم اما یک سوال..مگر تمام شدن یک شخص در عرصه سیاسی براساس تعرف دمکراتیک ان .. معیار انتخاب و رای مردم نیست؟؟!!! میشه جواب بدهید تا بدانیم این تناقص را؟؟
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    فعلا ً برادران اصولگرا در مجلس مشغول لابي كردن هستن تا زنگنه وزير بشه و خسارت ١٨ميليارد دلاري را به كشور تحميل كنند
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    برای شخص ولایت مدار، یک اشاره از سمت ولی امر کافی است، و نیازی به امر و نهی نیست، اما شما چندین بار از کلمه نهی رهبری نام بردید که این اصلا درست نیست. خود آقا فرمودند که به صلاح نیست و امر و نهی در کار نبوده، لطفا صداقت داشته باشید،
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    حداقل اینقدر تابلو سنگ قالیباف رو به سینه نمیزدی تا مطلبت قابل باور باشه!
  • اجاره نشین ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد به همراه حلقه فاسد و منحرفشف ضد ولایت فقیه بود و هنوز هم بر ضد ولایت فقیه عمل می کند
  • سردار ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    حرف رهبر رو با جون و دل مبیپذیریم از تو به یک اشاره از من به سر دویدن
  • منتظر ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    از قضا آزمون بسیار جالبی است ا معلوم می شود چه کسانی واقعاً ولایت مدارند و چه کسانی بهانه ولایت مداری برای تخریب دیگران دارند آزمون بسیار جالبی است
  • محمد ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    چرند نگو بابا. یه انحرافی یاد گرفتید. لعنت به جریان اصول گرایی ای که امثال شما حامیش باشید. همه رو غیر خودتون فاسد میبینید. حقمونه شکست بخوریم تو انتخابات حقمونه خودمون دخل خودمون رو میاریم
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق بعد از مدت ها یه مقاله زدی که به دل نشست. امیدوارم کلام رهبری روی رویه بعضی از مقاله هاتون هم تاثیر بزاره و مثل همین متن منصفانه مطلب بزنید.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اشاللهثابت خواهد شد
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    حق مطلب ادا فرمودند نویسنده گرامی
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    آیندگان به یاد خواهند آورد معجزه قرن محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری که رکورد اجرا نکردن مصوبات مجلس رو جابه جا کرد و گفت چاوز همراه امام زمان در اخرالزمان حضور پیدا میکنه و حاله نور دید و فرقه انحرافی تشکیل داد و کلمات جدید انگلیسی اختراع کرد و بیسوادی خودش رو به رخ ملت کشید به مشورت اعتقادی نداشت و خود را متخصص همه امور میدانست با مسکن مهر و گسترش حاشیه نشینی ظلم کرد به مردم و یک شبه تمامی قیمتها در دولتش سه برابر شدند قیمت مسکن نزدیک چهار برابر افزایش پیدا کرد و یارانه ای که قرار بود به تولید و ساخت زیرساخت ها و بهداشت و آموزش برسد و در واقع هدف مند بشود در یک حرکت شتاب زده و کاملا پویولیستی تبدیل شد به پرداخت نقدی به مردم و هدر دادن منابع مملکت و بی نهایت بگم بگم های دیگه که از حوصله خارجه رئیس جمهوری که اکثریت اساتید اقتصاد دانشگاه ها اعلام کردن ایران رو تا لب پرتگاه پیش برد و حداقل دو دهه به عقب هل داد و از همه اسفناکتر اینکه با تمامی این اتفاقات هرچند اندک ولی هنوز سینه چاکانی در این مملکت براش جیغ میکشند و فریاد حمایت سر میدهند غافل از اینکه آیندگان قضاوت میکنند
  • زرگران ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق به عنوان یک سایت خبری باید خبر رو درست منتقل کنی،آقا فرمودن نهی نمیکنم فقط به صلاح نیست،اما یک نکته ،مطمئن باشید اگر بقیه ی کاندیدا برن از آقا بپرسن ،آقا میگن اصلا کاندید نشن،پس قیاس مع الفارق نکنید،آیا همه ی کاندیدا نزد آقا کسب اجازه و نظر می کنند? آیا برداشت ناقص از ولایتمداری و تفسیر به رأی شما خبر خوشی برای اصلاح طلبان وامثالهم نیست? نویسنده ی محترم خدمات هشت ساله ی احمدی نژاد را نادیده می گیرند و همچنین تعریف و تمجیدها ی حضرت آقا از احمدی نژاد را
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اینکه آقای احمدی نژاد بیاد و یا نیاد میل خودشه. رهبری حکم ولایی صادر نکردن و به فرموده خودشون امر و نهی نکردن. آمدن ایشون دلیل نافرمانی و ولایت ناپذیری نیست.
  • ناشناس ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    شما که تا دیروز کشته و مرده احمدی نژاد بودید و هر چه بد و بیراه و نظر منفی نسبت به مخالفانش بود را به همراه نظرات موافقانش می گذاشتید و هر چه دروغ و ریا و دورویی و اهانت و تخریب بود نسبت به دولت روا می داشتید و نظرات موافق دولت را نمی گذاشتید حالا ناگهان عوض شدید؟؟؟ عجب!!! اگر واقعا توبه کرده و جبران کنید فبها و گرنه باید گفت " این عمار " ؟؟؟ اگر واقعا خوب شده اید این نظر را بگذارید
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض؟؟؟؟ به فکر ما ایرانی ها هم باش که زبون شما رو نمی فهمیم لطفا فارسی بنویسید ماهم متوجه بشیم.
  • یار غریب ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    داره سنگ لاریجانی رو به سینه میزنه نه قالیباف !
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    خداییش خودت این حرفا رو قبول داری؟ مگه کف دستشون رو بو کرده بودن که نظر رهبر رو بدونن و از شایعات تمیز بدن؟ قبول کنید اقدام امروز رهبری قابل پیش بینی نبود
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    رهبر معظم توی فرمایششون تاکید کردن که نهی نمیکنن و بلکه مصلحت نمیبینن که البته همین قدر هم تکلیف پیروان ولایت رو مشخص میکنه و لازم الاجراست، عرض بنده اینه که جایی که خود رهبر تاکید میکنن روی "نهی نکردن" نویسنده مطلب که در جایگاه دانای کل جلوس نمودن چطور میگن "نهی کردن"؟؟؟ لابد بین "نهی نکردن" و "مصلحت ندونستن" یه فرقی هست که حضرت آقا تاکید میکنن روی "نهی نکردن" و نویسنده مطلب به دیگران خرده میگیرن که چرا نسبت به اخبار غیررسمی موضع نمیگیرن!!! خب عزیز من، مطلبی که متن و صوتش منتشر شده شما داری برداشت خودت رو القا میکنی از بقیه چه انتظاری داری؟ این عمار؟؟؟
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    گویا شما فقط از احمدی نژاد توقع دارید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشد و از دیگر اصولگرایانی توقعی ندارید. همانها که در مجلس با سکوتشان در فتنه، در تصویب 20 دقیقه ای برجام، در دور زدن مجلس در IPC و غیره خون به دل انقلاب کردند
  • صدرا ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    دوستان حزب اللهی که حرف از سیستم دموکراتیک میزنن: اینجا مملکت فرنگ نیست. حضرت آقا هم صرفا یه مقام سیاسی نیستند ایشون ولی فقیه اند یعنی ولایت دارند. ولی فقیه مصلحت دین و ملت رو در نظر داره. عزیزانی که پذیرش این مساله براشون سخته یه باره دیگه برن جایگاه ولایت فقیه رو مطالعه کنن. آزمون مشکلی است انشاالله روفوزه نشیم...
  • محمود ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    با این اوضاع اگه احمدی کاندید بشه بیشتر از صدتا رای نمیاره. ملت ما کلام رهبری را با جان ودل قبول دارند. این تذهبون تندروان ???
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    تمام شدن یک شخص یعنی چه؟؟؟ مگر مرده یا محاکمه شده شما هم میدانید برای چه نهی شده پس این هوچی گریها را تمام کنید
  • ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    عجیب است کلمه منصفانه هر جا طرفم تضعیف شود البته که منصفانه تر است!!!!!
  • محمدعلی ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق دو پاراگراف آخر برای سایت شما هم مصداق دارد و لازم است شما هم اصلاحاتی صورت دهید.
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر بود نمیرفت کسب تکلیف کنه،اشتباه داشت ولی نباید عمومیت داد
  • ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    خیلی منصفانه بود،علنا گفت احمدی 8 سال خاک بازی میکرده
  • ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    سزای شما به کسانی که مملکت رو دو دستی تحویل آمریکا و انگلیس دادن و قراردادهایی رو ببستن که حتی حکومت پهلوی حاضر به انجامش نشد، شما کسانی رو میخواید که مراجع رو توهین و تمسخر کنند، حتی خود مراجع هم اعتراض نکنند، احمدی‌نژاد اگه سال 92 تمام شده بود، الان رهبری برای جلوگیری از ایجاد فضای دو قطبی از حضور در انتخابات منعش نمیکرد.
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اولا که احمدی 2 سال آخر خراب کرد،6 سال اول رو چرا زیر سوال میبری؟به نظر میرسه زیادی شلوغش کردی،آقا توصیه کردن و ایشون بهتره بپذیرن والا رای نخواهند آورد(حداقل منصفانه بگید که آقا به احمدی لقب برادر مومن رو دادن).امیدوارم موضع گیری ها همیشه به موقع باشه تا کار از کار نگذره.
  • omid ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مقاله سرشار از بغض و کینه نسبت به احمدی نژاد نوشته شده شما که مدعی ولایت مداری هستی چرا حرف امام جامعه رو تحریف میکنید ؟ خوبه خود حضرت آقا گفته من نهی نکردم بعدا هاشمی با اونسن هنوز انتخابات رو رها نکرده چرا احمدی نژاد بعد 92 باید تموم بشع ؟ این حرف اقا دلیل بر اینه که بعضیا میخوان از ورود احمدی نژاد مثل سال 88 استفاده کنند و مملکت رو به پرتگاه ببرند . اقایونی که سال 88 جلو نظام ایستادن نقض خودضونو خوب توی اون چهارسال بازی کردن و تا میتونستن سنگ اندازی کردن تو کاردولت مردمی دهم . اصلاحطلب شدی مشرق ....
  • مهدی س ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    من برای سایت مشرق واقعا متاسفم به عنوان یک سایت ارزشی لااقل سخنان کامل رهبر معظم رهبر انقلاب را گوش میدادید یا میخوانید بعد میامدید مقاله این آقای بظاهر ولایتی را نشر میدادید آقا در سخنانشان فرمودند من به ایشان توصیه کردم و امر و نهی در کار نیست ضمنا آقا ایشان را برادر مومن خطاب کردند پس در همه حال خدا را در نظر بگیرید و از سخنانی که آبروی یک مومن را نشانه گرفته است پخش نکنید تا انشاء الله جزء کسان خسر الدنیا و الاخره قرار نگیرید
  • مهدی س ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    من برای سایت مشرق واقعا متاسفم به عنوان یک سایت ارزشی لااقل سخنان کامل رهبر معظم رهبر انقلاب را گوش میدادید یا میخوانید بعد میامدید مقاله این آقای بظاهر ولایتی را نشر میدادید آقا در سخنانشان فرمودند من به ایشان توصیه کردم و امر و نهی در کار نیست ضمنا آقا ایشان را برادر مومن خطاب کردند پس در همه حال خدا را در نظر بگیرید و از سخنانی که آبروی یک مومن را نشانه گرفته است پخش نکنید تا انشاء الله جزء کسان خسر الدنیا و الاخره قرار نگیرید
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    لطفا نظر خودتان را با عناوین «حزب اللهی ها» غالب نکنید و فقط به اعلام نظر شخصی خودتان که ان شاالله از روی دلسوزی و بصیرت باشد و نه از روی غرض ورزی و کینه، بسنده کنید
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    رهبر به صراحت اعلام فرمودند که بحث نهی در کار نیست . و فقط صلاحدید را مطرح فرمودند که انشاءالله تا شش ماه دیگر مصلحت نیز احراز خواهد شد .
  • اسفندیار ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    از ژاژ خود پرستی نابخردان مترس احمدی نژاد عزیز باز خواهد گشت و ظلم و ستم را با روش احمدی نژادی از مملکت بهار ریشه کن خواهد کرد
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    یعنی این نوشتار توی سایت خبری مشرق نیوز اورده شده؟؟؟؟........................جریان انقلابی و متدین اگر حس می‌کند که باید برای انقلاب کاری کند، می‌تواند بدون برچسب زدن به دیگران و جریان رقیب، به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند و مردم بر اساس سلایق و تلاش گروه‌ها و جریان‌ها، پای صندوق رأی نشان می‌دهند که به کدام جریان رغبت بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند کدام خط فکری در عرصه اجرایی کشور، خدمت کند.......................(((((امیدوارم این نگرش رو اول از همه جا تو همین سایت خودتون پیاده کنید و اوامر رهبری رو بر عدم تفرقه افرینی به منحصه ظهور برسونید و ما اصلاح طلب ها رو ستون پنجم دشمن دیگر ننامید و به رای مردم احترام بگذارید)))))))
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    به وقتش
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مگر امام خمینی در مورد انتخاب بازرگان نگفت من اشتباه کردم خوب اگر آن روز کسی قبل از انتخاب بازرگان می گفتند امام بازرگان فرد مناسبی نیست اون شخص ضد ولایت فقیه می شد
  • صادق ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    آقا احمدي نژاد را برادر مومن خطاب كرده است آنوقت شما او را تمام شده ميداني؟ حضرت آقا ورود ايشان در شرايط فعلي را به صلاح نداسته اند. نه براي هميشه.... ما با هيچكس عقد اخوت نبسته ايم و براي ما حرف آقا معيار،حجت و ختم كلام ميباشد.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    متاسفانه برخی به جای اینکه سخنان رهبری را بخوانند فقط به نقل قول ناقض دو جناح راستی استناد می کنند که سخن اقا در واکنش به انها به خاطر نقل نادرست خبر بود و انها را غیر مومن خواند و دوما اقا تاکید که صلاح نمی داند نه امر و نهی کرده باشد لطفا به جای اینکه هر تحلیل ابکی راستی های رانت خور و دولتی ها را پوشش دهید سخنان اقا را بدون تحلیل تیتر کنید....
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    فعلا که مردم نظرشون رو دادند و گفتند که دولتی میخواهیم با امریکا سازش کند...
  • بصیرت ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    زنده باد دکتر احمدی نژاد...ای کاش میشد بیایی
  • محسن ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اقای نویسنده اگه اقای احمدی نژادتمام شده است چرا اینقدر ترسیده شدیددیگه نبایدمهم باشدجنابعالی هم مشخص است که به ان طرف غش کردیدحضرت اقا گفتندیک مومن نه یک انسان حالا شمامیخوای قبول کنیدیانه ایشان طرفدارزیادی دارد
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق جان دست پیش گرفتی بس نیفتی ..شما وامثال شما مدافع سینه چاک این شخص بودی و هستی والان هم از روی ناچاری این حرف را میزنید ..تفکر احمدی نزادی برای ادار ه مملکت سالهاست به بن بست خورده..الان شریعتمداری کو...سایرن اقایان در نماز جمعه
  • رجایی ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مثل اینکه از کسانی که از ساکتین فتنه اعلام برائت جسته اند خیلی ناراحتی عزیز؛ چرا واقعا؟ مگر نه اینکه امثال رسایی که مقاله نوشتند و تحلیل شون این بود که ما حرف در گوشی نداریم بلافاصله بعد اینکه براشون محرز شد ( قبل از اعلان علنی آقا ) آقا همچین فرمایشی داشتن اعلام کردند که احمدی نژاد باید تبعیت کند مقاله شما سراسر پر از کینه و غرض بی انصافیست و اگر نمیترسیدید به نظرم حتما در مورد اینها واژه افراطی رو هم بکار میبردید برای اثبات حرفهای غرض ورزانه هم صریحا دروغ گفتید که آیا نهی کرده. این جای تاسف نداره؟ دو قطبی رو اینها ایجاد کردند یا تیم هاشمی و احمدی نژاد؟ سال 88 کار هاشمی و احمدی نژاد بود سال 92 هم اگر متانت و حجب و حیای جلیلی نبود باز دو قطبی شدیدی ایجاد میشد سال 76 که اینها نبودند اون موقع چرا دو قطبی داشتیم؟ این جریان ضد رهبری و اصلاح طلب هست که برای پیشبرد اهدافش دو قطبی ایجاد میکنه عزیز اسفند 94 که آمدند پای وحدت؛ چرا باز دو قطبی شد؟ اگر ایستادگی بر سر آرمان ها ایجاد دو قطبیست که اول نفری که دو قطبی با این معنا ایجاد کرد امام بود هم در انقلاب و هم در جنگ. اگر ضدیت با دشمن و غرب و غربگرا دو قطبی ست آقا خودش در اسفند 94 ایجاد دو قطبی کرد با اعتراض به لیست انگلیسی و اعلام علنی اینکه مردم به رادیوی دشمن تو دهنی خواهند زد و برعکس عمل خواهند کرد اما بخاطر کج فهمی های شما و بزرگترهای شما امثال هاشمی و روحانی توی لیست خبرگان قرار گرفتند با توجیه اینکه آقا فرمودند احترام آقای هاشمی حفظ شود. آیا این معناش قرار دادن اسم او در لیست بود؟ بجای گلایه از احمدی نژاد و تیم نهروانی اش که کاری جز ضربه زدن به اسلام و انقلاب و ولایت به اسم ولایت نکرده اند از مومنین گلایه یا بهتره بگم به اونها تهمت میزنید؟ . . . این بود معنای وحدت بین انقلابی ها؟؟؟؟ آقای ولایتندار و مثلا بصیر بعد از قضیه تصویب برجام به اسم دفتر رهبری توسط ساکتین فتنه ( که شما تلویحا ازشون دفاع کردید اما نگفتید چرا با تیم هاشمی و اصلاح طلبان از یک آخور دارند میخورند ) هر عاقلی کمی تامل میکنه تا برایش ثابت بشه و بعد اعلام نطر کنه کما اینکه همین کار رو کردند و دلیل اینکه آقا صریحا اعلام نطر کردند بخاطر این بود که احمدی نژاد و احمدی نژادی ها به عمد همیشه در آنجایی که به ضرر قدرت طلبی هاشون بوده؛ فرمایشات آقا رو آرام و بی سر و صدا به کناری زده اند و باعث شدند آقا از خودش هزینه کته مثل قضیه مشایی و مصلحی اینکه آقا گفت این هم پشت بلندگو برای پایداری چی ها نبود؛ برای احمدی نژادی هایی بود که الا و لابد میگفتند فقط محمود میتونه اینا رو زمین بزنه . . . وحدت بین انقلابی ها؛ لب کلام آقا بود که شما نگرفتی یا خواستی از فرصت استفاده کنی و جریان ضد فتنه رو بکوبی یاعلی
  • اصلاحات ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اینا همیشه بوده . می گذره . به مردم امید بدید از پایگاه نظامی که روحانی برامون توی ایتالیا بالای اسرائیل تاسیس می کنه بگید !
  • ابی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق جان انصافا بعد از عمری یه مقاله زدی که بد نبود !!! اما.... اگر حضرت آقا خود بصورت علنی اعلام میکنند که من صلاح ندیدم فلانی در انتخابات شرکت نکند بخاطر تفاسیر به رای اکثر روزنامه های تندرو از فرمایشات آقاست !! آنقدر تفاسیر عجیب وغریب ازطرف روزنامه های افراطی (چه اصولگرایان وچه اصلاح طلبان) انجام میشه که متن اصل پیام تو هیاهو گم میشه ...!!!
  • محمد ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    از مشرق همچین مطلب پوچ و جانبدارانه ای بعید بود از سکه افتادی مشرق جان
  • ناشناس آذری ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    تو که با من لج کردی و هر چی بنویسم میخواهی غیر قابل انتشارش کنی ، اما بدون که خسارتی که احمدی نژاد و طرفدارانش به ثبات مملکت زدند در طول تاریخ معاصر ایران بی نظیر بود. یک رسانه ی بی طرف که مسائل و مطالب رو سانسور نکنه میتونه موضوع رو دقیق موشکافی، مقایسه و بررسی کنه.
  • حسین ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اصل صحبت آقا این بود که اختلاف نکنید. حالا شما تیتر زدی که چرا احمدی نژاد رو اندازه کافی نکوبیدن اینا؟! تا کاملا از بین بره و اختلاف نماییان بشه؟ اولا کوبیدن کار مومن نیست. پس منظور آقا اینه که با آدم پای کاری مثل احمدی نژاد اختلاف چرا دارید برید سراغش حزب اللهی ها. شما نیای سمت احمدی نژاد به نفع ماست مشرق.
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    داره سنگ محسن رضایی رو به سینه میزنه نه قالیباف، آخه شماها چرا انقدر خنگید، کجا این مطلب حمایت از قالیبافه؟
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت میزند نادان دوست مدتهاست دیگه به این اقایان به اصطلاح نخبه اصولگرا امیدی نیست... هرکدام فقط خودشون رو اصلح می دونن و بقیه رو کافر!با اینا راه به جایی نخواهیم برد. سری بعد هم روحانی رییس جمهور میشه. چون اقایون 32 گزینه دارن! تازه روحانی هم در بینشون هست! احتمالا میرحسین موسوی و کروبی هم جزوشون باشن!
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    با این اتفاق اصولگرایان برای همیشه به حاشیه رفتند و دوباره باید در این مملکت شاهد غارتگریها ، تعظیم در مقابل کدخدا از دست دادن دستاوردها و بدتر از همه اینکه طبقه محروم و مستضعف برای همیشه باید برده دولت اشرافی باشد برای یک لقمه نان .، فاتحه انقلاب خوانده شد همانطور که حق نداشته ای را برای غرب بعنوان حق برسمیت شناختند و مذاکره کردند در مورد قشر محروم که کور سو امیدی داشت غارتگران حق نداشته را گرفتند و دمار از ملت محروم در خواخند اورد اشتباهی کردید ، که دیگر قابل جبران نیست ،،، اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را رد صلاحیت میکرد بمراتب بهتر بود ،،، ریزش حد اکثری قشر محروم رویش منافقانه ثروتمندان برای غارت بیشتر
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    میشه بگید معنای به صلاح نیست یعنی چه؟
  • صبور ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد هر چه در توان داشت در 8 سال گذاشت ، تکرار این شخص جز خسارت چیزی نبود فهوشمندی رهبر انقلاب بسیار عالیاست ، بدانیم قطع رجال نیست از احمدی نژاد خیلی خالص تر و توانمند تر در کشور داریم.
  • فرهاد قلعه ای ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد اسطوره است. محبوب ترین شخصیت سیاسی کشور، ذخیره انقلاب و سرباز ولایت ((شما مشرقیا یا سیاهید یا سفیدید.... اگه یه کسی یه اشتباهی کنه کلا حذفش می کنید))
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اقای احمدی نژاد اگر سیاست بخرج دهد بعنوان یک لیدر از طرفدارانش بخواهد که به کاندید مورد نظرش مردم رای بدهند ..، شاید امیدی برای محرومین در مقابل اشراف ثروتمند باشد که فردی در دولت اینده بیاید که یک بار هم شده بعد از چهل سال خدمتی بقشر محروم جامعه بکند و اقتدار نظام دستاوردها، وکمی هم بفکر بنیه دفاعی کشور از نظر نظامی فرهنگی و سیاسی باشد تا شاید گاف های این چهار سا جبران شود
  • علی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق جان این موضعت، منصفانه و عالی بود. خدایی به شخصه انتظار نداشتم. این کارا باعث میشه هر جناحی در هر زمانی به قانون پایبند باشه و این کارتو امروز مشوق این قانونمداریست. آفرین
  • امین ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    به نظر من اصولگرایان بنشینند ببینند چه کسی بین مردم محبوبتر از احمدی نژاد دارند چون واقعا باعث تاسف این همه دم از ولایت پذیری میزنیم در آخر چشم باز میکنیم میبینیم بی راهه رفتیم. خدایا مارا از خط ولایت پذیری جدا نکن
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    متاسفانه مدیران ما میخواهند مسولیت همه کارها را به دوش رهبری بیاندازند.
  • وحید ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    به نظر من رهبر بسیار خوب عمل کردند
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    برای اولین بار مشرق یک مطلب منصفانه نوشت
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    چقدر بعضی‌ها جوگیرند. دنبال یک چیزی میگردند که دیگران رو بکوبونند. داداش... اگه ضد ولایت فقیه بود، پس چرا رفته بود از رهبر اجازه بگیره؟! خوب گناهش رو شستی
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    احمدی‌نژاد کاری با نظام کرد که هیچ کسی نمیتونست بکنه: اصولگرایان را دو شقه کرد، علنا جلوی رهبر ایستاد، مصوبه‌های مجلس رو به هیچ انگاشت و خلاصه هر کاری دلش خواست کرد.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    آش اینقدر شور شد که سایت مشرق هم فهمید
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    این مقاله ارزش نوشتن داشت یا نداشت ولی نویسنده محترم باید بدانند فقط به سلیقه خود مطالب را برداشت کردند و گفته اند. وقت زدن خودیها نبود...
  • موسوی ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اوه!!! چه مطلبی زدی! نه میشه خبر بهش گفت نه تحلیل! لطفا امانتداری در مطلب کنید و جز این خط رو حذف نکنید. اولا یک مشورت شخصی رو چرا باید دیگران توی بوق و کرنا کنند؟! این خلاف اخلاقه. مگه به وقتش لازم بشه که دیگران آگاه بشن و آدم با وجدان اونجا ممکنه بازگو کنه که مسلما خدا هم از بازگو نکردنش سوال میپرسه و هم از بازگو کردنش. (رهبری هم گلایشه داشتند از بازگو شدن مطلب) دوما شما چرا ۸ سال یک دولت رو در یک جمله خلاصه کردی؟ این تحلیله؟ این نقده؟‌ این خارج از انصاف و اخلاق حرفه‌ایست. ثالثا نظر شما در تضاد آشکار با بیانات رهبری در دفاع از نکات مثبت دولت قبله. چرا که شما دولت قبل رو یکپارچه سیاه مطلق عنوان و تبلیغ نمودی! رابعا تکلیف دیگرانی که نظر و مشورتی نگرفتند چه میشه؟ اونها لایق و پاک‌‌اند و اونی که مشورت گرفته بد و بی لیاقت و رو سیاه؟! خامسا یک نگاه به این کامنتها بفرما... ایجاد دو قطبی و اختلاف یعنی این!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ناشناس ۸:۵۸ یعنی صلاح نیست! وقتی دکتر به شما میگه خوردن انگور به صلاحت نیست، معناش این نیست که انگور بده! معناش تناسب حال شما و انگوره. تازه اگه نهی میکردند هم باز همین مطلب صدق میکرد.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    «این عمار»؟! فکر کردم میخوای بگی چرا توی این ۳ سال هیچ تحرکی از مجلس برای برخورد با خرابکاری‌ها و فساد آقایون نشده! اینهمه وزیر ارشاد خرابکاری کرد هنوز که هنوز سر کارشه! اونوقت یک وزیر دولت قبل رو بخاطر انتصاب معاونش برکنار کردند و چه شلوغی‌ای به راه انداختند! غرق شدی توی انتخابات مشرق
  • عبد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    من واقعا برای نویسنده این مقاله متاسفم شما اول خوب نظرات حضرت اقا درمورد دولت دکتر مطالعه کنید بعد صبحت های اقاراتحلیل کنید وعمارها نصیحت کنید
  • مسعود ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ایران ؟!! پایگاه نظامی تو ایتالیا ؟ مطمئنی اخوی جان ؟
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    از ونک به بالا منظورت هست
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    منظورش مرگ سیاسی است. اگه اینطور بود، یک مشورت این آقا از رهبری، اینقدر خبر ساز نمیشد داداش. معلومه در قید حیاته
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    علی اکبرغلامی دیگه کیه؟ جمع کن بینیم بابا فقط آقامحمود چیه زورتون داره طرفداره ملته؟واکثرملت هم طرفدارشن؟ باگوشهای خودم شنیدم خیلی ازاونهاییکه به روحانی رای دادن پشیمونن
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ما همه پیرو ولایتیم. انشاا... آقای احمدی نژاد به حرمت زحماتی که کشید عاقبت به خیر بشود و بدخواهان ناامید شوند
  • محمد1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اینقدر تفسیر و حاشیه سازی نکنید اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی الامرمنکم (آیه 4 سوره نساء) ما همه سرباز توئیم خامنه ا ی گوش به فرمان توئیم خامنه ای
  • سیدعلی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    آفرین به این مطلب خوب و پر از بصیرت نافذ.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق جان اگه مقاله نویس نداری میتونی از مقلات من استفاده کنی یا اینکه به قول اون شخص از خارج مقاله نویس وارد کنی.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    رذالت در سراسر این متن موج می زند! مشرق جان سانسور نکن
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مزخرفترین و عقده ای ترین مقاله ای بود که خواندم!
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ببینید آمریکای عزیز چی میخواد بهش بدید. سلطان و آقای دنیا آمریکا و یهود هستند. باید کوتاه بیاییم تا گرسنه نمانیم. باید هرچه گفتند بگیم چشم تا عصبانی نشوند. راه دیگری نیست
  • یک اصلاح طلب ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ببینید آمریکای عزیز چی میخواد بهش بدید. سلطان و آقای دنیا آمریکا و یهود هستند. باید کوتاه بیاییم تا گرسنه نمانیم. باید هرچه گفتند بگیم چشم تا عصبانی نشوند. راه دیگری نیست
  • اصلاح طلب ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ببینید آمریکای عزیز چی میخواد بهش بدید. سلطان و آقای دنیا آمریکا و یهود هستند. باید کوتاه بیاییم تا گرسنه نمانیم. باید هرچه گفتند بگیم چشم تا عصبانی نشوند. راه دیگری نیست
  • امیر ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    کلی تعجب کردم از این مطلب مشرق . به نظر من کلا مسیری که دوستان رفتند اشتباه بوده و اشتباه مطلق . نیازی نبود این مسئله رسانه ای بشه . برخی احمق های عمار نما سوتی دادند و انقدر این مسئله رو هم زدند که رهبری مجبور شدند اظهار نظر رسمی کنند و کلی حاشیه و هزینه برای نظام اسلامی تراشیده بشه . این اصولگرایی نیست . دادچ داری اشتباه می زنی!!
  • س ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    این متن حداقل های صداقت را ندارد. رهبری تاکید کردند و صریحا فرمودند امرو نهی نکردم..توصیه کردم..که البته اشاره رهبری هم حجت است چه برسد به توصیه .. نویسنده این ها را لحاظ نکرده.
  • س ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    خط این خبر با فرمایش رهبری در تضاد است.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    شما انقد گیجی که تا حالا نفهمیدی مشرق از خودتونه!
  • علی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    به آنهاییکه درقضیه ی نهی رهبری به احمدی نژاددارندعقده گشایی می کنندودم از"ولایت پذیری" می زنندخوب است بدانندکه رهبرمعظم انقلاب درمسائل دیگری نیزمانندمذاکره باآمریکا نظرمساعدی نداشته وندارندوبارهابه مسولین مربوطه آشکارا هشدارداده اند....اما کو گوش شنوا؟؟؟؟ اینهمه بارهافرمودند من خوشبین نیستم آیاکسی توجه کرد؟ تازه کاربه گفتگوی تلفنی بااوبامای"مودب وباهوش"؟؟!!! هم رسید.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    این توصیه رهبری به نظرم اصلا نباید علنی میشد.. یک توصیه به شخص احمدی نژاد بود که البته ایشان باید اطاعت کند .. ولی گویا برخی دوستان ترسیدند که شاید تبعیت نکند و علنی کردند .. آقای احمدی نژاد فرمان رهبری را حتما در این مورد اعمال می کردند..چون این بار خودشان خدمت آقا رسیدند و نظر خواستند.. بر خلاف دفعات قبلی که قصد داشتند نظر خود را اعمال کنند.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    شما جزو کسانی نبودید که می گفتن چرا آقا تو بلندگو نگفته؟! به نظر میاد که بودی و الان که آقا صراحتا جوابتون رو دادن باز دارید به بهونه میارید.
  • مجتبی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    یکی از گروههایی که جامعه را دو قطبی می کند جبهه پایداری است که پاید بساطش جمع شود.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    از سایت آنوسی مشرق تشکر می کنم. مقاله خیلی عالی بود
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    یک عزیزی می گفت ما مشکلمون اینه که یا از امام زنده مون جلوتریم می دوییم یا خیلی ازش عقب می مونیم. وقتی آقا گفت احمدی نژاد نباید شرکت کنه تمام! نباید شرکت کنه. متاسفانه حماقت ما از اینه که فکر می کنیم بیشتر از رهبری سرمون میشه برا همینه که ضرر می کنیم. منظور اقا اینه که کسی که میاد از هر قشر و مسلکی بعد از تایید شورای نگهبان قصدش فقط خدمت باشه. حالا از هر جناحی مهم نیست. من برداشتم از سخنان امام اینه که احتمالا جریان خاصی از اصولگراها می خوان با جلوداری احمدی نژاد از یک طیف دیگری انتقام بگیرند. پس اگر حتی احمدی نژاد کاندید بشه من بهش رای نمیدم. والسلام
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اقای 2:29تعصبت نسبت به زبان مادریت خوبه اما همانطور که فعلا نیازه برای استفاده از یک گوشی معمولی همراه حداقلی از انگلیسی تمام دنیا بلد باشند چون دین کاملی که قراراست تمام دنیا را انشاءالله به رغم نظر کافران در برگیرد خداوند خالق اسمان وزمین وعرب وعجم واروپایی وامریکایی کتاب ان دین را به زبان عربی فصیح فرستاده لازم است حداقلی از عربی را همه دنیا فرابگیرندبنده که سواد عربی ام در حد سه تا کتاب 100 صفحه ای دبیرستان است انهم در حد نمره یازده دوازده خیلی راحت معنی ان جمله را فهمیدم یعنی باور به بعضی وعدم قبول بعضی دیگر از سخنان یک فرد
  • مغرب ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق جوش آوردی سر سیلندر نسوزونی ی کم آب بپاش رو مغزت واقعا نظر مردم مهمه بفهم روحانی کشور رو با بی پولی تحویل گرفته بفهم
  • رضا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام ؛متن و محتواي مقاله ضعيف ،نگارش و ادبيات از آن ضعيف تر... متاسفم ...
  • ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    تمام شدن احمدی‌نژاد در سال 92، نویسنده محترم این حرفو از کجا داری میگی؟ این حرف کذب چی بود که گفتی؟ مردم دلشون میخواست که احمدی نژاد سال بعد بیاد تا دوباره بهش رای بدن . اینو از خودم نمیگم با اکثر کسایی که در مورد انتخابات سال آینده حرف میزدم میگفتن خود منم میخواستم که به ایشون رای بدم
  • آریایی مسلمان ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    الله اکبر خامنه ای رهبر
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    حالا شما برداشت اشتباهتون از اون حرف امام (ره) رو سر دست گرفتی تا با اون اوامر ولایی رو تضعیف کنی!!!! فاین تذهبون ؟!!! امام که خودشون فرمودند به والله من از اول با انتخاب آقایان مخالف بودم!!! منظور امام اعتماد به قول مثلا انقلابیونی بود که خودشون رو عقل کل میدونستند و حضرت امام هم برای تربیت اونها بعضا نظراتشون رو قبول میکردند تا نهایتا به اشتباهات خودشون پی ببرند و دست بکشند که متاسفانه هیچ گاه اینگونه نشد!!! بعدش هم امثال شما میان و میگن که امام هم سر فلان قضیه اشتباه کرد و بعدش نتیجه میگیرید که الان هم اقا سر این قضیه دارند اشتباه میکنند! با این طرز تفکر باطل و شیطانی در اصل احمدی نژاد امام و ولی شما هست و شما هم عقل کل هستید که حتی رهبر مملکت هم مصلحت بینیشون در حد شما نیست!!! نستجیر بالله تا دیر نشده توبه کنید اگر که غافلید و اگر هم مغرض که لاحول ولا قوه الا بالله...
  • عمار زمان ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    چرا بعضی‌ها خودشون رو به نفهمی می‌زنند؟! خود رهبر چند بار (چند بار)‌ تأکید کردند که امرونهی‌ای در کار نبود، توصیه بود، این حرف هم بار فقهی دارد هم بار اخلاقی هم بار قانونی؛‌ جناب آقای منتقد همه چیز فهم عمار زمان!!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    کلا بصیرت از سر و روتون میباره ماشاء الله
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق کینه ای لطفا خفه
  • ناشناس ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ای مشرق مزخرف این دیگه چه مطلبیه!!! حالا اگه ۱۴۰۰رهبری به احمدی نژاد بگه الان صلاح شما وارد بشی لابد می چرخی اونوری مطلب میذاری نه؟؟؟ شایدم میخوای این مقاله نویس مزخرف پرداز را معروف کنی زدی به خاکی همه این حرفها ارجیفی بیش نیست.
  • ناشناس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    فراموش نکنید که رهبر معظم انقلاب دکتر احمدی نژاد را برادر مومن خطاب فرمودند و کسانی که شخص مومن را تخریب می کنند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.
  • مسعود ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    خیلی منصفانه بود!!! نصیحت مشفقانه رهبر معظم انقلاب را به نهی تعبیر کرده بود !!
  • مهرداد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ارتقاء رشد علمی کشور در دولت نهم و دهم در منطقه و جهان نشانه این بود کشور از نظر علمی دو دهه به جلو رفت .
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اصلا تکلیفت با خودت معلوم هست
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان چرا در سال 88 به آراء مردم احترام نگذاشتند و کشور را تا لبه پرتگاه بردند ؟!!
  • ناشناس ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مرگ بر امریکا ؛ دشمن اصلی ما امریکاست .
  • ناشناس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    روزی دست خداست امریکا سگ کی باشه !
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    دو قطبی سازی فقط کار اصلاحات است .
  • مسعود ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    کسانی که در سال 88 صحنه گردان فتنه و یا ساکت فتنه بودند حالا دم از ولایت پذیری و ولایتمداری می زنند !!
  • کامران ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    چرا در دولت هاشمی رفسنجانی که هیچ تحریمی نبود نرخ دلار و مسکن و غیره چندین برابر شد ؟!!
  • reza ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    این عمار! نامه احمدی نژاد به رهبر انقالاب منتشر کن
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    آقا محمود که از اول در جریان بیانات رهبر بودن ، حالاببین چه بوده میخواسته پنهون کنه یا نظر ولایت رو عوض کنه ، شاید هم مانند گذشته میخواسته مخالفت کنه ،که با روحیات و منوات آقای احمدی نژاد این سازگار نر است و مسبوق به سابقه
  • ناشناس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    چگونه با بی پولی حقوق های نجومی و وامهای میلیاردی و پاداش های کلان به مدیران پرداخت می کنند ؟!!
  • مهرداد ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    بیشترین پروژه های عمرانی و زیربنایی در دولت قبل اجرایی و عملیاتی شدند.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    مقاله مغرضانه و ضد ملی بود . همش از سر کینه و بدور از واقعیت و انصاف و وجدان نوشته شده بود با اهداف صرفا سیاسی و عقده گشایانه تعجبم از مشرقه که این متن و بیانیه سیاسی پر از فحاشی رو چاپ کرده و اما با جناب نویسنده یک کلا دارم : آقا فرمودن موجب اختلاف نشه فلانی رو توصیه کردم نیاد ، ولی شما به حرف رهبری آیا پایبندی که نسخه برای دیگران پیچیدی ؟
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    تنها کسی که از این قضیه شاد شد شیخ راس فتنه است ولاغیر .
  • شهبازی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ولایت "مدار" 11 روز قهر کرده بود خونه بود برادر
  • عبد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    جناب نویسنده وقت کردی نامه اقای دکتر احمدی نژادبخون
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    هر جا که خواص یا عوام به جای دل بستگی به "راه و مسیر" به "شخص" دل بستند همین میشه. حالا این شخص میتونه هاشمی باشه یا احمدی یا.... معیار برتری افراد به دیگران میزان نزدیکی اونها به راه حق و اسلام و انقلابه
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    آقا چرا دو دهه .. سه چهار دهه . مالیات که نداره .. داره ؟
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    حرف حساب جواب نداره
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اگرمعیار رای مردم باشد رای دارد رای داشتن یعنی مقبولیت:) و ولایی بودن یعنی مشروعیت
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    خداروشکر احمدی نژاد سربلندشد
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اخ ای اشنا سخن از حرف دل ما میگویی واقعا چرا
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    تو اینوری یااونور/
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ما در سال92 هم از اصلاح طلبان تقریبا باختیم اما سکوت پیشه کردیم اما تاسف خوردیم به حال کورکورانه بودن رای ها پس چرا این حرفهای خوب رو فقط واسه م می گید؟ به خودتون که میرسه میریزید توخیابون جالبه ها:))
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    نه من تا اخرین قطره خونم فریاد میکشم مرگ برامریکا حتی اگر برجام صد هم امضا کنند من بازهم فریاد عدالت خواهی سرخواهم داد
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ناشناس 2 اون نگفت که من بااصلاح طلبا مشکلی دارم یااقا فقط گفت کاش میشد اون بیاد این یعنی اقا روقبول داره و میفهمه برای چی گفت نیاد
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    روحانی نیس سپاه ایران هست که به قول رفسنجانی ما سپاه و ارتش میخاهیم چیکار بروید در خانه تان بنظرم شایسته یک اصلاحاتی نیس از رئیسش تبعیت نکنه و این کلمات رکیک رو استفاده کنه
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    میتونی یکی از اون ضربه ها رو باشرح کامل ذکرکنی؟ یااینکه دچار دهن بینی شدی؟
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    من نمیدونم چرا اصولگرا ها نمیتونن یک نفرو معرفی کنن واس همین همیشه میبازیم
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    اره بخصوص جناح شما خیلی پایبندید صبح که نظری بدهند اقا عصر تو خیابونید تاهم جمعتون نکنیم نمیرید
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    جلوی رهبر هیچوقت نایستاد اگر میخاست بایستد امروز نمیرفت دیدارشان اصولگرایان سالهاست دوشقه که چه عرض کنم هرکدام ایلتی شده اند برای خود و دیگری کافر است مجلس خوب تانکرد بااحمد نژاد مصوبه دوم یارانه ها که عام المنفعه بود بامداخله لاریجانی تصویب نشد اما برجام بیست دقیقه ای تصویب شد چیزی که داخلیم نبود و به یکسال دوسال محدودنمیشد
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    ترامپ: ایران با توافق هسته‌ای احتمالا در آینده نزدیک به یک قدرت بزرگ تبدیل خواهد شد
  • امین ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    خیلی جالبه آقا تو سحنرانش فرمود این نباید موجب اختلاف در حزب الله بشه الا این آقا ه داره خط مقدم حزب له رو میکوبه مشرق چند تو اوته
  • میثم ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعا تعجب کردم که این اراجیف رو مشرق چاپ کرد!! اقای غلامی اگر به دنبال دو قطبی کردن جامعه نیس چرا در این سخنان بدون منطق و سندش احمدی نژاد رو ملعون طرد شده حساب کرده؟؟!! واقعا از مشرق متنفر شدم
  • میثم ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    برای فهم بیشتر در مورد اختلاف فکراقای غلامی با رهبری حتما سخنان رهبر را در سایت ایشان مطالعه بفرمایید و ببینید چه سخنان بی پایه و اساسی را آ غلامی گفته اند!!! واقعا برای مشرق متاسفم
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    ««چرا باید نخبگانی که ولایت مدار بودند در زمانی که نیاز بود آن‌ها وارد خط مقدم شوند، اعلام کردند که رهبری حرف در گوشی ندارد؟ چرا اعلام کردند که رهبری باید علنی سخن بگوید؟ چرا اعلام کردند رهبری باید از بلندگو با مردم سخن بگویند؟ چرا گفتند رهبری باید از دو لب مبارک به ما بگوید که من احمدی‌نژاد را نهی کردم؟»»» ما سرباز رهبری هستیم شک نکنید ولی کسی که در خبر شک کنه ایرادی بهش هست ؟؟؟؟ من تا تایید کامل خبر از زبان رهبر در اون کامل شک داشتم ولی حالا مطمئن شدم آقای نویسنده نوشته تو پر از اشکاله
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    «هر آن کسی که ذره‌ای در عرصه سیاسی و جمهوری اسلامی ایران خدمتی کرده باشد، می‌داند و باید می‌دانست که احمدی‌نژاد بعد از سال 92 به اتمام رسید و قراری بر حضور مجدد وی در عرصه اجرایی نبود،» پس چرا هنوز که هنوزه و احمدی نژاد نامه هم به رهبری داده، اینقدر ازش می ترسید؟؟؟؟؟؟
  • سعید ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    عناد مشرق با احمدی نژاد از 6سال قبل و همزمان با جهان نیوز؛ بر هیچ کسی پوشیده نیست. عجیب است که صراحت رهبری در تاکید بر اینکه فرمایششان "توصیه خیرخواهانه به برادر مومن" را با خباثت؛ "نهی" تفسیر میکند. بقول حاج محمود؛ آفتابه را بگیرید اونجایی که میسوزه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس