کد خبر 634964
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳

هنوز مردم واكنش اصلاح‌طلبان به نامه مقام معظم رهبري به رئيس مجلس ششم و عربده‌کشی مشارکتی‌ها در اعتراض به اصلاح قانون مطبوعات را به خاطر دارند.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در سرمقاله امروز خود به قلم عبدالله گنجی به موضوع پرحاشیه این روزهای عرصه سیاست کشور پیرامون جلسه احمدی نژاد با مقام معظم رهبری پرداخته است:

شانزدهم مرداد 1394 در سرمقاله روزنامه با عنوان «احمدي‌نژاد و راست‌آزمايي انتخابات آزاد» با الهام از پيشينه و مواضع و اسناد دموكراسي‌خواهي و جمهوري‌خواهي نخبگان فكري اصلاح‌طلبان نوشتم: «احمدي‌نژاد هنوز در هيچ دادگاهي محكوم نشده است. بنابراين اگر تأييد صلاحيت شود طبق چارچوب فكري و مدعايي تجديدنظرطلبان نبايد به آن اعتراض كنند، اما اگر ردصلاحيت شود بايد مورد اعتراض تجديدنظرطلبان قرار گيرد. بنابراين منتظر آن روز هستيم تا تجديدنظرطلبان در اعتراض به ردصلاحيت احتمالي احمدي‌نژاد تحصن كنند و در رسانه‌هاي خود تيتر يك كنند: ردصلاحيت احمدي‌نژاد توهين به شعور مردم و نقض دموكراسي و انتخابات آزاد است. آن روز بايد منتظر باشيم تا «سند تأملات راهبردي پنج ساله حزب مشاركت» را قاب بگيرند و به در و ديوار شهرمان در دفاع از احمدي‌نژاد بكوبند. منتظر راست‌آزمايي اين مدعيان خواهيم ماند. احمدي‌نژاد مي‌تواند محكي براي سنجش سياست‌ها و شعارهاي يك بام و دو هواي مدعيان مردم باشد. اميد است زمينه اين راست‌آزمايي فراهم شود.» (جوان 16/5/1394)
 
امروز موعد فرارسيد و با نهي احمدي‌نژاد از حضور در انتخابات، مدعيات تئوريك، سياسي و روشنفكري تجديدنظرطلبان با چالش جدي مواجه شد. اگرچه احمدي‌نژاد ردصلاحيت نشده است، اما اين رويه نيز بارها مورد هجوم دموكراسي‌خواهان، مشروطه‌خواهان و جمهوري‌خواهان بوده است. آنان به جاي معنادهي ولايي به نظام ديني بر اسب روشنفكري سوار شدند و ولايت فقيه را «يكه‌سالاري» دانستند و تلاش خود را معطوف به «مردم‌سالاري فزاينده» كردند. امروز ظرفيتي كه مي‌توانست چالش و تبعيد سياسي را براي آنان رقم بزند را حذف شده مي‌بينند و در فهم آن دچار «بحران تحليل» هستند، چون از جايگاهي كه آن را يكه‌سالاري مي‌دانستند ذائقه خود را شيرين مي‌بينند.

اكنون اسلاميت نظام به كمك مصلحت و سلامت جمهوريت آمده است و مدعيان جمهوري‌خواهي را زمينگير كرده است. امروز منافع اصلاح‌طلبان همسو با مصلحت نظام شده است، اما عملكرد گذشته اجازه اظهارنظر را از آنان گرفته است و مي‌خواهند با سكوت و محافظه‌كاري از كنار آن بگذرند. آنان يا بايد دوباره به چالش فكري و تئوريك با نظام روي آورند كه جمهوريت در خطر است يا از گذشته خود توبه كنند و اشتباهات را فرياد بزنند و نقش بي‌بديل رهبري ديني در هدايت كلي نظام را بستايند. اكنون آنان در تاريكي پايكوبي مي‌كنند و صدا خفه‌كن در مراسم جشن خود نصب كرده‌اند تا صدايشان به همسايگان نرسد. در صورتي كه اگر مدعي امام و مردم‌سالاري ديني هستند بايد قدرشناسي خود را بازگو كنند. آنان از كابوس احمدي‌نژاد گذشته‌اند، اما رويه اين كار در گذشته مورد اعتراض آنها بوده است.

هنوز مردم واكنش اصلاح‌طلبان به نامه مقام معظم رهبري به رئيس مجلس ششم درباره اصلاح قانون مطبوعات را به خاطر دارند. هنوز عربده‌كشي مشاركتي‌ها در مجلس در اعتراض به آن نامه را به ياد داريم.

چرا اكنون اعتراض نمي‌كنند؟ و چرا تأييد نمي‌كنند؟ از نمايندگان اصولگراي مجلس قبلي حدود 20 نفر از جمله حجت‌الاسلام رسايي، ردصلاحيت شدند، چرا مدعيان دموكراسي‌خواهي و انتخابات آزاد به آن اعتراض نكردند؟ چرا صدها مقاله و كتابي كه در ردنظارت استصوابي نوشته‌اند را تجديد چاپ نمي‌كنند؟ آنان نه جسارت اعتراف به اشتباهات گذشته را دارند و نه جسارت تأكيد مجدد بر مدعاي گذشته را. اما خوشحاليم كه به قدر و قيمت رهبري پي برده‌اند و مي‌دانند در مصلحت انقلاب و نظام ملاحظه هيچ كس نخواهد شد. اكنون ياد گرفته‌اند كه در مواجهه با تدابير نظام پشت مردم مخفي نشوند و حاكميت دوگانه را طرح نكنند. آموخته‌اند كه بايد در مدعيات خود تجديدنظر كنند كه اگر اصلاح نكنند، اسناد به جاي مانده همچنان سند واگرايي آن خواهد بود و در تاريخ انقلاب ثبت و درج است. نهي احمدي‌نژاد هم فرصت ذي‌قيمتي براي خود اوست و هم فرصت بازانديشي و واقع‌گرايي براي دوزيستان سياست‌ورز و روشنفكراست. منتظريم تا نحوه استفاده هر دو از اين فرصت را ببينيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 53
  • ناشناس ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد .
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 0
    چه ربطی داشت ..کسی که مقابل حرف رهبری با افتخار ایستاد ورفت منزل وکشور را بی خیال شد دیگه حایی در یاران رهبری ندارد؟
  • علی ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    این موضوع نهی شایعه ای بیش نیست آقایاون تو جلسه خصوصی بودند؟
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    انشالله احمدی نژاد با قاطعیت پیروز انتخابات 96 خواهد بود.
  • اسفندیار ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    شعار هرچی مرده احمدی بر می گرده
  • حمید ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام اشاره به جایی بود
  • مجید ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اصلاح طلبان دستشان با دشمن این مملکت یکیه. بی عرضه ترین جناح سیاسی این کشورند. فقز و بیچارگی بیداد می کند. لعنت خدا بر فتنه گران بی وطن.
  • بسیجی بیدار و هوشیار ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اولا دروغ پراکنی نکنید شما ها به موسوس فاسد کهخود را مخفی کرده بود و توسط امام سرزنش شد رای دادید و شورای نگهبان اورا تایید کرداین انحرفهای گمراه کننده چی است که مطرح می کنید بدون اطلاعات صحیح قصد گمراه کردن عوام را داریداز خدا بترسید و بدانید خدا از درون وبیرون شما مطلع است
  • امیر ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    همه مردم جهان فهمیدند که احمدی نژاد امر حضرت آقا را در مورد وزیر اطلاعات نپذیرفت و رفت 11 روز خونه نشست ولی هنوز دوستانش؟؟؟؟ تازه اقای احمدی نژاد بدلایلی که هیچ کس نمیدونه حدود 3 ساله که از رفتن به دادگاه خودداری میکنه دلایلی محکم تر از این برای رد صلاحیت احمدی نژاد؟؟؟ بماند قانون گریزی و قانون شکنی و هرج و مرج اقتصادی اش و معاون اولی مشایی و ......
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    از نمايندگان اصولگراي مجلس قبلي حدود 20 نفر از جمله حجت‌الاسلام رسايي، ردصلاحيت شدند، چرا مدعيان دموكراسي‌خواهي و انتخابات آزاد به آن اعتراض نكردند؟ چرا صدها مقاله و كتابي كه در ردنظارت استصوابي نوشته‌اند را تجديد چاپ نمي‌كنند؟ آنان نه جسارت اعتراف به اشتباهات گذشته را دارند و نه جسارت تأكيد مجدد بر مدعاي گذشته را. اما خوشحاليم كه به قدر و قيمت رهبري پي برده‌اند و مي‌دانند در مصلحت انقلاب و نظام ملاحظه هيچ كس نخواهد شد. اكنون ياد گرفته‌اند كه در مواجهه با تدابير نظام پشت مردم مخفي نشوند و حاكميت دوگانه را طرح نكنند. آموخته‌اند كه بايد در مدعيات خود تجديدنظر كنند كه اگر اصلاح نكنند، اسناد به جاي مانده همچنان سند واگرايي آن خواهد بود و در تاريخ انقلاب ثبت و درج است. نهي احمدي‌نژاد هم فرصت ذي‌قيمتي براي خود اوست و هم فرصت بازانديشي و واقع‌گرايي براي دوزيستان سياست‌ورز و روشنفكراست
  • حسن ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    بعد از مقاومت احمد نژاد در مقابل حکم آقا برای تعویض مشایی و همچنین ده روزی که قهر کرد و خانه نشین شد؛ هر کس از احمدی نژاد حمایت کند یا احمق است یا ضد انقلاب
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    برو بابا
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی آقای احمدی نژاد میاد و سال 1396 پیروز میشود
  • امیر ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    من فقط یک سوال دارم اگر اقای احمدی نژاد نیاید و کاندید های اصولگرایان قدرت مبارزه با اقای روحانی رو نداشته باشن مثل خرداد 92 و اقای روحانی 4 سال دیگر رییس جمهور شود اون زمان موضع اصولگرایان چیست ؟
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    حتما" ميخواي بگي ياران رهبري شامل افرادي از قبيل لاريجاني و باهنر و مطهري و دارودسته اينهايند؟!
  • مسعود ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    جواب سؤالت رو در رفتار جماعت فعلي مدعي اصولگرايي مي توني بيابي! اين اصولگراهايي كه ماديده ايم, به هرچيزي پايبندند غير از اصول و مياني نظام و انقلاب ! براي موجوديت اينها خطر در رأس قدرت بودن فتنه گراني امثال خاتمي وموسوي و ايضا" افراد ضعيفي همچون ... ,خيلي كمتر از امثال احمدي نژاده! چون سنت نزديك به سي سال گذشته اين دوجماعت اين بوده كه نوبتي قدرت را بين خودشان تقسيم كرده و به چرخش درآورند,اما با آمدن يكي مثل احمدي نژاد اين نقشه و قرارداد نانوشته آنها به هم خورد و برنامه ريزي هاشون به مشكل برخورد.مطمئنا" هم اگر مقتداي بصير و حكيم انقلاب,حقيقتا" آقاي احمدي نژاد را از نامزدي انتخابات آينده منع فرموده باشند ,به دليل شناخت كامل آن حضرت از اوضاع آميخته با نامردي و شيطنت آميز حاكم بر باندها و گروههاي فعال سياسي چپ وراست شده موسوم به اصولگرا و اصلاح طلب در جهت حفظ موجوديت و ظرفيتهاي سياسي و اجتماعي احمدي نژاده تا در موقعيتهاي مناسبتري مورد استفاده قرار گيرند. تجربه 27 سال گذشته به دوست و دشمن ثابت نموده كه سكاندار هوشيار و با بصيرت انقلاب در خشت خام چيزهايي مي بينند كه سايرين در آيينه شفاف و صيقلي هم از ديدن آن عاجزند.
  • ناصر ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    شخص رهبر معظم انقلاب در همان روزها به صراحت فرمودند که موضوع ایستادن مقابل حرف رهبری ، سست و بی پایه است و داخلی ها نباید به آن دامن بزنند . خوب است که این فرمایش ثبت و ضبط شده وگرنه خدا می داند پیروان گوبلز چه اکاذیب حیرت انگیز دیگری را تولید می کردند و به رهبر معظم انقلاب نسبت می دادند .
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    ببین برادر عزیز من نه چپ هستم ..نه راست یعنی شما این حرف راقبول نداری ایشان در حکم مشایی و قضیه وزیر اطلاعات در مقابل حرف رهبری ایستادند ویازده روز مملکت را بی خیال شد...اگه شک داری بروید از مردم کوچه بازار وتیتر روزنامه انوقت را مطالعه کنید ..نه اصلا از شریعتمداری بپرسید ..بس کسی مقابل حرف رهبری ایستاد دیگه جایی توی این مملکت ندارد ..هرکس که میخواهد باشد
  • علی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    برادر بسیجی بیدار موسوی فاسد که توسط امام سرزنش شد؟ بابا شما گویا یا تاریخ نمیدونی یا بدجور تو مکتب گوبلز گیر کردی.
  • کیان ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    تنها کسی که در مقابل روزنامه های اصلاح طلب فریاد دارد روزنامه کیهان است که آنقدر روزنامه های زنجیره ای در تخریب او صحبت کردند که حتی انسانهای متدین و سایتهای متدین و انقلابی هم بعضی وقتها زبان به انتقاد از کیهان داشتند و بعضی او را می کوبیدند، چرا؟ چون که زود تحت تاثیر قرار میگیرند و میترسند که از قافله عقب بمانند. حال می بینیم که به راحتی شایعه ای نقل می شود و توسط بقیه هم دست به دست می شود ولی هیچ رسانه ای جرئت نمی کند یک چنین اتهامی را که به رهبر وارد شده است با روحیه انقلابی رد کند.
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    این یک مسئله پدر و پسری بوده و به شما تفرقه افکنان ربطی ندارد .
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اصولگرایان آنوقت حسرت فرصت از دست رفته را خواهند خورد .
  • ناشناس ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    این شایعه نهی دکتر احمدی نژاد جوسازی اصلاح طلبان است .
  • ناشناس ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    درود بر احمدی دلاور / پــیـــرو خــط رهبر
  • امیر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    لابد آقای باهنر هم اصلاح طلب هستند
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    کسانی که خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب در برجام را نادیده گرفتن چطور آیا در مقابل حرف رهبری ایستادگی نکردند ؟!!
  • مهران ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اگر بنابر محاکمه باشد اول باید سران فتنه 88 محاکمه بشوند که خسارتی بیشتر از 8 سال جنگ تحمیلی به کشور وارد کردند.
  • اسفندیار ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    رای من تا ابد برای محمود احمدی نژاد است و لا غیر
  • محسن ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    آقای رسایی در هفته نامۀ 9 دی نوشته است که از طریق منابعِ موجه و موثق، صحتِ خبرِ نقل شده برای وی (رسایی) مسلّم شده است و آقای احمدی نژاد در جلسۀ دیدار با رهبری، هم توصیۀ اکید به ترک سفرهای استانی شده است، هم منعِ اکید از حضور در رقابتِ ریاست جمهوری، و حتی خواسته شده که عدمِ حضورِ وی اعلام هم بشود.
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    واقعاً متعجم از برخی دوستانی که نمی خواهند واقعیات را ببینند و به جای توجه و فرمانبری از ولی، چشم و گوششان به کسانی است که تکلیف خودشان را نیز نمی دانند کسی که مغرور قدرت شود دیگر قابل اعتماد نیست سطحی نگری بلای جان امروز جامعه است خدا کند به خود آییم و علی را تنها نزاریم کسی که می گفت ما باید سپری باشیم که تیرها به ما بخورد و نه به رهبری، حال چرا جور دیگری عمل می کند.
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اونوقت حکم مدافعان سران فتنه چیست؟؟!!!!!!!
  • علی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    لازم است همگی به صحبت های مقام معظم رهبری در درس خارج خود در روز جاری توجه کنیم که فصل الخطاب است و جواب دندان شکنی برای بعضی ها است و باید خجالت بکشند
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    جناب امیر با استدلال شما رئیس جمهور فعلی هم می بایست رد صلاحیت شود
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    واقعاً متعجم از برخی دوستانی که نمی خواهند واقعیات را ببینند و به جای توجه و فرمانبری از ولی، چشم و گوششان به رسانه هایی است دقیقا به خاطر همین جنجال آفرینی ها و دروغ پردازیها بارها مورد عتاب و سرزنش رهبری قرار گرفتند.
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    فکر نکنید ملت ما با احساسات رای میدهند اگر قرار باشه سال 96 روحانی رای بیاره کور خواندید سال 96 برای ملت مستضعف است و به کسانی رای میدیم که انسان باشند مثل دکتر احمدی نژاد و جلیلی و قالیباف
  • ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    iهر چه می خواهد دل تنگت بگو اما بدان مضر ترین افراد برای ولایت شمایانید و آرزوی برجام های بعدی را با هم پالگی های مدعی تون چون گنجی ها و فضایلی ها و استادتانصفار برجامی به گور خواهید برد
  • ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    جریان مشکوک نفوذی با ظاهر سوپر انقلابی رسوا باید گردد. لعنت بر آن روح برجامتان.
  • امدی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    آیا واقعاً 8 سال کار وتلاش بدون توقف در کشور بایستی فراموش شود. خود حضرت آقا گفتند در خصوص خانه نشینی احمدی نژاد صحبت نشه ، اونوقت این همه سروصدا وجیغ وفریاد نشانه چیست؟ دیگر اینکه مگر خاتمه با آنهمه خیانت وهمراهی با فتنه 88 به دادگاه رفته ومحاکمه شد که دیگران باید با کوچکترین شکایت یک روزنامه در پیتی به محاکمه کشیده شوند . سعی کنید اختلافات را به مراجع ذیصلاح بسپارید
  • قسط وام ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    واقعا چه خدمتی !!!! به جز بد بختی برای دهه شصتی ها چه داشت چه خدمتی به جز حرفهای بی مصرف در مورد مدیریت ن نظم جدید جهانی که اینم حرف پوچی بود چه بلد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس