کد خبر 628029
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

هیلاری کلینتون نامزد دمکراتها در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت، به دلیل 'حادثه دیپلماتیکی' که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات به بار آورده، دعوت رئیس جمهوری مکزیک را رد کرده است و به این کشور نمی رود.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز امروز (سه شنبه) بخشی از متن مصاحبه کلینتون با شبکه تلویزیونی ABC را که قرار است امروز پخش شود، منتشر کرد که وی در آن در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید آیا پیش از انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) به مکزیک می رود گفت 'نه' ستاد کلینتون نیز بر تصمیم او صحه گذاشت.

این خبرگزاری در ادامه خبر خود در این باره افزود: از سوی دیگر کلودیا روییز ماسیو (Claudia Ruiz Massieu) وزیر امور خارجه مکزیک نیز در توییتی ضمن اشاره به تماس مستمر با ستاد کلینتون نوشت 'ما درک می کنیم که او می خواهد تا زمان این دیدار را خود پیشنهاد دهد و به این تصمیم احترام می گذاریم.'

پنیا نیتو رئیس جمهوری مکزیک ماه گذشته هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را به آن کشور دعوت کرده بود.

دونالد ترامپ چهارشنبه گذشته (10 شهریور) برای ساعاتی به مکزیکوسیتی رفت و دیداری به ظاهر دوستانه با رئیس جمهوری آن کشور انجام داد که بعدها مشخص شد پرتنش بوده است.

نامزد جمهوریخواهان بشدت منتقد مکزیک است و معتقد است که این کشور متجاوزان و قاچاقچیان مواد مخدر را به آمریکا روانه می کند. وی همچنین قول داده تا دیواری به هزینه مکزیک در مرز با آن کشور بسازد.

ترامپ پس از دیدار با رئیس جمهوری مکزیک در کنفرانس خبری مشترکی گفت که در مورد تقبل هزینه دیوار مرزی صحبتی نشد. گر چه پنیا نیتو ابتدا در این مورد سکوت کرد ولی سپس در توییتی نوشت که به صراحت به ترامپ گفته که مکزیک هزینه این دیوار را تقبل نمی کند.

کلینتون در مصاحبه با ABC ضمن اشاره به این سخنان گفت 'ترامپ حرفی زد که رئیس جمهوری مکزیک بلافاصله آن را نقض کرد'.

کلینتون افزود 'ترامپ دیگر این موضوع را مطرح نکرد و بنا بر این کم آورد. او نمی داند که چگونه با رئیس یک کشور برخورد کند. رهاورد آن سفر همین بود'.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس