کد خبر 621970
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

محققان دانشگاه College London برنامه ای رایانه ای ابداع کرده اند که برای خواندن و کپی کردن دقیق دستخط انسان‌ها قابل استفاده است.

به گزارش مشرق به نقل از تک آریس، این برنامه تنها با دریافت نمونه ای از دستخط هر فرد می تواند به دقت از روی آن کپی برداری کند.
 
این برنامه به منظور کپی برداری از دستخط انسان ها آن را به حروف مجزا از یکدیگر تقسیم می کند و الگوهای مورد استفاده هر فرد برای نگارش را که کاملا شخصی هستند شناسایی می کند.
 
برنامه مذکور با این کار تصویری کلی از دستخط هر انسان به دست می آورد که شامل شیوه نگارش وی، میزان فاصله بین کلمات، نحوه اتصال حروف به یکدیگر و غیره است. از این طریق خمیدگی هایی که هر فرد در نگارش خود به حروف می دهد و موارد مشابه دیگر هم قابل شناسایی است.
 
این برنامه هوشمند به تدریج قادر به تکمیل شناسایی دستخط کاربران و ارتقای دانش خود است. محققان با افزودن برخی نمونه های مشهور از دستخطهای مشابه از افرادی همچون آبراهام لینکلن، سر آرتور دونان دویل و دیگران تلاش کرده اند کیفیت این برنامه را ارتقا دهند.
 
یکی از مزایای مهم این برنامه کمک به شناسایی موارد جعل اسناد است. زیرا برنامه یاد شده می تواند به دقت یک دستخط واقعی را از یک دستخط جعل شده تشخیص دهد. محققان در تلاش هستند نسخه نهایی این برنامه را به زودی در دسترس علاقمندان قرار دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس