کد خبر 615289
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

الحشدالشعبی در واکنش به نشست سفیر آمریکا با سران ائتلاف «نیروهای عراقی» و بیان برخی مطالب علیه این نیروی مردمی، آن را لگه ننگی بر پیشانی برخی جریانات سیاسی دانست.

 به گزارش مشرق، روز گذشته (دوشنبه) «استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق، با «اسامه نجیفی» و دیگر رهبران گروههای سیاسی اهل سنت در بغداد دیدار کرد که در این جلسه علیه الحشدالعشبی و مشارکت این نیرو در عملیات موصل، سخنان تندی بر زبان آورده شد.

در این رابطه «کریم النوری» از فرماندهان الحشدالشعبی به خبرگزاری المعلومه عراق گفته است که این نشست لکه ننگی بر پیشانی نیروهای فعلی سیاسی عراق است و این گروه بدون شک در آزادسازی شهر موصل حضور خواهد داشت.

وی تأکید کرد: «حیدرالعبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح، تصمیم بر مشارکت الحشدالشعبی در عملیات آزادسازی موصل گرفته است؛ چرا که الحشدالشعبی زیرمجموعه نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شود و هیچ طرف خارجی حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارند.

کریم النوری ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند مانع از مشارکت الحشدالشعبی در آزادسازی نینوی شود و دولت عراق باید اقدامات لازم را در پاسخ به دخالت‌های آمریکا انجام دهد.

مرحله اول و دوم آزادسازی موصل به پایان رسیده است و نیروهای عراقی منتظر فرمان آغاز عملیات نهایی برای آزادی موصل و مناطق اطراف آن هستند.

روز گذشته نیز «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق، تأکید کرده بود که تمامی نیروهای عراقی در آزادی موصل حضور خواهند داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس