کد خبر 612107
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

نیروهای امنیتی، ارتش و الحشدالشعبی عراق پس از آزادسازی 90 درصدی منطقه «جزیره الخالدیه» آخرین گام‌ها را برای پاکسازی این منطقه بر می‌دارند.

 به گزارش مشرق، عملیات پاکسازی منطقه «جزیره الخالدیه» در استان الانبار و در شرق شهر الرمادی، وارد چهارمین روز شده و پیشروی نیروهای عراقی در محورهای مختلف ادامه دارد‌.

با پاکسازی 90 درصدی جزیره الخالدیه، عملیات نیروهای عراقی در مناطق آلوده بخش‌های شمالی رود فرات که از جنوب «الملاحمة » تا جنوب شرق «البوعیثة» امتداد دارد، هم چنان در جریان است.

پاکسازی این مناطق از دو محور ادامه دارد و نیروهای عراقی به شدت با تروریست‌ها درگیر هستند.‌

به گزارش فارس، عملیات پاکسازی جزیره الخالدیه روز شنبه هفته جاری، از 4 محور آغاز شد و با آزادسازی بخش‌های وسیعی از منطقه، در حال حاضر نیروهای عراقی از محورهای جنوب شرق و جنوب غرب تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

همزمان با عملیات پاکسازی منطقه، یگان متخصص خنثی کننده بمب به سرعت توانستند راه ارتباطی «فلوجه - الرمادی» را پاکسازی کنند.

مواضع نیروهای عراقی به طور کامل در منطقه «البوبالی» نیز تثبیت شده است.

بنا به این گزارش، عملیات در حال حاضر در مناطق جنوبی الخالدیه از محور پاکسازی شده الحامضیة به سمت رود فرات متمرکز است و عملیات نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق برای پاکسازی مناطق البونصیر، بارین و البوبانی همچنان ادامه دارد.

در صورت پاکسازی مناطق ذکر شده فقط تعدادی مجتمع اداری و مسکونی در جنوب رود فرات از جنوب الملاحمه تا جنوب منطقه البوبالی آلوده به تروریست های داعش باقی می‌ماند.

نیروهای عراقی همچنین موفق شدند چهار تن از عناصر انتحاری داعش را به هلاکت برسانند. آن‌ها همچنین در ادامه پاکسازی مناطق «جزیره خالدیه» یک تونل را که شرق این منطقه را به غرب متصل می‌کرد، کشف کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس