با روایت مشرق از گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

والیبالی‌ها بی‌نظم‌ترین اعضای کاروان ریو/ انتصاب غیرقانونی مدیرعامل جدید استقلال/ خبرسازی محفلی برای حمله به کمیته المپیک/ وقتی سفر توریستی کاری می‌شود!
سرویس ورزش مشرق، شکست های عجیب و ناامیدکننده المپیکی‌ها در روزهای اخیر، نشان از آن دارد که باید بازنگری جدی در برخی فدراسیون‌ها صورت گیرد. در چنین فضایی، برخی شنیده‌ها از گوشه و کنار ورزش کشور وجود دارد که کمتر بدان پرداخته شده است.

* در شرایطی به ناگاه مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب شد که دارای ایرادات قانونی آشکاری است. اول اینکه وی اکنون دوشغله بوده و باید ریاست کمیته فوتسال در فدراسیون فوتبال را رها کند. دوم نیز مربوط به بازنشستگی وی است که تصدی هر سمتی از سوی وی را غیرقانونی می سازد. این ابهامات باعث شده تا شائبه هایی در این باره روی دهد که هیئت مدیره تیم نقش چندانی در این رفت و آمدها نداشته و اراده ای از بالاتر وجود داشته است.

* در شرایطی که هنوز یک هفته از آغاز المپیک در ریو نگذشته، یک جریان محفلی در پی آن است با جریان سازی رسانه ای که عمدتا حاصل فریب افکار عمومی است، زمینه نارضایتی از مدیران کمیته را فراهم کند. این جریان که از سوی مشاور یک مقام ورزشی هدایت می شود، اطلاعات غلطی مانند دیر رسیدن مربی ندا شهسواری (پینگ پنگ باز) به دلیل مشکل بلیت، نداشتن لباس کافی برای اعضای کاروان و ... را به برخی رسانه ها داده تا موج سواری کند. این مشاور که بازنشسته است، با برخی رسانه ها ارتباط گیری کرده و این جریان سازی ناسالم را هدایت می کند.

* غیبت نامتعارف چند ملی پوش والیبال در مراسم افتتاحیه المپیک به دلایلی واهی و نادرست، موجی از اعتراض را به وضعیت مدیریتی فدراسیون و تیم اعزامی به ریو ایجاد کرد. این در شرایطی است که ناظران از بی نظمی کاروان والیبال بسیار می گویند که انتقاد بسیاری را موجب شده است. بازیکن سالاری، عدم اشراف مدیریتی، عدم کاریزمای مدیریتی در راس فدراسیون و ...، مسائلی است که به نظر می رسد والیبال کشور را دچار چالشی اساسی کرده که در ریو به شکلی عینی نمود پیدا کرده است.

* نتایج ناامیدکننده روزهای ابتدایی المپیک در رشته هایی مانند تیراندازی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، بوکس و ... موجی از نارضایتی را ایجاد کرده است. کارشناسان بر این باورند که این فدراسیون ها فاقد انسجام مدیریتی بوده و هزینه کردها در این رشته ها به نوعی اتلاف بیت المال است. با توجه به بررسی ها، بازنگری در آنها و بودجه های پرداختی ضروری به نظر می رسد.

* سفر دسته جمعی معاونین وزیر ورزش به ریو انتقادبرانگیز شده است. در این بین، مناف هاشمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی عنوان داشته که برای کمک مالی به فدراسیون ها و بررسی سخت افزاری المپیک به ریو سفر کرده است. بررسی زیر ساخت ها اساسا در صلاحیت شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است و هیچ ارتبطی با وی ندارد.

* شنیده می شود در برخی قراردادهای بازیکنان و مربیان با باشگاه های لیگ برتری فوتبال تخلفاتی وجود دارد. عمده این مسائل نیز مربوط به غیرواقعی بودن مبلغ توافق است. همین نیز موجب شده تا حساسیت هایی از سوی نهادهای نظارتی ایجاد شود و گام هایی جدی را در این خصوص بردارند. به نظر می رسد که باید منتظر اخبار جالبی در این باره در روزهای آینده باشیم.
 
* یک مربی لیگ برتری که مدعی کار علمی و اخلاق گرایی است، ارتباط بسیار نزدیکی با جادوگرهای فوتبال دارد. این مربی قراردادهای نجومی نیز منعقد می کند. این موضوع تا بدانجاست که حتی مترجم تیم را نیز آنها گماشته اند. این مترجم که معلم زبان یکی از اعضای جریان های دلالی است، به این تیم تحمیل شده و این مربی نیز برای جلب رضایت این طیف، پذیرفته است. این مربی در سال های اخیر قراردادهای نجومی نیز امضا کرده اما کارآیی و کارنامه ضعیفی داشته؛ ولی جریان دلالی فوتبال وی را همیشه مطرح نگه داشته تا با همکاری یکدیگر، هر کدام به مرادشان برسند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    این فوتبال هم که همه توش دلالن
  • بهمن ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مبارکه. والیبال هم شد فوتبال
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    دلمون به والیبالی ها خوش بود که گویا اونام دارن تو زرد از آب در میان
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    هر وقت یه مسابقه ای چیزی تو خارجه تن ما باید بلرزه که مبادا مسئولین سوءاستفاده کنن هیچکسم نیست بپرسه باقالیتون به چند؟
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    نذارید والیبال به قهقرا بره فوتبال که رفت اینو نذارید
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    اگر از الان با کج روی در والیبال برخورد نشه فردا حسرت می خوریم
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    خبر رفتار اون سه عزیز والیبالی رو که شنیدم متاسف شدم ای کاش این دوستان بیشتر به رفتارشون دقت کنن
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    حالا مثلا نظم داشته باشن چه افتخاری می خوان برامون بیارن؟ من که چشمم ازشون اب نمیخوره
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    از سایر تیم هامون چه خبر؟ در کل تحلیل مسئولان از برایند گروه های اعزامی ایران چیه؟ چقدر میشه بهشون امیدوار بود؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    تو حیث و بیث دعواهای سیاسی و دعوا سر قراردادهای فوتبالی سایر ورزشها مثل والیبال خوب قسر در رفتنا اقایون یه سری هم به اونجا بزنن بد نمیشه
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    گفتید المپیک یاد فرهاد ظریف افتادم بنده خدا گلایه هایی داشت
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    ماموریت های خارجی برای تقریبا همه مسئولین توریستیه با مال مفت بیت المال برن عشق و حال
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    تو کدوم ورزش دلال نیست که اونجا نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس