نفت ایران گران‌ترین نفت جهان شد،اسرائیل به پرداخت 1.2 میلیارد دلار به ایران محکوم شد،میانگین حقوق معلمان در دولت یازدهم اعلام شد، واکنش صالحی به درز اطلاعات هسته‌ای ایران توسط آژانس و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 18 مرداد ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دغدغه غربی ها حقوق بشر نیست، گفت: آنها نگران جان تروریست هایی هستند که ما به حق اعدام کردیم.
 
 
در مراسم دومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، از یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب داستانی «تَن تَن و سندباد» نوشته‌ی آقای محمد میرکیانی رونمایی شد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
رئیس فراکسیون امید مجلس گفت که حق گرفتنی است و اگر بنشینیم تا قدرت‌های بزرگ حق ما را بدهند، قطعا این اتفاق نخواهد افتاد. 
 
معاون دادستان دادسرای انقلاب مشهد در خصوص دستگیری شهرام جزایری درمشهد توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: قبل از دستگیری تذکرات لازم در خصوص ورود نکردن به پروژه پدیده داده شده بود، اما وی به تذکرات دادستانی توجه نکرد. 
 
فرهنگ و هنر
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به شرایطی که شهرهای مذهبی دارند جایز نیست که برخی از کنسرتها در این مراکز مذهبی صورت گیرد زیرا بافت مردمی و شرایطی که در این شهرها حاکم است با دیگر نقاط کشورمان متفاوت بوده است. 
 
رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: دیگر درباره صداوسیما اظهارنظر نمی‌کنم، این سازمان خودش صاحب و پاسخگو دارد.
 
«جناب‌خان» که متوجه تاسیس یک نشریه توسط «بهنام» شوهر خواهر «احلام» شده بود، دست به کار شد و و اولین شماره نشریه «لبو نیوز» را در برنامه رونمایی کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
روزگاری شهر قم مهد انتشار کتب اسلامی بود و ناشرانش بزرگ‌ترین ناشران جهان اسلام بودند اما امروزه با ورود لبنان، چین و ترکیه به این عرصه، بازارهای هدف یکی‌یکی از دست می‌روند.
 
اقتصادی
 
آمارهای دولتی هم دیگر نمی‌توانند گرانی‌های کالاهای اساسی در بازار را کتمان کنند؛ قیمت برنج، حبوبات، مرغ، قند و شکر، تخم‌مرغ و چای نسبت به هفته گذشته باز هم بر مدار گرانی قرار گرفته است.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
در حالی نیمه اول تابستان هم رو به پایان است که هنوز تغییری در وضعیت بازار مسکن ایجاد نشده و ورود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم هم نتوانست تغییری را در بازار ایجاد کند.
 
آنچه در زیر می‌آید جدول معاملات انجام شده 15 آپارتمان گران شمال تهران شامل مناطق یک تا چهار است که در مرداد ماه سال 95 معامله شده است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد:
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
 
همزمان با آغاز سقوط قیمت اکثر شاخص‌های معتبر جهان، نفت سبک صادراتی ایران به عنوان گران قیمت‌ترین نفت جهان در معاملات منتهی به ۲۸ ژوئیه در بازار معامله شد. 
 
بین الملل
 
رئیس سازمان انر‍ژی اتمی کشورمان درباره درز اطلاعات ایران توسط آژانس انرژی اتمی گفت: درز اطلاعات نشان از تیزهوشی و هوشمندی مذاکره‌کنندگان ایرانی داشته چون همین موضوع تبدیل به یک مسئله و مشکل در خود آمریکا شده است.
 
'احمد عسیری' سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به یمن به سرکردگی عربستان با تاکید بر این مطلب که دیگر آتش بسی در یمن وجود ندارد؛ گفت: ائتلاف هیچ اهمیتی برای رضایت سازمان های بشردوستانه قائل نیست. 
 
«الماسبیک آتمبایف» و «بردیقلی بیردی محمداف» روسای جمهوری قرقیزستان وترکمنستان درآسیای میانه ضمن کارهای سیاسی و دولت داری، دستی هم در خوانندگی، موسیقی و نویسندگی دارند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
هاآرتص صهیونیستی گزارش داد یک دادگاه سوئیسی رژیم صهیونیستی را به پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی به ایران محکوم کرد این مبلغ مربوط به دعوی 37 سال پیش است.
 
 ورزش
 
سرمربی جوان آبی‌ها که پس از سالها به آرزویش رسید و هدایت تیم محبوب خود را برعهده گرفت، در سه هفته ابتدایی لیگ نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند تا آینده‌اش به خطر بیفتد.
 
 
روز دوم از سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک در حالی پیگیری می‌شود که استرالیا همچنان در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
سرپرست باشگاه استقلال گفت: پس از کسب 25 سال تجربه به دنبال شرایطی هستیم که استقلال بتواند چهارمین قهرمانی لیگ برتر را کسب کند. 
 
قهرمان ژیمناستیک آلمان که با وجود پارگی رباط صلیبی به خاطر نام کشورش به کار ادامه داد، لقب ورزشکار فداکار را گرفت.
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

 
 
دفاعی
 
سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی تمام مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم مرداد ماه 1395 را به خدمت سربازی فراخواند.
نگاهی به اقدامات انجام شده در ۱۳ سال فعالیت شبانه‌روزی ایران در حوزه فضایی، به وضوح نشان می‌دهد که متخصصان کشورمان، تاکنون کارنامه‌ای درخشان داشته‌اند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: سازمان پدافند غیر عامل باید با انجام تحقیقات علمی و آینده پژوهی بتواند تا حدی تهدیدات آینده نسبت به کشور را پیش بینی کند.
 
جامعه
 
مدیر روابط عمومی فرودگاه استان گیلان گفت: هواپیمای آموزشی صبح امروز حین تمرین در فرودگاه سردارجنگل رشت دچار سقوط شد که خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداد.مدیر روابط عمومی فرودگاه استان گیلان گفت: هواپیمای آموزشی صبح امروز حین تمرین در فرودگاه سردارجنگل رشت دچار سقوط شد که خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش از یک میلیون و 290 هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون و 380 هزار تومان در سال 95 رسید. 
 
آلونک‌های ابراهیم‌آباد را از نظر تقسیمات شهری نمی‌توان حاشیه شهر دانست اما واقعیت این است که گاراژ در حاشیه زندگی آدم‌ها و ذهن مسئولان قرار گرفته است.
 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

معاون عملیات فرودگاهی فرودگاه استان اصفهان از فرود هواپیمای بوشهر ـ تهران با سلامت کامل خبر داد و گفت: این هواپیما حدود 230 مسافر داشته که برای هیچ کدام از آن‌ها مشکلی به وجود نیامده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس