کد خبر 608061
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

یکی از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار بریتانیا گفت فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا پیش از برگزاری انتخابات سراسری بعدی آغاز می‌شود.

 به گزارش مشرق، «پاتریک مک‌لوگلین» مدیر حزب محافظه‌کار بریتانیا گفت که انتخابات زودهنگامی در این کشور برگزار نمی‌شود و ماده 50 معاهده لیسبون زودتر از انتخابات سراسری آتی به جریان خواهد افتاد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وی که در دولت «ترزا می» نخست وزیر جدید بریتانیا به این سمت برگزیده شده، گفت برگزاری انتخابات سراسری بسیار سخت است و زمان به جریان انداختن آن زودتر از برگزاری انتخابات آتی خواهد بود.

مک‌لوگلین در ادامه گفت که گرچه نتیجه همه‌پرسی از لحاظ فنی برای پارلمان الزام‌آور نیست، اما در نظر وی این نتیجه برای پارلمان الزام‌آور است و نخست وزیر هم صراحتا اعلام کرده است که «برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) یعنی برگزیت.»

مک‌لوگلین همچنین گفت: «برگزیت یعنی ما از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم. ما می‌خواهیم مرزهایمان را تحت کنترل خود ببینیم و خواستار بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاری انگلیسی هستیم.»  

وی در ادامه خاطر نشان کرد، رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا تنها به دلیل مهاجران نبوده بلکه دلایل متعددی دارد.

این عضو ارشد حزب حاکم بریتانیا افزود، ترزا می متعهد است تا تعداد مهاجران اروپایی در بریتانیا را بعد از خروج از اتحادیه اروپا کاهش دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس