کد خبر 607744
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: المپیک میدان مبارزه بهترینهاست و هر تکواندوکاری که شرایط روحی، روانی بهتری داشته باشد می تواند با مدال به کشور خود بازگردد.

به گزارش مشرق، رضا مهماندوست ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: تمام ورزشکاران پس از ماه ها تمرین با آمادگی کامل راهی ریو می شوند و بدون شک شاهد مبارزات جذاب و دیدنی خواهیم بود. معتقدم  هر ورزشکاری که به لحاظ روحی آماده تر باشد می تواند نتیجه مطلوب کسب کند.

وی ادامه داد: ورزشکارانی که تحت فشار دولت ، مردم و مطبوعات نباشند می توانند با فراغ بال و روحیه مضاعف مبارزه کرده و به نتیجه دلخواه دست پیدا کند. کسب مدال توسط تکواندوکاران آرژانتین و ایتالیا در ۲۰۱۲ لندن گواه این مدعاست.

این کارشناس تکواندو افزود: فشار روحی ناشی از توقع یک ملت در راه کسب مدال در این میدان بزرگ روی کار فنی تکواندوکار تاثیر منفی خواهد داشت. این توقع برای کشورهای صاحب نام و ورزشکاران بزرگ بیشتر خواهد بود و آنجاست که کاری از کسی برنمی آید.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان اظهار داشت: اینکه گفته می شودبا سیستم جدید انتخابی المپیک بهترین ها به ریو می آیند چندان درست نیست ، خیلی از این نفرات به واسطه امتیازاتی که از سالهای قبل داشتند جایگاه بالای رنکینگ را حفظ کرده و سهمیه کسب کردند و در شرایط فعلی جزو بهترینها نیستند.

مهماندوست افزود: با این شرایط باید منتظر مبارزات جذاب و دیدنی در ریو باشیم. مربیان تجربه بیشتری نسبت به سه المپیک قبلی پیدا کرده اند و تکواندوکاران هم با شرایط بدنی و فنی  بهتر به ریو می روند.

وی در خصوص سیاست تقسیم مدال در المپیک ها گفت: به هیچ عنوان با چنین موضوعی موافق نیستم و آن را قبول ندارم. اگر اینطور بود که کره جنوبی در لندن حداقل یک طلا کسب می کرد. حداقل در تکواندو که هنوز برای بقا در المپیک مبارزه می کند چنین چیزی دیده نمی شود.

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: تکواندوکار با قدرت مبارزه کرده و امتیاز کسب کند. چه کسی در میان آن جو رسانه ای جرات دارد نتیحه ای که در تابلو امتیازات ثبت می شود را تغییر دهد. سیاست در پاهای تکواندوکار است که امتیاز کسب کند و به سمت کسب مدال پیشروی کند.

مهماندوست در پایان درگذشت مادر دبیر کل فدراسیون جهانی را به این ایرانی مسئول در wtf تسلیت گفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس